Inlägg från: fastfrusen |Visa alla inlägg
  • fastfrusen

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Jag tror vi är i samma situation! Har tyckt det varit dags ett bra tag nu men väntat på sambon, och efter att vi var på ett dop för ett tag sedan och han såg hur lycklig jag såg ut när jag höll barnet har han börjat vilja försöka så smått.. Men han är fortfarande lite försiktig och därför försöker jag inte prata ihjäl honom om äl, bim osv - händer det så händer det! (från min sida är det mer kan-det-inte-hända-nununu!!!)

Trackar min cykel via en app, och enligt den bör jag ha äl den 21e också :)

• fastfrusen
    Lillon skrev 2014-11-16 10:35:34 följande:
    Jaa vad spännande!! Man vet ju att sannolikheten inte är så stor för att det ska lyckas första gången, men man kan ju inte låta bli att hoppas ;) Har du börjat tänka på att äta nyttigare osv eller lever du som vanligt? :)
    Hade tänkt leva i stort sett som vanligt, har ätit folsyra sedan jag började bli redo så de depåerna är nog okej! Har väl en 5-10kg övervikt, och det hade säkert underlättat om de var borta, men såhär i början känns det inte brådskande att bli av med dem! Hellre lite choklad som håller lusten uppe ^^ 

Jag har köpt hem äl-stickor som jag tänkte testa med nästa vecka, mest för skojs skull, hur ska ni göra? Mina är de billigaste från testlagret. Spännande!
  • fastfrusen

Jag har fått för mig sedan länge att jag inte har ägglossning trots regelbunden mens (men det borde man väl ha?) så har börjat testa nu i morse med sticka, den gav inget utslag men man skulle ju börja ett par dagar innan :) (och enl kalendern bör jag inte ha förrän torsdag!)

• fastfrusen

Åh så spännande att höra om allas bim! Man blir liksom nervös o hoppas för allas skull o inte bara för sin egen! Jag testade med äl-sticka imorse igen och det var klart kraftigare än för två dagar sedan, så tänker att äl är imorgon så ska förföra sambon med hemmaspa ikväll hade jag tänkt!

Hur skengravida brukar ni vara? Jag hoppas alltid på att jag är gravid trots att vi kört avbrutet fram tills nu, min kropp brukar inbilla sig massor.. Tänker bara på hur mkt mer jag bör inbilla mig den här månaden när det kanske faktiskt finns en chans :P

sfsm
  • fastfrusen

Detta är också första barnet, första "försöket", vi försöker väl inte superaktivt än men lite smått :) bim 5/12 om jag tror rätt!

• fastfrusen

Så snittet för en kvinna att bli gravid är 7 månader, och mellan 25-30 år så är det ungefär 25-30% chans att bli gravid om man träffar ägglossningen. HUR lyckas man slappna av när man vill bli det nu, men kan resonera sig fram till att det mest sannolika är att det dröjer ett ganska bra tag?! Det hade varit så himla skönt att kunna veta redan från början att det inte var något fel på en, istället för att försöka i 12mån utan att något händer..

• fastfrusen
    Steph: Nej första "försöket" nu, är bara nojjig och övertygad om att jag inte kan bli gravid, och himla otålig ;) Spännande med bim imorgon! Har du några symtom? 

Är det någon som hade tänkt testa innan bim? Verkar vara ganska populärt här på forumet! 
  • fastfrusen

Jag tycker också mig ana ett svagt svagt streck! Håll oss uppdaterade när/om du testar igen :)

Har själv precis beställt ett gäng gravtest, tänker att det vart lika bra att ha det hemma (använder det som ursäkt men egentligen är jag supersugen på att testa innan bim)... 

Sitter och tittar på repris på Äntligen hemma nu på tv, och de förbereder för ett barnkalas och man blir så himla sugen på att pyssla själv! Åh. 

Är 26 år förresten, till nästa uppdatering av bim-listan ;)

• fastfrusen
    Elinn skrev 2014-11-25 13:30:48 följande:

Trodde jag hade ÄL typ i helgen, hade nästan lika starka streck på söndagen å vi sexade på lördagen. Sen fick vi sjuka barn så har inte orkat sen. Men idag så testade jag med en sticka igen och då var de lika starka strecken! Är det försent då tror ni? Obestämd

Lika starka streck borde ju innebära toppen på LH-stegringen ( ? ), och då borde ÄL komma 12-36h efteråt (om jag förstått det hela rätt, det är inte helt enkelt :P), och sedan brukar ägget överleva 24h. När man har ÄL är ens flytningar superbra för att transportera spermierna, och ibland kan det ta endast en halvtimme för spermierna att komma upp i äggledarna. Så med detta resonemang har jag kommit fram till att det inte är för sent för dej! Sexa på! :) Dessutom kan spermierna överleva 2-5 dygn, så det ni gjorde i lördags räknas också! Mhm!
  • fastfrusen

Alltså så himla roligt, det är ju som en julkalender med bim nästan varje dag i dec Glad

Jag tänker att man kanske vill berätta efter v.12, men jag vill typ göra kub-test trots min ringa ålder så kanske väntar till efter det.. Jobb har jag ingen aning om! 

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014