Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014
Varför ska du göra kub-testet? Förstår om du inte vill svara :)
Åh roligt Villblitre - grattis!!!
Jag har inte berättat för någon att vi försöker, så vitt min mamma vet kommer jag aldrig vilja ha barn (mitt tonårsjag) och det är ganska skönt för de gnäller aldrig om det, även om jag fått pikar från övriga släktingar.. Vi kommer gifta oss om 1,5år så antingen blir det barn före eller efter, vet bara att jag nog inte kommer vilja vara höggravid under själva bröllopet, så hade varit skönt om det blev av före :)
Tycker ni att jag ska lägga själva listan i huvudinlägget istället? Eller ska den vara här i flödet? Kan man redigera huvudinlägget hur länge man vill?
Åhh.. ÄL+6 idag och tiden har nog aldrig gått så långsamt som nu när man äntligen börjar se fram emot tiden kring bim! Inga grav-tecken öht har jag märkt av! Hur går det för er andra??
Lillion: Nidblödning for sure! :) Åh hoppas!
Myspys & Cme: Alltså jag veeet! Min cykel är så himla lång också (32 dagar är ju faktiskt olidigt länge!) och dagarna bara segar sig fram! Är på ÄL +7 idag och känner väl egentligen inga symtom. Men igår när jag målade röt jag till åt sambon och ikväll på jobb höll jag på att börja gråta (humörsvängningar?), och är det inte så att jag brösten känns lite annorlunda, och det kanske drar lite i livmoderstrakten? Allt känns som början till ännu en skengrav för mig, men jag älskar ändå att man är så himla hoppfull och att man vill så mycket att det ska vara ett "plus" att man blir överlycklig när man känner något i magen, för tänk om?
Har aldrig varit gravid innan så har ingen aning om hur min kropp kan reagera, min sambo tror inte det tar sig på första försöket, det gör väl egentligen inte jag heller efter att vi kört avbrutet i 2 år. Men alltså. Hela spänningen kring det hela kombinerat med dagarnas långsamhet! Och det är bara första försöket! Kan bara föreställa mig hur man kommer bli efter några månaders aktivitet.. Åh gud.
Fastfrusen, Monn och cme86: känner ni av några symptom? När tänker ni testa? Jag tror jag testar nästa söndag om jag inte fått min mens :)
ÄL +9 idag förresten!
Ååå, nu är jag lite ledsen :( Fick mens idag, 3 dagar för tidigt. Haft mellanblödningar i fyra dagar. Min kropp har inte betett sig så här på två år (sen jag slutade med mina p-piller), och precis denna månad då vi försöker få barn så ska den jävlas med mig? Bläää :(
Är det inte knäppt hur kroppen funkar egentligen. Man VEEET ju att chansen är pytteliten att man blir gravid på första försöket, men endå blir man så besviken då mensen kommer? Är ju allt lite naiv, jag var ju liksom redan gravid i hjärnan! Nöjd över några saker dock:
- Nu kommer jag hinna äta folsyra minst en månad innan jag blir gravid (det rekommenderade)
- Nu kan jag dricka lite vin på julfesten på jobbet och behöver inte ha någon fånig ursäkt till varför jag inte kan dricka ;)
Nä nya tag denna månad då. Borde ha ÄL runt 18-19 dec och BIM 2 jan. Uppdaterar listan ikväll om inte någon annan hinner före mig ;) Blir andra försöket nu.
ÄL+12 idag, fortfarande inga symtom! Förväntar mig mens + mensvärk på fredag!