• Steph9006

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Hej tjejer!

Idag är slutet på mensen :) beräknad ÄL den 11/12.. men eftersom min app är inställd på 28 dagars cykel medan min sista var 30 dagar så kan det ju vara +/- 1 dag.
    Läste på P-tracker att den använder de senaste 3 månaderna som en mall lixom.. men än så länge har jag bara använt den under 1 cykel.

Jag tänker köpa ÄL-stickor om det inte blir ett december+ denna gång..

Vi planerar en liten mini-semester under några dagar eftersom vi jobbar stenhårt säsongsvis (sommar) så vi kommer ha en bra ÄL atmosfär att utnyttja :D

• Steph9006

Grattis till plusset! :) vilket försök var du inne på? Du kanske nämnt det tidigare i tråden men jag missade det ..

• Steph9006

Doppiavu: ja men där ser du, det verkar handla om chans/tur helt enkelt.. Nu var det din tur. Det är ju super! När gjorde du testet? Det var innan bim eller?

• Steph9006

Kan ju vara din kropp som beter sig konstigt för att du är stressad/ så gärna vill se ett +

Annars skulle jag vänta några dagar och om inget händer -testa igen!

• Steph9006
    Ztarduzt skrev 2014-12-05 15:38:46 följande:
    Mensen slutar idag och jag fick tid den 30/12 pga. första tidiga tiden dom hade. Skickade brev via "mina vårdkontakter" och bad om att få tid runt den 12/1. Då hinner jag upptäcka om jag är gravid innan besöket och ÄL har fortfarande inte kommit. Hoppas dom har tid till mig då :) 

En sak tycker jag är skumt och riktigt jäkla irriterande, jag hade BIM 25/11, men den kom först den 2/12. Sedan den 27/11 har jag haft illamående och har det fortfarande. Mensen har varit riiktigt jäkla sparsam.  Är jag sjuk eller något?!
    Har du tagit test som varit 100% negativa? När gjorde du senaste ?
    Jag menar visst, illamående betyder oftast att man är sjuk, men så fort man vill ha barn så betyder det att man är gravid typ..
    Tänkte att man ju faktiskt kan ha mens även om man är gravid. Min farbrors fru hade mens och fattade inte att hon va gravid ända tills 3 månaden.
  • Steph9006
    Anonym (Df) skrev 2014-12-05 16:50:03 följande:
    Hej!

Måste fråga om det bara är i mina ögon som spelar mig ett spratt och ser antydan till början på ett spökstreck?! Bim-5 idag
    Det finns jätte bra trådar för att tyda "spökstreck" :)
    Men håller med Anonym (Småland).. jag vet inte riktigt hur ett pos eller neg ska se ut.. ska det komma ett till streck på stickan om det är positivt?
    Isf skulle jag säga ja.. tror jag..
  • Steph9006

När jag slutade med p-piller efter nästan 5 år hade jag mens i mer än 6 månader på raken. Samma mängd som "rikliga flytningar" men röd-bruna. Varje dag! Efter en massa olika hormonpiller (kommer inte ihåg vad de hette) som min dåvarande idiot till gynekolog gav mig så bestämde han att jag ska börja med p-piller igen. Men "mensen" var kvar. Efter 6 månader på de nya p-pillerna och efter ett byte av gyn så bestämde vi att sluta med alla piller och låta min kropp läka sig själv.. Efter 1månad var allt nästan tillbaka till normal cykel igen.

Det jag vill säga är att p-piller kan få kroppen att bli helt slö och inte fungera själv som den ska och man måste ge den lång tid för att återställas helt..

Det är fan vad man stoppar i sig piller när man ska skydda sig från att bli gravid, men ingen säger åt en hur mkt man förstör och hur lång tid det tar innan man kan återgå till att fungera som man ska.

• Steph9006

Manu88 ja men visst är det ett streck!! :D

• Steph9006
    manu88 skrev 2014-12-06 11:06:34 följande:
    Hoppas! Ska testa med CB imorgon eller måndag. Eller bör jag vänta?
    Vad jag har förstått så borde CB vara ännu mer "känsligt" än andra test så om något borde CB känna av det och visa tydligare.. eller?
    Men många i tråden ser strecket så jag tror nog att du kan lita på det. Det kan inte visa falska positiva.. däremot kan den visa falska negativa.

Grattis!!! :)
  • Steph9006
    manu88 skrev 2014-12-07 10:58:19 följande:

Tack tack :)

BIM den 10/12. Hoppas det håller hela vägen :)

Grattis haha god jul nu får du ibte önska dig nått mer av tomten ;)
Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014