• Steph9006

Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014

Jag ser vad du menar, jag kan se en slags skugga bakom lixom nar man fokuserar med blicken dar.. Men jag vet inte om det ar en synvilla kanske fran kontrasterna "blatt mot vitt".

Nagon annan som ser i syne? ;)

Hur kanner du dig i ovrigt? Nagra skumma symptom?

Jag hade bim igar (ev idag).. Och testade negativt 4 dagar sedan.. Har inga symptom pa nagot alls langre.. Det anda jag har kvar ar storre och finare brost vilket ju ar bra :D dessa kan anvandas som vapen mot min man i babymaking kriget haha..

• Steph9006
    VillBliTre skrev 2014-11-24 14:48:48 följande:

Haha du är rolig du :) ja jag vet inte vad jag ska tro. Har ett svartvitt oxå om du vill se? Då är vi ju runt bim båda två. När tänker du testa igen? Jag har haft mensvärk i en vecka o ont långt ner i ryggen. Typiska pms känningar. Så känner mig inte gravid.

Man maste va rolig i sanna har situationer annars blir man deprimerad..

Jo men lagg upp de svartvita ocksa! Det kanske syns tydligare.

Jag vet faktist inte nar jag borde testa igen. Hade kopt clearblue dubbelpack och jag har ett test kvar men grejen ar att jag vissa manader inte har regelbunden mens och nu nar jag fatt ett negativt nagra dagar sedan sa skulle jag nastan bli lika glad om mensen kunde komma nu sa jag iaf vet att jag har nagorlunda regelbunden cykel.

I annat fall tror jag att jag far kopa ett sant dar AL test for att se om jag ens har AL varje manad (har mild PCO).

Hur lange tankte du vanta om du inte far din mens innan du gor ett test till?
  • Steph9006

VillBliTre: Jag tror absolut det ar ett litet streck dar :D

Det ar an sa langa bara forsta officiella forsoket for mig sa det ar latt att vara positiv :)

• Steph9006

Lillon : jag har last att att det tar ca 4 dagar for agget att fasta sig .. Men a andra sidan finns det ju kvinnor som sager sig haft symptom sen dag 1.

For uppdatering av listan: jag fick mens imorse. Sa nasta AL ar ca den 11 dec och nasta bim ca 25. Forsok manad nr 2 :)

• Steph9006

Jag har en fraga till er tjejer.. Far ni ocksa sanna har dumma reaktioner fran "nara och kara" nar ni berattar att ni vill ha barn/forsoker?

Ni vet nar man ser att de tycker att man ar lojlig som en kan saga ngt sant och sen far man en san dar rolig fraga, typ "na men varfor ska du ha sa brattom? Ska du inte ut i varlden och resa lite/ gifta dig / bli miljonar forst?".

Eller det kanske bara ar jag som delat med mig till syster/bastis/mamma etc? Haller ni det hemligt tills det hander ?

• Steph9006

Det gjorde ni bast i ! Fasen va irriterad man blir.. Tydligen ar det jatte stor skillnad med syn pa barn och nar man ska ha barn.. Aven bland "likasinnade".

Ar ni gifta eller hur ser ni pa den fragan?

Jag bor faktist inte i Sverige och har ar det en jatte viktig sak att vara gift nar man skaffar barn, men min "man" och jag tycker inte det.. Sa jag struntar i vad jag kommer att fa hora fran folk ;)

• Steph9006

Lillon: jag vet inte nar man kan fan sanna... Men googlade lite och kunde vara en nidblodning kanske? :)

• Steph9006

Boonyi, jag blev ocksa lite glad nar min mens kom, jag insag lixom att alla mina symptom var pahittade med det forsta - jag fick och sen ar det skont om mensen kommer inom de dagarna den ska komma". Jobbigt om den skjuts upp (som den gor for manga) bara for att man sa garna vill att den inte ska det.

Jag och min sambo har sex varje eller varannan dag vid AL... Bara for sakerhetens skull sa borjar vi 3 dagar innan "fertilitet fonstret" oppnats enligt min app.

Man vill ju inte missa en chans nar den bara kommer 1 gang per manad ;)

• Steph9006

Forresten jag undrar en sak som jag laste om.. Lite dum fraga kanske men ..

Hjalper det om man typ ligger kvar i sangen lite efter att man haft sex.. Kanske med nagra kuddar under rumpan sa att allt lixom "rinner/simmar" at ratt hall.

Jag har en vana att springa och kissa direkt efter eftersom jag latt far urinvagsinfektioner..

Assa jag vet att naturen har skapat oss sa att vi ska slippa sta pa hander efterat men det kanske hjalper... Eller?

Svar på tråden Påbörja bebisverkstaden nov/dec 2014