• Anonym (Krävande?)

Kräver jag verkligen för mycket

Börjar undra. Såhär ser fördelningen ut å jag håller på knäckas!!!

2:an vaknar 3-4 ggr / natt då det är mat & byta blöjor. 1:an är vaken 2-6 timmar oftast / natt. Sen på morgonen iväg till dagis med 1:an Sen hem å fixa med 2:an så hon får egen tid & uppmärksamhet. Med lite tur sover hon en stund så jag hinner få vila. Sen hinna laga mat innan det är dax å hämta 1:an beroende på hur länge & om 2:an sovit. Hämta 1:anå hålla allt flytande laga mat om det inte hans med. Ge barnen mat å greja med dom. Sen kommer han hem fixa fram middagen åt honom så han kan värma direkt. Sen gosar han Max 1 timme sen lägger sig barnen. När dom somnat fortsätter min kväll med fixa tvätt, disk fixa lunch låda k& frukost till honom...Sen börjar natten om!

Hans dygn:

Går till jobbet har raster & sin lunch. (Inget tungt jobb)

Åker till gymmet efter jobbet

Kommer hem äter & duschar gullar en stund med barnen. När dom lagt sig ligger han å kopplar av sen sover han 6-8 timmar / natt.

På det drar han ju i äg lite då & då över en helg å jag är ensam med barnen. Jag har aldrig fått någon egen tid öht sen barnen kom.

Sambon gnäller som f-n på precis allt å framför allt att jag är trött. Å jag har inte fått sova en hel natt på 17 månader (sen äldsta barnet kom)

Har han rätt att jag faktiskt bara är extremt gnällig!?

• Svar på tråden Kräver jag verkligen för mycket
  • Anonym (trist)

Han kommer inte att ändra sitt beteende. 
    Välkommen till småbarnslivet, synd att du hittade en ojämställd man bara.

• Anonym (Krävande?)

Helger å semestrar ja då ska han ju vila upp sig också. För han jobbar ju faktiskt!!!

• Anonym (Nej)

Haha gör du seriöst matlåda och frukost till din snubbe?

• Anonym (Va...)
    Anonym (Nej) skrev 2014-11-09 23:29:52 följande:

Haha gör du seriöst matlåda och frukost till din snubbe?

Jag reagerade också på det. Kan han inte ens fixa sin egen frukost? Eller fixar du allvarligt talat iordning typ en tallrik fil och flingor och några mackor som får stå i kylen över kvällen så han kan äta på morgonen?
  • Anonym (Krävande?)

Japp för gör jag inte det blir det inte gjort & då blir han på dåligt humör å det går ut över mig & barnen

• Anonym (Krävande?)

Mackor som är färdiga gör jag

• Anonym (Krävande?)

Är det verkligen för mycket begärt att han ska hjälpa till mer hemma & iaf ta barnen någon natt i månaden?

• slutatsnusa

Din snubbe verkar extremt lat, trist och ansvarslös.

Han borde tex kunna ta ansvar för att ettan kommer upp på morgonen och för hen till förskolan

När han kommer hem kan ju du åtminstone nån kväll i veckan gå iväg för att träna eller göra nåt annat.

Familj och hem borde vi kunna fixa gemensamt nu på 2000-talet

• Anonym (?)

1. Var ni överens om att få första barnet?
    2. Var han föräldraledig?
    3. Var ni överens om att få andra barnet?
    4. Ska han vara föräldraledig?

Förstår inte varför du lagar mat flera gånger till middag, olika för er och barnen och sen annat till matlåda. Gör t.ex spaghetti och köttfärssås, pannkaka, fisk och potatis till er alla.

Vad gör du och barnen när du har hämtat storasyskonet från förskolan? Är ni aldrig ute och leker?

Svar på tråden Kräver jag verkligen för mycket