Inlägg från: Anonym (Krävande?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Krävande?)

Kräver jag verkligen för mycket

Börjar undra. Såhär ser fördelningen ut å jag håller på knäckas!!!

2:an vaknar 3-4 ggr / natt då det är mat & byta blöjor. 1:an är vaken 2-6 timmar oftast / natt. Sen på morgonen iväg till dagis med 1:an Sen hem å fixa med 2:an så hon får egen tid & uppmärksamhet. Med lite tur sover hon en stund så jag hinner få vila. Sen hinna laga mat innan det är dax å hämta 1:an beroende på hur länge & om 2:an sovit. Hämta 1:anå hålla allt flytande laga mat om det inte hans med. Ge barnen mat å greja med dom. Sen kommer han hem fixa fram middagen åt honom så han kan värma direkt. Sen gosar han Max 1 timme sen lägger sig barnen. När dom somnat fortsätter min kväll med fixa tvätt, disk fixa lunch låda k& frukost till honom...Sen börjar natten om!

Hans dygn:

Går till jobbet har raster & sin lunch. (Inget tungt jobb)

Åker till gymmet efter jobbet

Kommer hem äter & duschar gullar en stund med barnen. När dom lagt sig ligger han å kopplar av sen sover han 6-8 timmar / natt.

På det drar han ju i äg lite då & då över en helg å jag är ensam med barnen. Jag har aldrig fått någon egen tid öht sen barnen kom.

Sambon gnäller som f-n på precis allt å framför allt att jag är trött. Å jag har inte fått sova en hel natt på 17 månader (sen äldsta barnet kom)

Har han rätt att jag faktiskt bara är extremt gnällig!?

• Svar på tråden Kräver jag verkligen för mycket
  • Anonym (Krävande?)

Helger å semestrar ja då ska han ju vila upp sig också. För han jobbar ju faktiskt!!!

• Anonym (Krävande?)

Japp för gör jag inte det blir det inte gjort & då blir han på dåligt humör å det går ut över mig & barnen

• Anonym (Krävande?)

Mackor som är färdiga gör jag

• Anonym (Krävande?)

Är det verkligen för mycket begärt att han ska hjälpa till mer hemma & iaf ta barnen någon natt i månaden?

• Anonym (Krävande?)

Vi var överrens om båda barnen. Klart jag inte lagar olika maträtter det skulle inte funka. Men lagar middag sen äter ju jag å stora vid 17. Han kommer hem mellan 18-19.30 beroende på arbetstider ( kör buss) plockar fram middag till honom på en tallrik som jag sätter i mickron så han bara kan starta å käka. Sen får jag ju plocka disken efter honom. Han höll på bryta ihop när jag låg på bb med minsta i 7 dygn. Då gjorde han inget hemma & dom åt alla mål ute. Då insåg han hur krävande & hur lite äldsta Sov. Då lovade han att hjälpa till hemma. Vilket han gjorde i 2-3 v sen va vi tbx på ruta 1 igen. Efter ett tag blev det ett jätte bråk om detta & då hjälpte han till med disk & tvätten än en gång i 2 v. Så han glömmer ju jävligt fort. Å jag känner att jag går på knäna som får sova 2-3 timmar / dygn sen 17 månader tbx

• Anonym (Krävande?)

För det vill han inte.

• Anonym (Krävande?)

Ett steg mot att bryta mig loss. Han har skrivit på om att ge mig ensamvårdnad. Å idag med både ångest mm så skrev jag också på...

• Anonym (Krävande?)

Å kan väl tillägga att han inte varit här på några v nu. Detta ang hjälpa till hemma är något jag diskuterat via mail. För att än sista gång försöka få honom att fatta!!

• Anonym (Krävande?)

Tack för den. Jag har precis skrivit att jag försöker ta mig ur detta & att han nu varit ute ur bilden några v. Dock med massa mail & tjaffs från hans sida. Tack (....) dina ord värmde verkligen å ja det är min tråd.....

• Anonym (Krävande?)

Ja å då vet du att man knappast behöver få skit! När man väl håller på bryta sig loss. Då är offerkofta eller ej skitsamma eller hur. Jag har tagit steget nu. Men det är jävligt svårt när man inte ens vet vem man är längre. Som ex. Om han sa hoppa & jag gjorde det så var det inte bra iaf. Trotts att jag inte gjorde något utan hans godkännande fick jag ändå skit. Han har varit på mig om att passa på å träffa vänner (dom som passade honom) gjorde jag det fick jag skit ändå. Hur jag än vänt ut å in på mig själv har det ändå blivit fel....

• Anonym (Krävande?)

Sen så när man är inne i det å isoleras bit för bit hinner man inte heller reflektera över det hela. Det är ju först nu jag kunnat prata med vänner & framför allt vågat vara ärlig hur det varit som man vaknat. Klart jag haft tanken på psykiskmisshandel. Men sen har man ursäktat det hela med att man bara är lite överkänslig. Å när man väl är på botten ja då ser man inget. Å jag är säkert inte ensam om att blivit så tryckt å hört hur värdelös man är. Så tillslut ser man bara att man inte är värd mer....

• Anonym (Krävande?)

Bara att få be om att ta en snabbdusch. Gå på toa inte ens det har jag reflekterat över förrens nu...

Svar på tråden Kräver jag verkligen för mycket