• Forumvärd

Ska Sverige gå med i NATO?

I samband med de påstådda ubåtskränkningarna så har röster återigen höjs för att Sverige ska gå med i NATO.
    Vad tycker du och varför?
    Rösta och diskutera gärna i tråden Solig

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska Sverige gå med i NATO?
  • Anonym (Nono)
    Alexandre Nayle skrev 2014-10-29 21:50:39 följande:
    Nej. Här är din fråga: "Varför ska man tvinga personer att göra något de absolut inte vill göra?" Kunde lika gärna handlat om skatt. Eller behovet av att ta körkort för att kunna köra bil. Det finns många saker man är tvungen att göra med samhällets bästa i åtanke. Min poäng är att värnplikt borde vara en av dessa.

Och ett samhälle utan arme är inte heller något samhälla som klarar sig i längden.

"Inom alla nationer finns det en arme - antingen sin egen eller någon annans."

-Mao
    Men om du läser rubriken så ser du att det handlar om NATO, men sorry jag glömde vilken sida jag är på för här kan inte människor läsa mellan raderna eller klura ut saker själva.
    Eftersom vi nu talar om Nato och millitär så frågar jag dig varför ska folk tvingas att göra något de inte vill? gällande militären alltså.
    Varför ska jag tvingas göra något så onödigt som värnplikt? att betala skatt är ju i alla fall vettigt.
  • Alexandre Nayle
    Anonym (Nono) skrev 2014-10-29 21:55:35 följande:

Men om du läser rubriken så ser du att det handlar om NATO, men sorry jag glömde vilken sida jag är på för här kan inte människor läsa mellan raderna eller klura ut saker själva.

Eftersom vi nu talar om Nato och millitär så frågar jag dig varför ska folk tvingas att göra något de inte vill? gällande militären alltså.

Varför ska jag tvingas göra något så onödigt som värnplikt? att betala skatt är ju i alla fall vettigt.

Ja. Ok. Nu är det så att folk inte vill gå med i NATO heller, så där kan vi återigen tillämpa din egen logik: varför ska de då tvingas?
  • Anonym (Nono)
    Alexandre Nayle skrev 2014-10-29 22:05:49 följande:
    Ja. Ok. Nu är det så att folk inte vill gå med i NATO heller, så där kan vi återigen tillämpa din egen logik: varför ska de då tvingas?
    Det vet vi väl inte? vi har inte haft någon folkomröstning om det.
  • Alexandre Nayle
    Anonym (Nono) skrev 2014-10-29 22:12:04 följande:

Det vet vi väl inte? vi har inte haft någon folkomröstning om det.

Jag vet att jag inte vill :) Inte ska jag tvingas...
  • Anonym (-o-)
    Anonym (Stalin) skrev 2014-10-29 17:27:49 följande:

Vi borde bli den 51a staten i Förenta Staterna hellre än att fjärma oss bort från dom.

Den 51:a blir vi inte. Den platsen har Storbritannien tagit. Sverige får i så fall nummer 52. USA lär dock inte vilja ha oss som delstat. Det passar imperialisternas syften bättre att ha en lydstat än en delstat. Medborgarna i en lydstat behöver man nämligen inte ge rösträtt eller ens rätten att leva vidare.
  • Anonym (Stalin)
    Anonym (-o-) skrev 2014-10-29 23:02:21 följande:
    Den 51:a blir vi inte. Den platsen har Storbritannien tagit. Sverige får i så fall nummer 52. USA lär dock inte vilja ha oss som delstat. Det passar imperialisternas syften bättre att ha en lydstat än en delstat. Medborgarna i en lydstat behöver man nämligen inte ge rösträtt eller ens rätten att leva vidare.
    Jag har absolut inget emot att vi är en lydstat åt Amerikas Förenta Stater. När helvetet brakar lös, om det nu gör det, så ska vi vara glada att vi i Europa och USA är "bröder". The Western World borde hålla ihop i vått och torrt.
    Alexandre Nayle skrev 2014-10-29 17:41:30 följande:
    Nej, det är bättre att vi allierar oss med dem som skickar dig till Guantanamo istället, där du blir torterad. Den fria världen dvs.

:D
    Varför skulle jag bli skickad till Guantanamo? Jag är inte taliban och skulle om jag kunde ta värvning i US Army om det blev ett världskrig. Mig skickar dom inte till Guantanamo. Jag har alltid varit en stor beundrare av USA.

• Alexandre Nayle
    Anonym (-o-) skrev 2014-10-29 23:02:21 följande:
    53 :)

52 är Israel.
  • Alexandre Nayle
    Anonym (Stalin) skrev 2014-10-29 23:12:45 följande:
    Varför skulle jag bli skickad till Guantanamo? Jag är inte taliban och skulle om jag kunde ta värvning i US Army om det blev ett världskrig. Mig skickar dom inte till Guantanamo. Jag har alltid varit en stor beundrare av USA.

Du, många som sitter där undrar exakt samma sak varendaste dag, år efter år :) Inte får de något svar.

Det är lugnt, jag fattar att du är sarkastisk. Inte första dan på Internet för mig :)
  • Anonym (Stalin)
    Alexandre Nayle skrev 2014-10-29 23:23:30 följande:
    Du, många som sitter där undrar exakt samma sak varendaste dag, år efter år :) Inte får de något svar.

Det är lugnt, jag fattar att du är sarkastisk. Inte första dan på Internet för mig :)
    Skärp dig nu, jag är inte det minsta sarkastisk, eller är det svårt för dig att förstå att man faktiskt kan gilla USA?

Nej du minns väl knappast tiden utan internet?

• Alexandre Nayle
    Anonym (Stalin) skrev 2014-10-29 23:26:54 följande:
    Skärp dig nu, jag är inte det minsta sarkastisk, eller är det svårt för dig att förstå att man faktiskt kan gilla USA?

Nej du minns väl knappast tiden utan internet?
    Nej, ok, ursäkta mig då. Det är bara det att du är så sagolikt kategorisk och fanatisk att jag antog att det är sarkasm. Jag försöker alltid tro gott om folk :)

Nej, jag minns att jag surfade in på Familjeliv för typ en kvart sedan, allt innan dess är dunkelt.
Svar på tråden Ska Sverige gå med i NATO?