Anonym (helt sluut) skrev 2014-10-28 20:07:22 följande:
Förstår: psykologen ger mig tabletter, typ. Och säger att ingen kan säga nått om dottern just nu. Varken bu eller bä. Har även träffat barnpsykolog som sa samma sak.sen är det liksom stop.
när fick ni diagnos och hur stod du ut med att bara se alla symtom växa fram? Vad var din sons tydligaste tecken?
Jag är ju liksom redan säker. Till 99 procent. Men får inget stöd av sambo och föräldrar osv som bara förnekar allt.
Jag har känt detta sen start så jag börjar vara riktigt riktigt slut
Vår son fick diagnos vid 18 månader. Jag började misstänka vid fyra månader främst på grund av ovilja till fysisk närhet samt bristande ögonkontakt. Tyckte det var som tydligast runt året. Efter det hände det en hel del i utvecklingen och idag är både jag och min mycket positiva till hans framtid. Han är lite annorlunda men den allra finaste killen. Han får också bra stöd på dagis och vi får bra tips från barnhabiliteringen.
Jag tror inte utredning kommer göras innan 18 månader. Vi fick svaret i vårt landsting att de endast gjort tidigare hos barn som har syskon med autism och där det är väldigt tydligt. Det kommer därför vara en lång tid för dig i ovissheten och den kan du få bättre hjälp att hantera. För min del handlade det om en mamma som alltid haft lätt till oro och ett barn som faktiskt var annorlunda. Hur det är för er vet jag naturligtvis inte men jag skulle rekommendera KBT för just oro. För oron sliter ut dig och det behöver varken du eller ditt barn.
Även om det är något kommer det ändå inte bli som du tänker dig. Jag hade rätt om autismen men förstod inte hur fantastiskt väl vår kille skulle utvecklas. Jag är en mycket stolt mamma till denna fantastiska kille.
Önskar dig all lycka till!