Inlägg från: Anonym (BIM 10-14 nov) |Visa alla inlägg
  • Anonym (BIM 10-14 nov)

Bim i Nov, någon mer? :-)

[quote=75489775][quote-nick]Mee skrev 2015-07-03 16:20:49 följande:[/quote-nick]

Haha ops ja jag menade 50 ^^ små tangenter på mobilen ^^ Oj, ja det var inte så tungt. lite roligt att se ändå vilka skillnader det kan bli på alla ens barn som föds ^^ Jag var kortast och tjockast av mig och mina syskon :P

Åh jag förstår det! Men det är väl som du säger, värmen sjunker nog snart :)

[/

Hehe jag va nog mitt i mellan i längden av syskonen med mina 48 cm ( tror min syster va 47) och lättast va jag med mina 3020g . Min yngsta vägde hela 3800g BF +6 blev helt choklad undra om barn nr 6 ska väga 5 kilo eller nått haha

• Anonym (BIM 10-14 nov)
    Mee skrev 2015-07-03 20:59:07 följande:

Haha jag förstår att du är fundersam på det :D Men tror inte det är någon fara ^^

Hehe ska på TUL nästa vecka så äR lugn egentligen är dock inte pga av risk för att barnet är stort jag ska dit utan för att se att de finns tillräckligt med fostervatten, men får kanske veta va bebisen väger också
  • Anonym (BIM 10-14 nov)

[quote=75493104][quote-nick]Mee skrev 2015-07-04 19:44:59 följande:[/quote-nick]

Okej, vad skönt :) Då får du se den lilla/e :) Hade ni tagit reda på kön? :)

[/

Ul + läkarsamtal gick bra bebisen beräknas väga 1900gram nu beräknad födelsevikt blev 3500 gram. Vi + syskonen vet könet ingen annan ( eller jo en vän för råkade försäga mig ) haha !

• Anonym (BIM 10-14 nov)
    Mee skrev 2015-07-03 16:20:49 följande:

Haha ops ja jag menade 50 ^^ små tangenter på mobilen ^^ Oj, ja det var inte så tungt. lite roligt att se ändå vilka skillnader det kan bli på alla ens barn som föds ^^ Jag var kortast och tjockast av mig och mina syskon :P

Åh jag förstår det! Men det är väl som du säger, värmen sjunker nog snart :)

Hur går graviditeten för dig ?

• Anonym (BIM 10-14 nov)

[quote=75658390][quote-nick]Mee skrev 2015-08-20 07:04:47 följande:[/quote-nick]

Graviditeten går jätte bra för mig. Har inga direkta symptom längre förutom att jag äntligen känner sparkar, puffar och buffande ^^

Var på rul förra veckan och allt såg bra ut, men det är en liten överraskning som ligger där då vi valde att inte ta reda på könet ^^

Hur gick tul förresten? :)

[/

Då har du kommit en bit i graviditeten nu när du varit på RUL va tiden går Härligt att höra har skrivit högre upp hur TUL gick

• Anonym (BIM 10-14 nov)
    Mee skrev 2015-08-21 08:53:24 följande:

Ja, jag har ju det. Äntligen ^^ snart har halva gått precis :D

haha åh förlåt! Ja du har ju det :)

Skönt igen att allt såg bra ut :) Inte så länge kvar nu va? Hur känns det?! :D

Har 8 dagar kvar till BF så inte så länge kvar nu ! Mår dåligt och har ont i hela kroppen så rätt tungt nu men snart är bebisen här iaf
  • Anonym (BIM 10-14 nov)
    Mee skrev 2015-08-21 09:46:07 följande:

Hahah oj, då är du ju mer eller mindre vid mållinjen nu! :) Förstår att det känns tungt, men som du säger, bebben är snart här :)

Hur kommer det bli med förlossningen? Blir du igångsatt tidigare? Tänker då du har fått några barn sedan innan ^^

Kommer bli igångsatt efter BF någongång mina senaste förlossningar har inte velat starta av sig själv tyvärr så att denna skulle starta av sig själv är tveksamt. Nr 4 och 5 blev jag ingånsatt med samma metod med tog 16 och 16,5 timmar så antar detta blir något liknande .
  • Anonym (BIM 10-14 nov)

Ska träffa läkare om 1 vecka för att få veta hur länge jag ska behöva gå övertiden innan se sätter igång mig enda jag vet är att jag intw behöver gå övertiden 2 veckor innan jag får hjälp då det höll på att gå galet när jag fick vänta 2 veckor efter BF med mitt tredje barn efter de vågar jag inte chansa och inte läkarna heller tack och lov .

• Anonym (BIM 10-14 nov)

[quote=75665454][quote-nick]Mee skrev 2015-08-21 22:54:32 följande:[/quote-nick]

Okej, så det blir ingen igångsättning innan bf? :) Jag tänker lite på som för mirka i familjen annorlunda :) nu har ju inte du lika många barn som henne men hon blir ju igångsatt innan bf då hennes förlossningar inte är långa :)

Jag tänker ju fler barn man har desto snabbare går förlossningarna :) Men jag kanske är helt ute och cyklar ^^ Det här är ju mitt andra barn bara och med sonen tog det ju lång tid :P ^^

[/

Nej ingen igångsättning innan BF för mig . Brukar ju gå fortare destu flera barn man får men mina förlossningar har aldrig gått speciellt fort och bara 2 första förlossningar som startat av sig själv första tog 28 , 5 timmar andra bara 8 timmar nr 3 blev jag igångsatt med kämpade i 12 timmar sen blev jag akut sövd och snittad , Nr 4 16 timmar med igåsättning och nr 5 16,5 timmar med igångsättning . Så i mitt fall är de nog ingen risk för jätte snabb förlossning utan mer hur länge jag får gå gravid innan barnet inte mår bra i magen längre .

• Anonym (BIM 10-14 nov)

så räknar med runt 16 timmar även denna gången blir förvånad om förlossningen skulle starta av sig själv och dessutom gå fort men man vet ju aldrig .

• Anonym (BIM 10-14 nov)

[quote=75668807][quote-nick]Mee skrev 2015-08-22 23:27:02 följande:[/quote-nick]

Okej, jag förstår. Skönt det på ett sätt om ni skulle ha långt till sjukhuset ^^

Hoppas denna förlossning går bra och helt okej i antal timmar :)

[/

Tack inte långt till sjukhuset tar Max 15 minuter

• Anonym (BIM 10-14 nov)

Måste nog vara jobbigt för dom där förlossningen går i rasande fart jag han knappast inte med nr 2 och de tog ändån 8 timmar från värkar varav 4 timmar på sjukhuset vill nog inte uppleva snabbare förlossning men å andra sidan vill jag heller inte ligga och plågas allt för länge . Ser framemot förlossningen med skräck blandad förtjusning haha senast skrek jag rakt ut att jag kommer att DÖ ( känns ju så) ändån utsätter man sig för de om och om igen man är nog knäpp haha

• Anonym (BIM 10-14 nov)

[quote=75677922][quote-nick]Mee skrev 2015-08-25 11:20:07 följande:[/quote-nick]

Ja verkligen jobbigt! Hoppas det inte går för snabbt eller för långsamt för dig då ^^ Åh 15 min, ett bra avstånd till sjukhuset :) Vi har ungefär samma avstånd till vårt sjukhus :)

Får se hur snabbt man kommer dit om vattnet går och så.. Är ju beräknad i januari och om jag känner vår kommun rätt efter alla dessa år så kan de inte ploga :P

[/

Tack ! Hoppas vägarna är plogade i januari

• Anonym (BIM 10-14 nov)
    Mee skrev 2015-09-01 09:56:17 följande:

Hej! Hur har det gått med läkarbesök och så? Ingen bebbe än? :)

Ingen bebis än, Blir igångsatt någongång nästa vecka om bebisen inte kommer innan läkaren på spec mvc va helt värdelös förstog inte alls min oro fast de va hon som lovade mig att jag inte skulle behöva gå längre än 1 vecka övertiden suck . Hur mår du ?
  • Anonym (BIM 10-14 nov)
    Mee skrev 2015-09-02 19:31:07 följande:

Åh vad synd! Mysigt med bebbe nu ^^

Nej men vad säger du?! Hmm åh vet inte vad jag ska säga. :( Men jag håller alla tummar och tår att bebis kommer innan veckan är slut!

Jag mår helt okej. Inga fysiska komplikationer eller så, men det psykiska oj oj oj graviditetshormoner delux! Gråter typ hela tiden för ingenting känns det som xD Men tur är det att jag har en sådan snäll och förstående sambo som bara tröstar och håller om mig och inte tycker jag är knäpp ^^ :)

Hehe ok skönt du mår fysiskt bra iaf . Jag är mest irriterad nu vill ju få ut bebisen och väldigt tungt nu .
  • Anonym (BIM 10-14 nov)
    Mee skrev 2015-09-02 20:56:21 följande:

Haha ja verkligen :D Åh jag förstår det! Men förhoppningsvis är det inte alltför lång tid kvar! :)

Fick bebisen på kvällen 3/9 startade med egna värkar natten mellan 1-2 sep dock väldigt oregelbundet och slutade sen igen drog igång igen natten mellan 2-3 sep. Olyckligt viss slutade allt i katastrofsnitt då vi höll på att få sätta livet till bägge 2 . Min livmoder höll på att brista bebis hjärtljud va dåliga . Va tom svårt att sy ihop mig igen . Tackar Gud att de inte va dax för varken mig eller bebis att lämna jorden och att vi klarade oss med livet i behåll . Är fortfarande i chock . Bebisen mår bra jag kämpar på mår bättre nu fysiskt iaf .
  • Anonym (BIM 10-14 nov)
    Mee skrev 2015-09-10 06:58:53 följande:

Åh grattis till bebis! :D

Men usch och fy för en sådan jobbig förlossning! :( Skönt att bebis mår bra och att du mår hyfsat bra trots omständigheterna! Hoppas ni kurerar er och att ni snart får komma hem och ta igen er!

Tack ! Vi är hemma Jag mår hyfsat fysiskt men psykiskt går de upp och ner men är ju inte så konstigt men allt blir bättre sakta men säkert för varjedag .
  • Anonym (BIM 10-14 nov)

[quote=75749569][quote-nick]Mee skrev 2015-09-13 08:46:31 följande:[/quote-nick]

Skönt att vara hemma igen allihopa, hela familjen :)

Jag förstår att du mår sådär psykiskt. Har du fått samtalshjälp eller så för att få hjälp med att bearbeta det som hände med förlossningen?

Får man fråga vad bebisen heter? :)

[/

Blev skickad till kurator när jag låg på BB men de gav inte så mycket då jag inte visste vad som hade hänt så va svårt att prata om något man inte visste . Nu vet jag va som hände och börjar jag inte må bättre ska jag kontakta kuratorn men skulle ge de lite tid att sjunka in först och se om måendet blir bättre . Hon är namnlös än så länge heter bara bebis

• Anonym (BIM 10-14 nov)

[quote=75755150][quote-nick]Mee skrev 2015-09-14 13:34:43 följande:[/quote-nick]

Okej, ja när man är nyförlöst och sådär så är man inte riktigt med på vad som har hänt. Kommer fortfarande själv på saker från förlossningen med sonen..

Jag hoppas det går bra och när du väl behöver kontakt med dem så hoppas jag att det finns tider så det räcker, att du får tid så fort som möjligt och inte behöva vänta så värst länge..!

Åh det blev en hon! ^^ Okej, hoppas hon får något namn snart. :) Är ni oense vad hon ska heta? :)

[/

Hur går de för dig mins inte när du hade / har BF ?

• Anonym (BIM 10-14 nov)

[quote=76095850][quote-nick]Mee skrev 2015-12-08 20:27:17 följande:[/quote-nick]

Åh hej! Det var länge sedan :)

Jag har bf 10/1, så lite mer än en månad kvar ^^

Hur går det för er? Har tösen fått något namn än? :)

[/

Ja just de va i januari du skulle få . Ja hon heter Maja det går hyfsatt går hos psykolog nu och bearbetar förlossningen . Fått veta att min livmoder inte alls höll på att spricka utan den kunde göra de då den är försvag faran va för Maja jobbigt nog ändån när de blir så brotom . Skönt iaf veta att min kropp inte svek mig och att mina värkar inte va i onödan dom stressade ju henne så hon va bered att födas och inte " bara bli utplockad " helt plötsligt som de blir vi planerat snitt försöker tänka positivt .skulle jag skaffa flera barn så får jag dock inte föda vaginalr mer för de klarar inte min livmoder . Planerat snitt är de enda jag inte har varit med om . Men de blir till 99 % inga flera barn hade jag haft lätta förlossningar hade jag kunnat tänka mig flera men nu är de väldigt skrämmande .Tog en evighet innan såret läkte på ena sidan de va jobbigt .

Svar på tråden Bim i Nov, någon mer? :-)