Inlägg från: regnbågsfärgad |Visa alla inlägg
  • regnbågsfärgad

Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!

Sis2 skrev 2014-12-14 23:03:54 följande:
    Tack för pepp och för att jag fick gnälla lite! Jag jobbar som sjuksköterska på en mottagning. Har inte mycket lyft eller så men en hel del spring i korridoren, sitter inte stilla särskilt mycket utan är oftast på fötterna. Jag är relativt ny på jobbet så är inte inskolad överallt så därför är det svårare att placera om mig. Jobbar 75% redan men visst är kanske en deltidssjukskrivning ett alternativ till en början. Märker ju att höfterna känns bättre efter en ledig helg. Däremot gjorde jag misstaget och dammsög för några dagar sen och herregud vad det straffade sig senare på kvällen, ajaj. Tänker inte göra om det misstaget utan hädanefter får mannen sköta dammsugandet! Använder du bälte? Jag har svårt att använda det... tycker inte det hjälper mycket heller.
    Låter ändå som ett arbete som kan vara knepigt att hålla igång på länge med foglossning. Jag har bälte och kryckor som hjälp när jag går. Upplever att bältet hjälper mest mot känslan att hela bäckenet är ett plockepinn som kan rasa ihop när som helst men inte att det hjälper så mycket mot smärtan. Där är kryckorna oslagbara även om jag verkligen avskyr de... Gillar inte känslan av att känna mig sjuk eller svag och det gör jag med de. Om du gillar tens skulle du ju kunna ha den på dig en stund under arbetsdagen? Å låt bli dammsugaren, det är typ det sämsta du kan utsätta kroppen för!
  • regnbågsfärgad