Inlägg från: regnbågsfärgad |Visa alla inlägg
  • regnbågsfärgad

Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!

Sis2 skrev 2014-12-14 23:03:54 följande:
    Tack för pepp och för att jag fick gnälla lite! Jag jobbar som sjuksköterska på en mottagning. Har inte mycket lyft eller så men en hel del spring i korridoren, sitter inte stilla särskilt mycket utan är oftast på fötterna. Jag är relativt ny på jobbet så är inte inskolad överallt så därför är det svårare att placera om mig. Jobbar 75% redan men visst är kanske en deltidssjukskrivning ett alternativ till en början. Märker ju att höfterna känns bättre efter en ledig helg. Däremot gjorde jag misstaget och dammsög för några dagar sen och herregud vad det straffade sig senare på kvällen, ajaj. Tänker inte göra om det misstaget utan hädanefter får mannen sköta dammsugandet! Använder du bälte? Jag har svårt att använda det... tycker inte det hjälper mycket heller.
    Låter ändå som ett arbete som kan vara knepigt att hålla igång på länge med foglossning. Jag har bälte och kryckor som hjälp när jag går. Upplever att bältet hjälper mest mot känslan att hela bäckenet är ett plockepinn som kan rasa ihop när som helst men inte att det hjälper så mycket mot smärtan. Där är kryckorna oslagbara även om jag verkligen avskyr de... Gillar inte känslan av att känna mig sjuk eller svag och det gör jag med de. Om du gillar tens skulle du ju kunna ha den på dig en stund under arbetsdagen? Å låt bli dammsugaren, det är typ det sämsta du kan utsätta kroppen för!
  • regnbågsfärgad

Ni som har fler barn, är ni också inne i en sjukperiod? Jag håller på å bli galen! Nu är det fjärde veckan i streck som jag har sjukt barn hemma. De har visserligen turats om och strödagar har båda varit iväg på skola och förskolan men det är inte många... Eftersom jag är sjukskriven och min fru precis börjat på nytt jobb så har jag haft de och det är egentligen inte ett problem, de är rätt stora och hjälpsamma men jag är ändå så orimligt trött! Jag kan inte städa efter de pga fogarna och de tycker att jag är en jävligt tjatig och trist mamma, jag har inte hjärta att gå å lägga mig å vila när jag känner för det och de börjar tröttna på varandra så konflikterna haglar här hemma. Blääää!

• regnbågsfärgad

Jaa, magsjuka är väl det enda vi inte heller haft så kanske till julafton då??? Ja vafan händer om man blir magsjuk nu? Den ångesten...

I morgon bitti ska jag träffa en aurora-barnmorska. Är supernervös inför det. Så rädd för att bli överkörd.

• regnbågsfärgad

Åh! Jag träffade världens goaste aurora-bm i morse som var helt med på mina noter om ett planerat snitt. Det är ju i slutändan en läkare som beviljar det men hon sa att med min förlossningshistoria borde det inte vara några problem alls. Så på måndag ska jag träffa läkare och sen kanske jag kan få fira jul utan ångest och sömnsvårigheter.

Och igår hade jag min mamma här som hjälpte mig med barnen medan jag var hos min läkare på mvc. I dag fick jag ett sms där hon skrev att hon spytt hela natten ... Så ... Ja. Grattis till oss!

• regnbågsfärgad
    Sis2 skrev 2014-12-16 22:25:47 följande:
    Vad skönt för dig!! Nu kan du släppa den oron iallafall vilket jag förstår är en otrolig lättnad.

Håller tummarna ni håller er friska trots besöket av mormor...typiskt det där.
    Ja hoppas verkligen det. Den läkaren har jag dock dåliga minnen av från min förra graviditet men hoppas det ska gå bra ändå. Hon har ju journalanteckningarna från aurora så...
  • regnbågsfärgad
    Kawinna skrev 2014-12-17 08:44:02 följande:

Är det någon som har koll på om man kan bli sjukskriven p.g.a. trötthet? Vet att det kan vara svårt med sjukskrivning då graviditet inte är någon sjukdom. Men jag känner att jag inte orkar med mitt jobb... Hade gärna velat jobba men då jag jobbar som sjuksköterska krävs det att jag är 100 % både för min och patienternas skull. 100% är jag långt ifrån nu.

Ren trötthet tror jag inte försäkringskassan skulle godkänna tyvärr. Det är ju helt förlamande med grav-trötthet! Men kanske om läkaren kan koppla tröttheten till något, typ dåliga värden eller så. Boka en läkartid och berätta hur du mår, iaf jag upplever läkare på mvc som väldigt tillmötesgående och måna om att man ska må bra.
  • regnbågsfärgad
    finskaflikkan skrev 2014-12-17 10:12:04 följande:

igår i 9+3 fick jag höra litens hjärtljud Solig har en babydoppler hemma. Känns helt otroligt och underbart! smile2.gif

Va härligt! Men går det att höra så tidigt hemma? Du måste vara jätteduktig på det där! Har en doppler från clearblue som jag knappt hör något med alls...
  • regnbågsfärgad
    finskaflikkan skrev 2014-12-17 16:59:12 följande:
    har en sån som mvc använder smile1.gif Rätt bra grej. smile1.gif Japp hörde tydligt, både min man och sonen på 6år smile2.gif  
    Hur häftigt som helst! 
    Ja den lär ju vara lite mer effektiv! Va mysigt för er. Vår 5-åring var helt lyrisk när han hört hjärtat för första gången.
  • regnbågsfärgad
    Sis2 skrev 2014-12-18 19:22:01 följande:

Uh, har haft sjuka barn hela veckan, först den ena och sen den andra. Suck. Inte kul detta. Min förhoppning är ändå att alla frisknar till snart och att vi får va friska över julen ändå.

Fick en tanke när jag läste era inlägg om doppler att jag kanske skulle ta med min 5 åring till bm nån gång så att han får lyssna på hjärtljuden. Kan ju bli mer verkligt för honom då:)

Stackare! Hoppas ni får vara friska nu över jul! Jag skulle verkligen rekommendera att ta med barnet till bm, våra barn älskade det!

Här hemma börjar barnen piggna till men jag är nu superförkyld och undrar hur mycket man kan hosta innan vattnet går typ... Vore så trist om inte alla blev bra innan jul då vi ska fira med våra barns tre månader gamla kusin, så blir det inte om vi är förkylda.
  • regnbågsfärgad
    Sis2 skrev 2014-12-19 13:03:58 följande:

Låter grymt jobbigt att va så sjuk som du är regnbågsfärgad:( Du är ganska långt gången också väl? Hoppas du kryar på dig fort!!

Min lilla är än sämre idag med hög feber och så himla snorig o hostig. Stackarn är så hängig. Hade en jobbig natt där han väckte mig x antal ggr. Känner mig smått tung i huvudet idag, men ska sova ensam på övervåningen inatt så får ta igen sömnen då.

Idag fick våra fotokalendrar som vi beställt till nära o kära. I april har vi ett foto på pojkarna och ett på bebben i magen, vi ville ha med lillebror förstås:) hoppas det blir uppskattat!

Går in i vecka 34 på söndag så det är ju inte alltför långt kvar! Tack! Jag hoppas också det går över snart!

Det är en hemsk hosta som alla verkar ha, den tar knäcken på mig för är det inte jag själv som hostar så jag är vaken så är set äldsta sonen som hostar så han gråter. Det är väldigt tur det är helg nu så man är fler vuxna här hemma. Hoppas du får sova en hel natt, det låter helt underbart!
  • regnbågsfärgad

Jag fick mitt snitt! Även om läkaren var tvungen att muttra och visa tydligt att hon egentligen inte tyckte att jag skulle få snittas så fick jag det! Är så lycklig. Nu ska jag börja andas lugnare, sova lite bättre och fira jul utan ångest!

• regnbågsfärgad

Va roligt att det rasslade till här igen. Trist bara att alla mår skruttigt!

I morgon är det dags för oss att träffa vår bebis. Känns pirrigt och väldigt konstigt att det är så definitivt. Vi har laddat upp med en härlig virussjukdom hela familjen. Är helt färdig efter en vecka med ont i halsen, hosta från helvetet och snor i typ hela huvudet. Men det ska väl gå bra ändå, litar på att alla härliga hormoner kickar in. Frugan blir det ju värre för...

Kram på er!

• regnbågsfärgad
    Linc skrev 2015-02-02 10:09:52 följande:
    Å vad härligt! Med bebis alltså inte virus hua! Ni får krya på er massor tills imorgon!! :) Lycka till kramar! :)
    Tack!!
  • regnbågsfärgad
    Kawinna skrev 2015-02-02 15:49:12 följande:
    Vad härligt att träffa bebisen! Men du har inte feber va? Tänker så inget blir uppskjutet
    Nä ingen feber här. Vi har nog kommit ut på andra sidan viruset nu. Bara energin som släpar efter lite.
  • regnbågsfärgad

regnbågsfärgad

Idag 09:58

Hej allihop!

Den 3/2 kom vår lilla dotter med planerat snitt. Förutom svårigheter att sätta spinalbedövningen så var det en toppenupplevelse. Det har gått väldigt segt med amningen och hon gick ner lite för mycket i vikt vi så vi kämpar på här hemma med amning och tillägg.

Lika fantastiskt som det är att hon äntligen är här, lika fantastiskt är det att illamåendet är borta, att fogarna faktiskt redan känns bättre och att min kropp nu faktiskt bara är min!

Kram på er!

Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!