• Cegesi

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

MAD86 skrev 2014-11-24 22:44:33 följande:
    Ja underbart att det äntligen händer något! Har de sagt något om när äggplock eventuellt blir för dig? Kanske syns i väntrummet. Ska dit 9.10. Lycka till på ultraljudet!
    Har ju inte träffat någon än. Kanske får någon indikation på onsdag men det har jag svårt att tro. Är tydligen svårstimulerad och så har jag PCO-äggstockar så de kan inte gå ut för hårt heller. Skulle gissa på att det blir vecka 50.
    Har tid 10:40 så om du inte är där extremt länge så lär vi missa varandra. Är ju lite "roligt" när en sitter i väntrummet med massa andra par som en kanske har skrivit med här utan att veta om det. :)

Lycka till du med!
  • Cegesi
    Gweny skrev 2014-11-25 22:09:46 följande:

Jag tänkte bara fråga er lite, ska få iväg våran remiss till Sahlgrenska nu.

Undrar bara om man bockar i att man kan komma på kort varsel, men just den tiden/dagen man erbjuds på det sättet, inte kan, åker man längst bak i kön då igen, eller står man kvar på samma plats? 

Kan aldrig tänka mig att ni åker bak i kön igen. De vill nog bara veta vilka de ska ringa först när det dyker upp en lucka. Lycka till!
    trina skrev 2014-11-25 06:54:08 följande:

Pco kan bli ganska intressant med sprutor. Jag fick ingen äl med pergotime men vårt andra ivf försök fick vi ut över 30 ägg!

Jag ska till sahlgrenska nästa onsdag och lämna blodprov. Ska försöka hinna med en stimulerad FET innan julen!

Hjälp! Stackare! Får se hur många de lyckas trolla ur mig. :) Hoppas ni hinner med. Känns alltid skönt att få saker gjorda innan det nya året. :)
    MAD86 skrev 2014-11-25 21:53:16 följande:
    Okej, det verkar vara väldigt individuellt hur fort det går innan man får gör äggplock. Vi fr helt enkelt vänta tills imorgon och se hur det går. Dom har i alla fall sagt att preliminärt äggplock för mig är vecka 49, så får hoppas att mina äggstockar följer planen.

Hehe, hoppas inte jag ska behöva vara där till 10,40, men de sa att jag eventuellt kunde få vänta då de var väldigt fullbokade. Ja det är kul att man ovetande kanske stöter på andra från familjeliv i väntrummet :)

Ha det så bra så håller vi tummarna för oss imorgon :)
    Ja precis. Förväntar mig uppdatering imorgon nu då. :)

• Cegesi

Hade mängder med äggblåsor men de största var runt 9 mm. Läkaren sa att det var minst 20 stycken på varje äggstock. Lite skrämmande. Blir nytt VUL på fredag. 

• Cegesi
    MAD86 skrev 2014-11-26 21:12:36 följande:
    Oj, det var många! Sa de något om att det fanns risk för överstimulering? Skönt att du ska tillbaka på fredag igen.

Jag hade ca 7 blåsor på varje äggstock. De flesta var mellan 11-13 mm tror jag. Så beräknat äggplock blir måndag eller tisdag. troligtvis måndag sa dom. Men jag ska också tillbaka på nytt VUL på fredag. Dom sa även att jag skulle vara uppmärksam på om jag mår illa. Då ska jag höra av mig. Fortsätter med samma dos gonal-f som innan.
    De sa inget om det. Klart att risken finns. Gissar att de inte höjer dosen på grund av det. 

Spännande! Kul att det går så snabbt för er. :)
    elsewhere skrev 2014-11-26 20:19:35 följande:

Hej! Jag och min man står inför vårt andra IVF-försök någon gång i februari, beroende på när min mens kommer, för då ska jag ringa och bestämma med dom. Vi har för tre veckor sen fått MA i vecka 14 (fostret dog i vecka 9 typ) efter vårt första försök som slutade i en massa omogna ägg, flera som inte klarade kvalitetskontrollen och ett enda som gick att sätta tillbaka. Blev överstimulerad och fick vara hemma från jobbet i tre veckor etc etc, så jag är lite nervös inför denna omgång. Ska få Menopur istället för.. vad heter det? Dom där sprutorna som ser ut som Ovitrellen, ni vet. 

Tycker att dom har varit bra på Sahlgrenska, även om det tar väldigt lång tid att få komma dit. Från att vår privata gyn skickade remissen (december 2013) till att vi fick komma på första besöket tog det fem månader, och sen tog det ytterligare fyra månader innan dom hade tid att starta behandlingen i augusti i år. Vi hoppas på bättre lycka denna gång, annars vet jag inte riktigt hur vi ska göra. Adoption kanske, efter fem missfall är man rätt slut. 

Fem missfall? Och ett i vecka 14. Kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara. Kan ju vara skönt att få vänta lite och samla energi inför nästa försök ändå.

Är det Gonal-f du tänker på? Hoppas det går bättre med menopuren. {#emotions_dlg.flower}
  • Cegesi
    Sofiafia skrev 2014-11-27 16:46:07 följande:
    Hej hej! Ja idag va de den stora testdagen... gick upp tidigt för att min man skulle få vara med innan han åkte till jobbet. Jodå det va allt ett + på båda testen???????????? väldigt svaga streck me ett streck är ett streck...

sen va de dax att åka in till su för att ta ett blodprov för att se hcg nivån. Nu i em ringde barnmorskan å sa grattis???????? men att nivån va lite låg emot va de brukar vara, men de kan bero på att de tog lite längre tid för vårat frö att fästa än va de brukar göra.

Fick en tid för ul den 19/12. Nu skall bara de lilla fröet stanna å växa som de skall...
    Åh vad roligt! Grattis till plusset! Håller tummarna att det stannar och växer och att ni får er efterlängtade bebis. =)
  • Cegesi
    elsewhere skrev 2014-11-27 18:12:13 följande:

Cegesi: Jag känner ju mig rätt knäckt faktiskt, orkar liksom inte med något av det men har inget val ändå. Att man kan bli gravid hjälper ju inte när jag inte kan fortsätta vara gravid därefter. Jag vet inte egentligen hur mycket bättre det är att vänta så länge eftersom nu väntar vi bara. Igen. Ja precis, Gonal-F. Har sagt att min man kommer få blanda medlen och suga upp i sprutor och grejer för jag pallar nog inte. Fick ta en fragminspruta om dagen i 13 veckor också, dom fick han ge mig för dom gjorde så ont. Så, sjuksköterskehatten på honom igen nu! Skrattande

Och grattis Sofiafia!! 

Ja mycket väntande är det. Och det känns ju faktiskt bättre när en gör något än att bara vänta på att få göra något.
    Det är ju faktiskt rättvist att han också får göra något. Min man kommer undan väldigt lätt. ;)
  • Cegesi
    mea84 skrev 2014-11-28 07:29:27 följande:
    Min man kommer också undan dock får han väl stå ut med mitt humör som går upp och ner på några sekunder!! Kan blir sur för minsta lila samtidigt som jag gråter för nästan ingenting....blir lite galen på dessa hormoner man tillför :-/
    Ja de har det inte lätt. Fast jag var ett mycket värre monster när jag gick på p-piller. Var fantastiskt att sluta med dem och bli en vettig människa igen.

Idag märker jag verkligen alla hormoner i kroppen. På ultraljudet idag hade några blivit 12 mm och några 11. Den lättnaden! Har inte riktigt låtit mig hoppas att det ska bli något äggplock den här gången så det var väldigt skönt. Känslorna som bubblade runt i mig var från nästan hela känsloskalan (förutom ilska och bitterhet). Ledsen, glad, hoppfull, nervös, you name it! Har mått lite illa hela förmiddagen så det känns verkligen att det händer något nu. Nytt ultraljud på måndag igen så får vi se när plocket blir av. =D =D =D
  • Cegesi
    MAD86 skrev 2014-11-28 20:44:53 följande:

Sista VUL avklarat idag. Såg bra ut. Ca 9-10 äggblåsor på varje äggstock. Äggplock blir på tisdag. Längtar så :)

Vad härligt! Lycka till på tisdag!
    mea84 skrev 2014-11-29 14:45:58 följande:

Blir ju knäpp på mig själv....sa att jag inte skulle testa men idag så känner jag en molande värk i magen...kånner mig lite annorlunda så tog ett test, vilket var negativt!!! Visste ju de men är ändå inne på rd 10 å ändå ingenting...men kanske för tidigt isåfall.

Kan tänka mig att det är svårt att låta bli att testa men så länge du inte blöder är det ju inte definitivt negativt i alla fall. Håll ut!
  • Cegesi
    MAD86 skrev 2014-12-01 20:14:11 följande:
    Hej!
    Gick ultraljudet bra idag? Bra hoppas jag :)  Fick du äggplocksdag bestämt?
    Imorgon gäller det för mig. Börjar bli lite smått nervös nu.

Kram
    Det gick bra. De hade växt lite till och var fler den här gången. De var lite oroliga för överstimulering så jag fick sänkt dos (tidigare 175, nu 150) och en ny tid imorgon tisdag. Jag hoppas att jag får äggplocksdagen bestämd då!

Lycka till imorgon! Kommer säkert gå hur bra som helst, inget att oroa sig för.

Kram!
  • Cegesi
    MAD86 skrev 2014-12-02 17:33:04 följande:

Hej tjejer!

Äggplocket gick bra! Trodde det skulle vara värre faktiskt. Mår dock ganska kasst nu efteråt. Först mådde jag illa, men då fick jag lite syrgas och då kändes det bättre. Har ganska ont i magen och där nere. Har blött en del också. Som det känns nu så klarar jag inte av att jobba imorgon, även fast jag har ett kontorsjobb. Har ganska så hög smärttröskel. Men hoppas så klart att jag känner mig bättre imorgon.

Fick reda på innan vi åkte hem att det blev 10 ägg. Känns bra. Men läkaren jag varit på VUL hos två gånger måste ju ha räknat fel. Hon sa ju att det var betydligt fler blåsor. Både jag och mannen försökte räkna vid äggplocket. Min man fick det till att de punkterade ca 10 blåsor.

Jag har inte berättat för min arbetsplats. Jag är princip aldrig sjuk annars, men idag ringde jag och sjukskrev mig och drog en vit lögn. Jag känner än så länge att jag inte vill berätta för min chef eller kollegor. Men jag har nära till Sahlgrenska och kan flexa en del, så ingen har nog märkt av att jag har varit iväg en del.

Lycka till allihopa!

Kram

Grattis till 10 ägg! Skönt att det gick bra. Hoppas på många embryon nu. :)

Jag har berättat för min chef. Hon var förstående och det kändes så himla skönt att få sagt det. Har inte berättat det för min kollegor och vill helst inte göra det. Dock är det lite jobbigt när de undrar var jag tar vägen stup i kvarten men de har inte frågat än i alla fall. Har ju varit på 4 ultraljud på en vecka och varje gång på en vardag. Vet inte vad jag ska hitta på för vit lögn på fredag när det är dags för mitt äggplock. Tips?! =)
Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15