Sommarbebisar 2015
nygift: 17 dagar för mig
tjugofemton: Trosskydd heter det men ja har extremt mycket flytningar och använder stora (långa) trosskydd.
Frallansz: Jag är beräknad till dagen efter (17/6) också med en kille
nygift: 17 dagar för mig
tjugofemton: Trosskydd heter det men ja har extremt mycket flytningar och använder stora (långa) trosskydd.
Frallansz: Jag är beräknad till dagen efter (17/6) också med en kille
Höll i ett spädbarn för första gången idag. Samtidigt kände jag våran pojk leva loppan där inne. Då insåg jag att jag ska klämma ut honom lite smått panik fick jag då och att jag ska bli mamma har inte riktigt fattat det än :)
Åh vad mysigt! Minns min första gång för 13 år sedan, var sååå otroligt stolt över att få hålla en liten bebis. Har bebisvana sen långt tillbaka eftersom mina yngsta småsyskon är 10 respektive 13 år och jag själv var 13 när den äldsta kom så man har ju erfarenhet och det är skönt :) bara min sambo som inte har någon speciell erfarenhet av bebisar, haha.
Vill ju ha våran nuuu :)
En ganska jobbig vecka är över. Blev i lördags inlagd på sjukhus pga smärtor långt ner i magen. Beskedet blev att jag troligtvis haft en blödning från moderkakan som låg kvar i livmodern och att en ny blödning kunde göra att vi förlorade barnet eftersom det var för tidigt att försöka rädda lilltjejen. Efter nytt ultraljud på måndagen konstaterades det istället att jag har ett myom (muskelknuta/godartad tumör) utanpå livmodern som sitter långt ner mot urinblåsan. Myomet är ganska stort, ca 10x10 cm och var inflammerad vilket orsakde smärtan. Just nu ligger den ivägen för förlossning men den kan komma att flytta sig uppåt allteftersom livmodern växer. Pga detta börjar jag känna att jag vill ha planerat snitt och att det ska bestämmas så snart som möjligt så man vet vad som väntar men de kommer inte ta det beslutet förens vecka 32-34 eftersom de vill se om myomet flyttar och/eller krymper.
Någon annan som ev kommer att få planerat snitt, kanske rent av redan är bestämt att det blir snitt?
Ja, man kommer in i det rätt snabbt tror jag med :) det är ju nytt för mig med då det är mitt barn denna gång.
Ja, det är 16 veckor för mig o jag hoppas du o jag slipper gå över med våra killar :)
Hej! Hoppar in lite sent här, men jag har precis nyligen fått veta att jag är gravid. Väntar iallafall mitt tredje barn med BF 2:a juli och är redan i v 22 nu så jag har ju missat i princip halva graviditeten :) Jag har med andra ord inte haft några vidare symptom alls men nu har det börjat dra igång med råge med foglossning och en växande mage.
Haha ja :) här tror man bara att jag går över 1-2 veckor. Men det är ju rätt normalt för en förstföderska så det gör inget, men klart jag vill ha ut Liam vid beräknat datum :)
Har ni beställt eller bestämt er gör vilken barnvagn ni ska ha? Eller vill ha?
Vad köpte ni för något?
Valet vilken vagn man skulle ha var ju sjukt svårt men var inne på svänghjul fram iaf det jag gick på :)
Har ni fått stora magar nu då? Vill verkligen ha den riktiga gravid magen nu :)