emtfb skrev 2015-03-26 21:35:51 följande:
Oj det var snabba ryck, skönt. Men kanske inte när det går så fort! :)
ChiliFrö skrev 2015-03-26 08:52:58 följande:
Vi vet inte.. vi väntar på den besiktningsmannen som advokatfirman använder så han får ge ett utlåtande sen avgör advokaten om vi ska gå vidare..
Ja det är det.. vi hade räknat på ca 50-70k för takbyte, vi har mycke händigt folk i omgivningen som skulle hjälpa oss men det har kommit till väldigt mycke konstiga grejer på vägen.. tex att orginalritningen visar fel taklutning på 4grader så vi kunde inte lägga den plåten vi tänkte bland annat.. så nu är vi uppe på 200k istället.. visserligen inkl allt arbete då vi känner att vi inte hinner/orkar fixa med det nu.
Tanken var när vi köpte att taket skulle byts inom några år för vi trodde inte de va dåligt att de regna in :( så nu är de akut..
haha ne jag kan tro de ;) är de svårt att sy ett?
Jaså va hände dig?
Okej håller tummarna på att ni slipper betala. Men vaa? Hur stort är det som ska bytas? Ska ni byta hela taket? Låter vääääldigt dyrt. Men ni gör ingenting själv eller? Ska ni ha falsad plåt? Min sambo är takläggare därför jag är nyfiken haha. ;)
Nej det är superlätt att sy babynest, testa :D Roligt att använda sitt man gjort själv :)
Nej jag låg ju kvar 6 dagar, tyckte vi liksom blev bortglömda efter nån dag. Amningen kom inte igång, sa att jag ville ge ersättning istället men nej det gick ju inte, gav det kanske 3ggr på sex dagar..
Det rann aldrig till på mig överhuvutaget, var sjukt stressad över hela situationen o att dom inte kunde förstå mig heller.. Nää fy, tycker inte alls att vi fick bra hjälp.
Ja vi ska lägga om hela :) totalt 235m2 :)
Vi ska sätta in 2 takfönster, det är dom som drar iväg lite annars har vi fått offert på bandtäcknning och förbete på 450:-m2 vilket är väldigt billigt!
Det ingår all plåt så som hängrännor, stuprännor, fönsterblek och allt monterat ;)
Vad säger din sambo för pris? :) av nyfikenhet ;)
Vi ska bara sätta in innertaket själva, hade tänkt göra mer från början men med tanke på hur jag mår så betalar vi heller och får de klart! :P
Jamtlandstaus skrev 2015-03-27 15:35:35 följande:
Min första var en störtförlossning på 2,5 h med sonen i säte - hemskt!!
Andra med dottern var 5h med dottern i normalläge.
Så varje förlossning är olika... Även om tendenserna är väl att första tar längst tid och sedan går det snabbare.
ChiliFrö skrev 2015-03-26 08:52:58 följande:
Ja det är det.. vi hade räknat på ca 50-70k för takbyte, vi har mycke händigt folk i omgivningen som skulle hjälpa oss men det har kommit till väldigt mycke konstiga grejer på vägen.. tex att orginalritningen visar fel taklutning på 4grader så vi kunde inte lägga den plåten vi tänkte bland annat.. så nu är vi uppe på 200k istället.. visserligen inkl allt arbete då vi känner att vi inte hinner/orkar fixa med det nu.
Vi bytte tak för ett par år sedan och då byttes allt; innertak, takstolar, yttertak. Offerten var på 250k tror jag och efter ROT blev det ca 180k. Så passa på med ROT i år, sossarna vill minska ROT från 50% till 30%
Vi fick igår godkänt på slutsamrådet så i morgon flyttar vi hem!
Visserligen ingen tvättmaskin som funkar ännu men hoppas att specialrören som beställts kommer snart så även den kommer i drift.
Oj vilka förlossningar.. Här tog första knappt 4 timmar så vågar inte annat än att tro att de går fortare :/
Ja vi kommer absolut utnyttja roten!
Karro80 skrev 2015-03-27 21:00:03 följande:
Nu har vi beställt vagn! Blev en Emmaljunga Double viking 735. Tycker sonen satt bäst i den. Hoppas det blir bra! Konstigt att tänka sig att vi om några månader ska ha två barn att köra i vagnen. Men det ska bli sååå spännande och mysigt!
Å så lyxigt! vilken färg blev det?
Ja visst är de sjukt när man tänker på de? :)
Helt overkligt men ändå självklart på något sätt?