Vi med BF Juni 2015
Aha, det förklarar ditt nick Chilifrö
Jag önskar att jag vore lika trädgårdsintresserad då jag har stor trädgård men det kanske kommer senare i livet Intresserar mig gärna för matlagning o bakning o skulle gärna egenodla örter o grönsaker o skulle gärna ha mer bär.
Bodde jag längre söderut skulle jag ha fruktträd, här blir det bara små äpplen som inte är någon favorit.
Har odlat bin i flera år men blev allergisk så jag tvingades sluta då det är en "ramla-ner-och-dö-allergi". Ska genomgå en vaccinering men den tar några år att gå igenom och en graviditet kom i mellan sen ska jag återuppta det igen. Då blir det fina hallon!
Haha ja dels det och dels att mitt temperament är hett som chili :P
Bin är faktiskt en önskan jag har men känner inte att jag kommer hinna med det på sikt och att tomten är lite för liten eller snarare dumt planerad för bin så det får vara.. :/
Apropå köket så harvi faktiskt fastnat för dom luckorna också! Så sjukt snygga!även vi är inne på att inte ha några överskåp just för att det känns mycket större utan luckor och framför allt ljuset!
Vi köpte ett vitt högblankt kök från elgiganten. Jag är supernöjd, har mycket bänkytor och det ångrar jag inte en sekund.
EN stor diskho, också supernöjd med det valet, förstår inte meningen med att ha 1 mindre och en lite större diskho i ett?
Missnöjd med valet av bänk, köpte en svart högblank, laminat. Gissa om den är repig nu? Sen så allt flott syns ju, man måste torka av den 3ggr efter varje gång man lagat mat. ;)
Men är supernöjd med vita högblanka luckor också, trodde jag gjorde fel som valde det, att man skulle få tvätta på luckorna varje dag, men det behövs inte :D
Jag är från Uppsala. (några mil utanför).
Är de någon som tänker sig en tur till Ullared innan bf ? För mig blir de nog minst 2ggr :D
Håller med er, för det blir mycket tunga lyft, verkligen! Dock tråkigt att gå hemma redan från v.20 :P
Jag ska till Ullared 28 mars faktiskt :D Jag åker nog bara 1gång innan bf, har en resa dit på 60mil ;)
Förstår det :D Snart är det klart! ;)
Snygga luckor! Åh varför inga överskåp? :P Vi har bara två liggandes överskåp, jag gillar när det blir stort och luftigt och de blir det när man inte har höga överskåp :)
Men avis på walk in skafferiet då!!! Lyxigt. Är köket jätte stort? :D
Håller med er om stora diskhoar! Vi hyrde ett litet torp under förra graviditetendär va en pytteliten och dessutom RUND ho.. de va det sämsta jag vart med om hatade den över allt annat... :/ Nu har vi en mellan stor med liten bredvid och det är bättre men absolut inget jag skulle sätta om jag fick bestämma.. Vill också ha 2 två stora! bättre att få en urfräst bit i exakta mått av bänkskivan som man kan lägga över om man behöver ännu mer bänkyta!
Ja det är trögt, jag gick hem i 23 med tösen och nu v 20.. men man får se det positivt att det är gott att vila upp sig och förbereda sig på ankomsten av liten :)
Oj 60mil då förstår jag att du bara åker en gång :P jag har knappt 23 enkel väg ;)