• ChiliFrö

Vi med BF Juni 2015

Karro80 skrev 2014-12-30 11:25:40 följande:
    BM lägger in bokning av tid här i Örebro. På inskrivningen får man önska veckodag och fm eller em. Sen ska det komma en kallelse så hoppas som sagt på att den dyker upp snart.

Ja, det är andra barnet för oss. Har en kille född 1308 och känner igen det där med att det är full fart. Ska kolla på allt och klättrar och klänger. Är väldigt mammig emellanåt också.

Här har de varit otroligt mammigt ett tag men vi har jobbat för tt det ska gå åt pappa hållet mer och mer och det börjar bli bättre även om mamma är första valet så duger ofta pappa också nu.

Kxx Hej och välkommen! Kul att de dropar in fler och fler trots att vi gått halvtid Skrattande Här är fogarna för jä*liga...Skrikandes Känns tråkigt att dottern ska behöva hoppa badet vissa kvällar när mannen jobbar för att ha inte klarar lyft i och ur badkaret.. 
    Men va samma med henne i dessa veckor.. tror de va v 16 jag fick med henne och de kom som ett julkort på annandagen med första känning.. Mest i blygdbenet denna gången och det gör så ont så jag knappt kan stå eller gå. tack och lov mest kvällstid, bälte hjälper mig inte alls :'(

• ChiliFrö

Ska vi gör en ny BF lista? Känner att jag har noll koll men de kanske bara är jag? :P

Jag börjar så kan ni hänga på om ni vill. Kanske kan lägga den som en tilläggskommentar i trådstarten emtfb om alla vill att vi kör lista??

{#emotions_dlg.flower} BF-datum {#emotions_dlg.flower}

12/6 ChiliFrö 2:a barnet tror själv 5 eller 14/6 ;)

• ChiliFrö

Ska vi gör en ny BF lista? Känner att jag har noll koll men de kanske bara är jag? :P

Jag börjar så kan ni hänga på om ni vill. Kanske kan lägga den som en tilläggskommentar i trådstarten emtfb om alla vill att vi kör lista??

{#emotions_dlg.flower} BF-datum {#emotions_dlg.flower}

• ChiliFrö
    Jamtlandstaus skrev 2015-01-02 21:38:08 följande:

Jag är gärna med på ny BF-lista men önskar starkt att den inte läggs i trådstarten, den blir så lång då plus att den inte går att redigera utan kan bara läggas till ytterligare tilläggskommentarer!

Tror inte att det går att kopiera listan på mobilen men provar

Men annars någon vid dator kan rätta till...

BF-datum

22/6 Jamtlandstaus, 3:e barnet, väntar en tjej

Sant.. Tänkte inte på det :P men hur många är vi nu? typ 8 st aktiva va?
  • ChiliFrö

För mig måste den absolut inte ligga där! Va mest ett ogenomtänkt förslag :P

Tänkte att den finns tillgänglig sen när de närmar sig slutet av väntan men som Jämtlandstaus skriver så blir de nog bara krångligt :/

Vi hade dop för dottern vilket vi ångar i efterhand men v tänkte inte så mycket innan utan de kändes självklart att man har den men de känner vi efteråt att vi skulle haft en namngivningscermoni istället men nu ger vi bebisen ett dop också så det blir lika ;)

• ChiliFrö

Va sur jag blir!!

Har skrivit flera inlägg och tänkt va dryga dom blivit och plötsligt struntar i att svara men nu när jag är inne på datorn ser jag att inget blivit skickat från mobilen Skrikandes Förlåt för mina elaka tankar om er!! Hjärta Tycker vi är ett härligt gäng här inne med god stämning!

Välkommen Mirremee och skönt men fruktansvärt att det va en oförlåtligt misstag med dina värden!

Loe Vi har tänkt mycket på det fram och tillbaka men vi känner båda två just nu starkare att det ska vara lika för båda barnen så det kommer bli dop även för liten.

Vi har RUL på onsdag 14 kl 14 så därför gissar jag att liten födds den 14 Flört

Känner en hel del sprattel i magen och har även känt på magen, sambon får inte känna för bebisen då kan den gå från full rulle till helt still i flera minuter Oskyldig Va samma med dottern Skrattande Men bebis har busat och sprattlat liten när storasyster pussat och gosat men magen men jag tror inte hon känt det tyvärr..

• ChiliFrö
    Loe skrev 2015-01-09 23:02:16 följande:

ChiliFrö, jag har tänkt på dig och att det varit lite tyst! Tänkte att du kanske blev väldigt "stött" över att jag la mig i era planer. Men det var verkligen inget illa ment från min sida, skönt att ha dig tillbaka! :) Ska ni bjuda på mat eller fika eller båda på dopet? Behöver lite inspiration, tänker typ att man bjuder på smörgåstårta? Och sen kaffe? Eller?

Jag är sjukskriven men börjar sakna mitt jobb, gymnasielärare. Har kollat igenom lite vad vi gjorde i höstas innan jag blev sjuk och pratat med min vikarie. Har förberett henne och min rektorn på att jag inte kommer tillbaka på mer en deltid under en kortare period. Men det blir allt lite långtråkigt. :/

Ni andra som varit/är sjukskrivna; hade ni några problem med försäkringskassan när ni sökte sjukpeng? Jag väntar fortfarande på besked.

Haha nej verkligen inte! :) förstår din tanke men känns mest rätt att det är lika för båda, dock får dom själva avgöra om dom vill konfirmera sig eller så sen! :)

Vi hade smörgåstårta och tårta men hos oss blev de väl utdraget så denna gången blir de nog bara tårta och kakbord Oskyldig

Hade varit dop hemma så hade jag grillat :P

Jag blev avstäng från mitt jobb och kommer tt bli de snart igen men nu har dom ordna dagtid till mig preliminärt till 7/3 men de va ing problem..

Kelsson1 skrev 2015-01-10 11:24:44 följande:

Chili Frö: Har råkat ut för samma sak, inlägg från mobilen postas inte o det är sjukt störande. Välkommen tillbaka o mysigt med sparkar, själv känner jag inget än

Ja verkligen! Jag gick ju aldrig tillbaka i mobilen och kollade heller om mina inlägg va där.. Mycket störande! Tack mycket trevligt att va tillbaka och tror jag ska hålla mig till att posta från datorn :P Ja de är kul Hjärta

emtfb skrev 2015-01-09 21:38:00 följande:
    Hur har ni talat om för dom som vet, att ni är gravida? Eller hur ska ni berätta, vi tänkte ju berätta för alla efter RUL & det vore kul om nån har tips hur vi ska framföra det Tungan ute Förra gången skickade vi bara ultraljudsbilden till de närmsta, men det känns sjukt tråkigt så jag vill ha något roligare sätt att berätta på denna gång! 

Vi berättade på julafton/juldagen med ett rim som Farmor/mormor läste för alla,det stod
    Snart ni mig ser, men jag ej er
    Ni får mig inte störa, så er från att röra.
    Men ett halvår efter lussa, får ni på mig pussa!

så fick dom lura en stund, min mans släkt visste direkt att vi skulle ha en till men på min sida är vi 4 systrar så de blev lite undrande minner innan det var utrett vems "tur" de var ;) Men hade jag vart er så hade jag kopierat en ul bild till fotopapper och gett bort en fotoram men kortet i :)

• ChiliFrö
    Jamtlandstaus skrev 2015-01-12 10:58:03 följande:

Vi berättade oxå för alla samlade på julafton (17st) men väldigt odramatiskt. Jag fick frågan om jag ville ha nubbe och svarade "Nej, tack jag måste vara nykter på BB i juni", så var det ute.
    Vi har ett par i släkten som haft stora svårigheter att få barn och jag ville inte göra en grej av det.

Kul ändå, för då märker man ju också om det är någon som inte lyssnar på anledningen ;)

Jg har råkat försäga mig flera ggr innan vi gick ut med de men ingen har fattat/lyssnat så jag har klarat mig ;)

Hur mår vi nu? Har vi pratat om det nyss?? *gravidhjärnan ChiliFrö is in da house*
    Jag mår bra men livmodern ligger dumt, typ på tvären och hlvvägs upp ur bäckenet så jag har svårt att sitta vanligt typ på en köksstol då kläms livmodern.

Annars är jag väääldigt kåt :P men har dessutom väldigt känslig slemhinnor denna gången så det är svårt att göra något åt det men får ta en sväng till apoteket så fort jag hinner och köpa glidslem :P

Hur ser era Livmodrar ut (säger man så i plural??) Min växer snett uppåt vänster och ömmar en hela del, så de ska bli skönt att göra ul på onsdag så jag kan utesluta några konstigheter, har en vän som jag snart säger upp kontakten med.. hon stör sig på att mina graviditeter har varit okomplicerade och vår dotter varit "problemfri" jämfört med hennes.. Försöker säga till henne att inte jämföra och att jag inte vill höra hennes ideer och tankar men hon har tjatat nu sen livmodern kom ur bäckenet att det ser ut som ett utomkved... Jag har fläktat bort det och säger hela tiden åt henne att jg inte vill höra hennes teorier mer och att jag snart inte kommer orka umgås eller prata med henne men när man i 4 veckors tid hört de flera ggr i veckan och inte har någon vettig bm att diskutera det med så har tankarna börjat spinna.. 
    Har försökt få tag på den bm jag vill byta till men dom har över jul dragit ner sina teletider och det har passat sig så bra att den krockar med morgonmötet på jobbet :( Men imorgon skulle dom ha en sen teletid också så då ska jag ringa och byta mvc!! Ska bli så skönt!!!!!

Usch ursäkta mig klagan och stökiga inlägg :P

• ChiliFrö
    Jamtlandstaus skrev 2015-01-12 22:01:55 följande:

Allvarligt chilifrö, försöker hon inbilla dig att du har ett utomkveds som inte upptäckts i v.19?! Ett utomkveds är ju ett befruktat ägg som sätter sig utanför livmoder oftast i äggledaren... Om man inte upptäcker det innan så sker det när äggledaren brister *ajajaj* Livmodern växer ju inte!

Nä hon verkar inte bara avundsjuk o bitter utan även okunnig!

Jag tror du har en helt normal graviditet!

Jag har ingen aning om hur min livmoder ser ut med den känns väldigt distinkt mot tidigare graviditeter. BM gissar att moderkakan ligger i framkant (o att det är därför jag inte känner rörelser ännu) o jag har ju en stor känd cysta bakom livmodern så kanske är det därför den känns så distinkt.

Kelsson1 skrev 2015-01-13 07:06:48 följande:

ChiliFrö: Förstår att du inte orkar med en sådan kompis men blir ju nojjig för mindre. Fruktansvärt okunnig också.
    Blir inget gjort åt kåtheten här heller med en 3åring och att jag måste gå o lägga mig senast 21 för att orka jobba.

Japp de försöker hon :P

Jag säger som dig! Okunniga avundsjuka kvinna!!!  Jag är inte mycket för att googla och så utan är mer är det något fel så stöter kroppen bort det, så har inte läst så mycket om de, men vet ju att det är en graviditet utanför livmodern så jag tänker att det sitter där de ska annars hade bebisen flyttat vid de här laget! Men det ska bli otroligt skönt att få se liten imorgon och då ha det ordentligt att allt är okej! Sen ska hon få sig en regelrätt utskällning och ett hej då ett tag!! 

Tack för lite mer övertygelse :P Man blir ju lite nojjig fast man "vet" att allt är bra ;)

emtfb skrev 2015-01-12 21:49:41 följande:

Min mamma ska va barnvakt på Fredag när vi ska iväg på RUL & jag har sagt att jag ska till gyn och kolla upp mig, för jag har sagt att de går trögt att få ett syskon ;)
    Så tänkte vi att när vi ska hämta dottern, så kommer hon fråga hur det gick och då vill jag typ säga "jo det blir en pojke". Bara liksom lite halvtråkigt sagt, får se om hon kopplar.. Men vi får se :)

De va ju faktiskt jätte kul sätt!! haha Skulle va kul att se förvåningen :P

• ChiliFrö
    Kelsson1 skrev 2015-01-13 07:06:48 följande:

Själv är jag lite orolig för magen är mindre . Har en tajt jacka som har varit svår att få igen de senaste veckorna men den här veckan (igår o idag) har det inte varit några problem. Kanske är det bara att jag är mindre svullen än tidigare men ändå, magen ska inte bli mindre nu . Som tur är har vi RUL nästa måndag så oron blir stillad då.

Sånt har jag också märkt dom senaste veckorna, typ en dag går de kanon men vanliga byxor sen dagen efter går inte ens samma byxor att knäppa Skrikandes
    Tror det har med tarmarna att göra iallafall på mig :P Är ganska pruttig vissa dagar och då svullnar magen andra dagar mindre ;) så det är nog en typ övergångsfas innan magen är så mycket i vägen att man inte märker att den ändrar sig från dag till dag ;)
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015