• vincere

Vi med BF Juni 2015

Ingen fara alls! :) Nä jag såg nog fel, det var bara jag som trillat bort :D

Jamtlandstaus skrev 2015-05-22 23:01:00 följande:

Oj, tog den senaste jag kunde hitta (trodde jag iaf) Vilka fler har ramlat bort?

Inte meningen, ber om ursäkt!

• vincere

Lite olika, på sidan, mitt på. Navelbråck tror jag inte... Tror mer på tidigare teorier att det är från bebis :)

Jamtlandstaus skrev 2015-05-22 22:56:53 följande:

Vart i magen satt smärtan? Har bekant som råkade ut för smärtor mitt i magen under sena graviditeten, visade sig vara navelbråck...

• vincere
    Mammamia86 skrev 2015-05-25 14:11:26 följande:

En fråga till er som har barn redan. Jag har gått in i vecka 36 idag och har nu under typ 2-3 dagar haft ganska mycket mensvärk liknande smärtor. Sån molande värk.. Till och med så de gör ont i ryggen ibland. Hur länge mensvärken håller i sig är väldigt olika från gång till gång. Och sammandragningar (utan smärta) får jag bara jag böjer mig ner, tar på och av byxor, strumpor osv, eller när jag reser mig från liggande läge. Ja oavsett vad jag gör så får jag sammandragningar, men utan smärta. Och sen får jag ju några sammandragningar om dagen som gör riktigt ont och som avslutas med mensvärk i någon minut.

Vad är denna mensvärk för något? Är de förvärkar?

Behöver jag vara orolig?

Det har varit så olika för mig. Första hade jag bara sammandragningar flera veckor innan de riktiga värkarna kom igång i samband med förlossningen. Med andra hade jag sammandragningar får vecka 16, omlandet kom sista veckorna innan förlossning. Med denna graviditet så har jag haft sammandragningar, men nu sista veckorna har jag även haft som du beskriver - molande mensvärk i ryggen. De är inte alltid så att de är i samband med sammandragningar (att mensvärken kommer med en sammandragning och försvinner samtidigt som den) utan är där latent och så kommer det och går sammandragningar. Och det är förvärkar. 

Du behöver inte vara orolig tror jag så länge det inte gör ONT ONT eller är regelbundna.. Men kolla med din BM om du känner dig orolig. Jag är i vecka 38 (37+1) och har haft såhär några veckor. 
  • vincere

Idag var det dags för näst sista BM-besöket. Eller kanske sista?? :D

Mitt SF-mått har stått still sen förra veckan, bebis har fixerat sig och sjunkit ner ordentligt. Måttet låg på 33 och är nu i vecka 38.

Hjärtljuden låg på 144. Vikten vettesjutton för den glömde vi ta men skulle gissa på att jag gått upp 11 kg. 

HB tog vi inte ens, jag äter mina gröna grönsaker och blodpudding 1/2 ggr/veckan. Verkar funka för mig. Mår bara piss av niferexen. 

Förövrigt känns det som att jag har en honungsmelon mellan benen. Som ligger och trycker. Sådär härligt.. inte. Proppen har börjat släppa för mig i omgångar sedan någon vecka tillbak, tror jag, men idag var det inte nådigt. Dock inte blodstrimma eller så. Utan mer gul/grön!? Uäck. Kan inte ens ta det riktiga propp-ordet i munnen, det är faktiskt det fulaste ordet i världens existens. Hade man inte kunnat säga typ cervix-propp istället? 

• vincere
    Kelsson1 skrev 2015-05-25 16:00:38 följande:

Vincere: Så spännande
    Nej det är inte mysigt med Proppen som far men som allt annat med graviditeten bara att stå ut .

Fråga till alla som har fler än en (alla andra får också svara ):
    Hur gjorde ni när ni kom hem, hade ni köpt någon present till det äldre syskonet eller behövdes det inte?
    Jag köpte idag en "Elsa" klänning (ni vet Frozen manin som råder nu ) till dottern som vi tänkte att hon skulle få när vi kommer hem från BB med bebis. Men började fundera på om det behövs eller förtar presenten uppmärksamheten i onödan från det nya syskonet? Vet inte riktigt hur jag ska tänka här. Klänningen är ju inköpt men hon kan ju få den bara för att också

Jag har köpt en cykel till storasyster som blir 7 i år, skulle ändå behövas så det får bli i samband med bebis ankomst ;P Mellanpojken fyller 2 år nästa fredag så vi får ruva kvar på en present tills han blir storebror ;)

Jag tycker det är gulligt, när man får besök från släkt och vänner som vill titta på bebis men också har en liten present till de andra syskonen. Att också uppmärksamma storasyskonet för att just hon/han blivit storasyskon. Det är ju stort i sig och förtjänas att firas :) SÅ tycker då jag :)
  • vincere

Men alltså så gullfigt!!!

Frallanz skrev 2015-05-25 22:20:33 följande:

Jag väntar ju mitt första just nu, men har en väninna som fick sin andra för 6 månader sedan, och dem gjorde så att dem köpte en liten present till storebror som de sa var från lillasyster :) jättegulligt tyckte jag, och storebrodern blev så glad av lycka av att hans lillasyster nu hade kommit och hade med sig en present till honom dessutom ;) han fyllde 3 månaden innan hon föddes, ifall ni undrar ålder.

• vincere

Här finns också såklart en oro, men försöker att inte tänka på det. Så länge man känner av bebis i magen och oron inte är alltför stor ska ju allt vara bra. Igårnatt var det jättelugnt i magen. Vilket det inge varit sista dagarna så blev nojig över av att något hänt, men på morgonen var det utsträckning av benen så då kändes det lugnt igen.

Jag har varit stenhård ich haft ganska jobbigt med nr 2 hela gravidogheten i princip. Idag har jag sprungit flera gånger o det blir bara lösare. Ursäkta infon... Hahah. Är det någon mer sol är risig i kistan?? På g måntro? Hade varit lite opassande dock då barnvakten har dragit iväg två dagar... :P

• vincere

Är det någon vaken? Kan inte sova. Haft förvärkar hela kvällen och sedan elva är det mer "värkar" fast inte onda men mer än förvärkar, känner igen känslan att det nyper till krypandes, en topp kommer och sen släpper den. Var tvungen att gå ner och börja packa färdigt väskan och insåg att jag bara packar i en sköterska, borde väl ändå räcka. Eller har ni någon hockeytrunk med er :D :D

Barnvakten är som sagt borta, o våran backupp är 10 mil bort. Där förlossningen är.  Så ifall det skulle sätta igång ringer vi hit henne och så åker vi själv när hon kommit. Skulle det bli tokbråttom har jag nog någon som skulle kunna komma tills backuppen kommer. Haha.. Ja, kan ju bli spännande.

Är "bara" i vecka 38 och gick över med sonen en vecka....Så jag tror ju det är falskt alarm. 

Puh,men håll tummarna att det kanske kickar igång ;P

• vincere

Tack för era svar förresten. 

Är fortfarande lite bubblig i magen. Det var ett tecken i mina tidigare graviditeter, att jag var risig i magen några dagar innan.. Rensar tarmen innan bebis, mysigt :D

Nä nu ska jag ta å knata upp å försöka sova lite..Gravid

• vincere

Det stannade av vid tre inatt, å så upp med pojken halv sex.. Inte många timmar sömn. Blir en redig vila på dagen med honom :D

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015