• vincere

Vi med BF Juni 2015

I hear ya! Här är en helvild 1,5 åring som drar stolar till allt och ska klättra överallt och göra allt han inte får, hoppas han lugnar sig snart haha! Sen en sexårig som år ibland i någon form av pre-pre-teen. Hur go so helst med lillebror dock, förutom när han retar gallfeber på henne. Haha :D

emtfb skrev 2014-12-29 20:03:17 följande:

Haha jag har också ett jävla humör & NOLL tålamod och de tär verkligen att va hemma med en trotsig 1,5åring ;) Skönt att börja jobba igen nu :P

Loe, haha förstår dig, skulle också bett karln åka iväg, man blir ju inte lite arg när man ska ha något så finns det inte.

Gött med sån mat också ju :) 

Vi blir bortbjudna på 3 rätters, så det blir skönt, slippa laga något alls :)

• vincere

Kände i magen ganska många gånger men nu har det inte hänt något på flera dagar. Så den ligger nog bra inbäddad där..

• vincere

Någon får gärna lägga till mig på listan då jag surfar från mobilen :)

Väntar 3:e barnet, bf datum kommer efter RUL. Men jag tror 6/6.

• vincere

Första barnet hade jag namngivning till, andra barnet blev det ingenting. Kommer förmodligen inte bli något för denna heller ;) Orättvist eller hur! Haha

• vincere

Med första hade jag föreliggande moderkaka, BM sa att i 9 av 10 fall flyttar den på sig, vilket den gjorde med mig också när jag var tillbaka på ultraljud i v 32 (om jag inte minns fel). Så det år nog ingen fara, o skulle den vara för även då blir det ju som sagt ovan planerat snitt :)

ChiliFrö skrev 2015-01-14 19:43:38 följande:

Skönt det iallafall!! ja det är inte så många dagar kvar ändå till måndag! så länge inget känns konstigt för övrigt så finns iofs ingen anledning..

Jaså? Jag har aldrig hört om det alls förut, kände mig lite dum när jag försökte få redan på mer info om det än de hon sa men tyckte hon va snål med info.. :(

Brukar aldrig googla för man hittar bara massa skit :P Vill bara vet mer om själv "tillståndet" men det finns nästan bara skräckhistorier så jag hatar google när det gäller sjukdommar och graviditeter :P

bebisen sparkar och busar i magen nu så de är full fart ;) Fick ju beröm för en perfekt bebis och dessutom chans till mycket bättre bilder på liten ;)

• vincere

Och herregud vilken tråkig kompis du har, sunkig attityd :( Ingenting att ha kring dig när du väntar liten bebis om hon påstår sånt svammel.

Här har båda mina graviditeter varit komplikationsfria och relativt snabba. Första igångsättning pga långvarig vattenavg. Tog ca 7 timmar (3 timmar från första riktiga värk). Andra förlossningen tog drygt 3 timmar från första riktiga värk också, även där vattenavgång ca 9 timmar innan fl. Får se hur denna ter sig :) har tio mil till förlossningen men jag är ändå inte så orolig. Har två bekanta som blivit förlösta av sina sambos i bilen påväg in, mitt i vintern. Hehe, så jag är glad att det är sommar iallafall ifall något liknande skulle ske :P

• vincere

Det går nog jättebra på RUL för dig, oftast är ju bebis frisk och mår bra :)

Kxx skrev 2015-01-15 09:41:48 följande:

Hej på er, har rul idag och är väldigt nervös. Jag oroar mig så mycket för allting, tänk så är något fel? Jag har ju gjort kub och där såg allt bra ut, men tänk så har något gått fel efter det då?

• vincere

Börjar det synas mycket på er? Jag tycker att jag har en stor mage för att vara i v 18/19. Finns det någon bildtråd? Börjár nästan tro att det är fler än en :p

• vincere

Jag har haft lite sammandragningar, inte lika som förra graviditeten. From vecka 16 hade jag då tom förlossning. Inget farligt så länge det inte gör ont. Kunde ha flera flera i timmen, mage spände och klev stenhård. :)

Jamtlandstaus skrev 2015-01-16 19:05:43 följande:

Härligt emtfb en liten tjejja till Vad skönt att allt är ok!

Min mage är inte så stor med då jag hade lite degmage innan så är denna graviditet klart störst. Men de två innan så blev magen ganska stor fram till 24-25 sedan räknades jag nog som ganska liten. Jag är lång så jag har väl ganska mycket plats för en bebis att gömma sig på...

Igår började jag få sammandragningar när jag låg ner på rygg på kvällen men märkte inget sedan jag vänt mig på sida för att sova. Även idag har jag haft sammandragningar lite då och då. Någon mer som har det?

Loe, det märks att du har två filurer i din mage den är väldigt mycket större än min!

• vincere

Har varit och är i barnvagnsdjungeln, och är helt insnöad på en Emmaljunga double Viking. Kollat på budgetval men då saknas det alltid nåt.. Sonen blir två år och jag bor i ett litet samhälle där jag går mycket och långt, så ståbräda går bort. Har även en Brio Happy med liggkorg om jag ska gå med bara bebis och en Versa till storebror (har adapter till bilstol). Kanske borde göra mig av med någon... men det kan bli svårt! :P

Har du kikat på någon vagn?

ChiliFrö skrev 2015-01-19 10:08:04 följande:

För att ändra fokus har ni kollat något på barnvagn? Vilka modeller är ni sugna på? Enkel eller syskonvagn underlättar om vi skriver eftersom åtminstone jag är en guldfisk och inte minns vem som skulle ha första barnet :(

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015