• vincere

Vi med BF Juni 2015

Vad jobbigt med klåda på händer & fötter! 

Med dottern hade jag det skitjobbigt med klåda men det var över hela kroppen, mest ryggen och armar & ben. Atopiskt eksem, som jag har lite latent men som verkligen bröt ut. Duscha var en pina, för det sved och kliade över hela kroppen efter :P Spelade ingen som helst roll vad jag smorde in mig med.. 

Bra med lite förverkar! ;) då vet man att det jobbar på lite i magen inför vad som komma skall.. :D

Igårkväll hade jag en träff med tjejkompisar, vi satt uppe ett gäng mammor utan barn och surrade till 2 (!!!) på natten. Så sjukt trevligt men gissa om jag är sliten idag.. Haha, nästan lite bakis-feeling :P

• vincere

Vi flyttade ju till hus i december förra året, och har ännu inte nyttjat övervåningen pga att vi har byggt om rum och sådär. IDAG blir det äntligen klart, så alla sovrum skall upp och ingen är mer glad än jag. 

Så varsitt rum ska barnen få, dom har nu delat och det har funkat fint iofs. En sexåring och tvååring. Sonen ska få byta säng från sin spjälis till en gammal gammal växasäng som jag målat om och fixat till. Så det passar bra att det görs några veckor innan bebis kommer, så inte allting nytt blir på en gång. 

Puh, börjar känna att boa-begäret börjar. Och nu kan jag verkligen börja, sån lättnad :D 

Har ni allting klara inför bebis nu?

Packat bb-väska? Känner mig lite loj på den fronten, känns så långt bort å tänker att det hinns... men kan kanske vara bra att förbereda lite iaf.. är ju ändå inne i v 37 nu. 

• vincere

Det mjuka toalettpapperet får du icket glömma ;) å något snaskigt stt tugga på för att pigga upp humöret :D

• vincere

Ah jag förstår dig, menar inte just slisk utan bara något att tugga på. Kanske inte det första man tänker på när man mått pyton. Allt jag kan tänka på är typ vattenmelon, för det är på min lista :P

• vincere
    Karro80 skrev 2015-05-20 08:08:24 följande:

Nu är hon här vår lilla Tilda! Hon föddes med kejsarsnitt igår em i v.36+3. Hon vägde 3660 g och var 50 cm lång, så ingen liten bebis trots att hon var tidig. Allt gick bra! Jag mår helt ok även om jag inte varit uppe så mkt än och hon mår bra. Så nu ligger det en liten tjej här och snuttar för fullt! Omtumlande, lite overkligt men alldeles underbart!

• vincere

[quote=75323649][quote-nick]vincere skrev 2015-05-20 08:38:26 följande:[/quote-nick][/quote]

Var för snabb på knappen :p Stort grattis till tjejen!! Skönt att ni mår bra!

• vincere

Har inte riktigt heller förstått det där med papper, jag har bara sagt vad jag önskar vid förlossning och så skrev hon det i min journal.. :) Men kanske är olika överallt :)

emtfb skrev 2015-05-20 12:26:55 följande:

Måste bara fråga, ni skriver att ni ska ha med blodgrupperingar o förlossningsbrev till förlossningen, står inte sånt i er journal? 

Här (Uppsala) behöver jag inte ta med mig nånting, utan bara saker till mig o bebisen.

• vincere

Usch jag är så trött idag hade kunnat offra min högra hand för ett par timmars sömn, och såklart vill sonen inte alls vila vilket han brukar o snart ska dottern hämtas från fsk-klass så idag känner mig inte sådär superpeppad :( snark

• vincere

Jag åt niferex pga lite lägre järnvärde, 112 tror jag det låg på. Men jag fick sånt illamående av dem så struntade i dessa... Kan ju vara där tröttheten sitter. Ska prova de igen. 

Är det någon av er som haft ont i magen? Alltså, inte värk eller molande utan ren smärta/ömhet? 

Haft så nån gång tidigare men inatt var det hemskt, gjorde så ont, fick nästan lite panik. Som en kniv i magen typ. Tänker att hon kanske låg konstigt i magen och att det blev ömt helt enkelt...?? Nu är det bra igen, blir oftast på natten. 

• vincere
    Ser att jag och andra trillat bort från listan, eller det är inte samma lista som gjordes för ett par veckor sen.. Strunt samma :P Jag skriver in mig.

Gravid BF-lista {#emotions_dlg.flower}

2 Juni Malin921, 2:a barnet, ? 
    7 juni, billies, 2:a barnet, pojke 
    12 Juni emtfb, 2:a barnet, flicka 
    13 Juni minasmahjartan, 2:a barnet, flicka 
    13 Juni Vincere, 3:e barnet, flicka
    14 Juni ChiliFrö, 2:a barnet,? 
    16 juni Gasellen87, 2:a barnet, ? 
    16 Juni Frallanz, 1:a barnet, pojke 
    17 Juni Kelsson1, 2:a barnet, pojke 
    23 Juni Famnen, 1:a Barnet, ?
    20 Juni Jamtlandstaus, 3:e barnet, flicka