• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Kelsson1 skrev 2015-05-11 17:22:54 följande:

Emtfb: inte kass i magen men däremot får jag svårt för att andas om jag står still och sammandragningar om jag går för fort (pensionärer med rollator går om mig )

Usch jobbigt, hatar detta med andningen. Jag har ofta så på morgonen, även fast jag bara ligger i soffan.

vincere skrev 2015-05-12 08:21:28 följande:

Förresten! Hur långt har ni till förlossningen? Alltså mil/restid.. Vi har 10 kurviga mil. Tidigare fl har startat med vattenavgång så de har velat att vi kommit in pga det. Men det säger ju inte att lilla luriga trean startar sin resa så, gahh!

Oj 10mil? Skapligt. Jag som är rädd för att våra 5 mil vi har till fl, är för långa, att inte hinna in. 

• emtfb

Igår kväll, så fick jag förvärkar? Antar jag att det var. 
    Sammandragningar med mensvärk var 3e minut, höll i sig en timme ungefär. Ringde fl, som tyckte jag skulle vila lite, o typ 10minuter efter jag pratat med dom, så släppte allt. Konstigt? Någon som har lika?

• emtfb
    vincere skrev 2015-05-12 10:41:13 följande:
    Jag hade så en dag några timmar men sen släppte det bara. Efter att jag gått en långpromenad. Inget mer efter det förutom bara sammandragningar..

Okej skönt att höra att du inte haft så något mera. 
    Helt sjukt, man tycker man borde kunna detta med att föda barn, för man gjort det innan, men jag känner fan knappt skillnad på sammandragningar o när bebisen bökar omkring där inne Tungan ute Jo det gör jag, men knappt Flört

Lite nojig över att jag inte kommer ha nån koll alls när det är dags att åka in Tungan ute

• emtfb
    ChiliFrö skrev 2015-05-12 20:51:10 följande:
    här är det förvärkar hela tiden.. Sjukt trött på det :/
    Så det är alltså det som är förvärkar? Har fan noll koll, förstår att du är trött på det. Skrikandes
    Kelsson1 skrev 2015-05-12 14:54:10 följande:

emtfb: Ja det med andning är jobbigt motiverar inte en precis till att göra någonting.
    Oj mensvärk också, kanske något är på gång snart

Nej men verkligen inte, skönt att vi slipper det snart. Skrattande
  • emtfb
    Jamtlandstaus skrev 2015-05-14 13:44:17 följande:

Huga, både idag och igår har jag mått illa o känner mig inte alls pigg. Mycket sammandragningar o som mensvärk. Läste någonstans att hormonerna ökar på slutet igen o kan orsaka illamående så det är väl det.

Samma här, mår sjukt illa, känns som i början på graviditeten, kan knappt äta mat. 

Har du mycket sammandragningar & mensvärk? 

• emtfb
    Karro80 skrev 2015-05-17 17:25:17 följande:

Här vet jag inte hur läget är just nu...

Var uppe i natt och var på toa. Var lite blött i trosorna då så fick byta. Sen vaknade sonen vid 5 och när jag reste mig då kom det mer blött så det rann lite längs benen. Sonen ville inte somna om och jag behövde ju byta om. Var dessutom bortrest på släktträff utan maken och hade mina föräldrar med. Gick ner till mamma med sonen för att inte väcka alla andra och sa att antingen har jag kissat på mig eller så är det vatten som kommer. Vi avvaktade lite och det kom lite mer och hade några väldigt snälla sammandragningar. Strax efter 6 bestämde vi oss för att åka hem, drygt 20 mil i fall det var på gång. Gick bra hela vägen hem, förutom att sonen var på dåligt humör (övertrött) och dessutom kräktes i bilen. Jag ringde förlossningen och de tyckte vi skulle komma in. Fick ringa mannen som fick packa ihop lite till förlossningsväskan, som inte var packad. Hade bara lagt fram lite kläder till bebisen. Vi möttes upp vid sjukhuset. De satte ctg och det såg bra ut. En läkare kom och gjorde en bedömning av att det inte var fostervatten så vi fick åka hem. Både skönt och lite snopet. Hade ju ändå börjar ställa in mig på att det kanske var på gång, samtidigt som jag inte var riktigt redo. Har ju inte ens slutat jobba och har massa annat inplanerat kommande två veckorna som jag tänkt hinna med innan bebis.

Vi åkte hem och jag sov nästan 3 timmar. Gick sen upp och satte mig i soffan. Vi pratade en stund och så skulle jag bara gå på toa innan vi skulle hämta hem sonen igen. När jag reser mig från soffan säger mannen att det är ju alldeles blött. Då hade det kommit mer vatten så bindan var genomblöt och det hade läkt igenom kläderna. Ringde igen och de sa att jag skulle avvakta lite till och se vad som händer. Annars ska jag ringa igen. Så först tänkte man att det var på gång, sedan inte och så kanske det är det igen... Men nu har det varit lugnt igen så vet inte vad det är. Det kommer lite, men inga mängder. Inga sammandragningar mer heller. Så vi får vänta och se helt enkelt... Det gör ju inget om det dröjer lite, men jobbigt att inte veta.

Oj, då känns det ju som att det är något på g Glad Hur är läget nu? 
  • emtfb

Karro80, såg att du redan skrivit igen. Flört Du har inga förvärkar eller sd nu?

• emtfb
    Gasellen87 skrev 2015-05-15 12:57:43 följande:
    Vad har ni för Järnvärde? Sf-mått och hjärtslag på bebisen? Lite kul att veta :)

Hade tidigare i veckan (v.35+5), 111 i järnvärde, sfmått låg på 37 ;) Hjärtslag 138. Du då? Glad
  • emtfb
    Jamtlandstaus skrev 2015-05-17 21:32:03 följande:
    111 i järnvärde, är du inte väldigt trött?? Själv hade jag 114 o jag kände mig helt sänkt!

Jag har nu käkat järnpiller o känner att jag är piggare o färgen tillbaka i ansiktet igen.

Vilken skillnad i SF-mått... Jag är en vecka efter dig men har SF 33...hela 4cm skillnad :-O

Nja inte alls så trött som jag kanske borde va. På inskrivningen hade jag 147 i järnvärde, så det har ju sjunkit rätt rejält. Äter en tablett varje dag nu, innan tog jag bara nån i veckan. Så får se nästa vecka hur det ser ut. 

Men oj, ja jag är lite rädd att det ska va en stor bebis, men bm tycker de inte är nån fara tydligen, jag följer min kurva. Så får väl hoppas på det. 
    Kanske mycket vatten bara Flört

• emtfb
    Karro80 skrev 2015-05-18 07:07:58 följande:

22:50 gick vattnet riktigt ordentligt med ett splash! Fick ringa efter mormor och så åkte vi in igen. Allt såg bra ut med bebisen. Lite ganska regelbundna sammandragningar, men inga som gjorde ont. De tog blodproverna och odling för att ha koll på ev infektioner. Så fick vi åka hem efter 2. Det rinner och rinner så även förlossningens största binda/blöja har läckt. Sov väl ok i ett par timmar och sedan har det varit svårt att somna ordentligt. Lite lätta sd då och då fortfarande. Fick tid för återbesök på tisdag. Om allt ser bra ut då så väntar de med helst med igångsättning till v.37, alltså på lördag. Känns lite segt att vänta så länge. Särskilt om det fortsätter rinna så här för då vågar jag inte gå någonstans med tanke på läckage... Hoppas det startar av sig själv innan dess !

Så nu har vi en bebis här snart! Svårt att fatta!

Åh men gud, spännande Skrattande Hoppas värkarna kommer igång o att du slipper vänta tills på Lördag för att bli igångsatt. Är inte det lite väl länge att gå med vattenavgång? Har noll koll Tungan ute
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015