• Kelsson1

Vi med BF Juni 2015

emtfb: Skönt att allt såg bra ut.
    Jag tvingar i mig mackor o någon pasta, äter jag något mer svårsmält får jag lida så länge efteråt att det inte är värt det.
    Jag är bara orolig över att inte kunna äta nog nu när sista trimestern är här. Dessutom vet jag att jag har druckit för lite (ursäkta för äcklig detalj) men urinet har varit mörkbrunt . Så igår var jag o köpte ny saft (citron o lime) som smakar friskt o försöker tvinga i mig mer vätska.

• Kelsson1

Karro: Tyvärr slipper jag inte ständiga hungern trots illamående, avsmak för nästan all mat gör det bara svårare att äta
    Vad skönt att ha det mesta färdigt. Eftersom vi har en dotter sen innan har vi väldigt begränsat med kläder den här gången, får ta en runda o shoppa om illamåendet lägger sig så länge att jag tar mig iväg.

Jamtlandstaus: Lätt är det inte att tvinga i sig mat men har lyckats över förväntan. Tråkigt bara att rusa från matbordet o lägga sig i soffan på grund av illamåendet. Man känner sig inte speciellt social.
    Läkare rekommenderade mig att försöka äta något litet nästan hela tiden, aldrig äta sig mätt och aldrig låta sig själv att bli hungrig. Mest försöka ta en tugga varje kvart. Kanske värt att testa om matsmältningen mår bättre av det? Nu vill inte jag äta så ofta, räcker med att tvinga i sig frukost, lunch o middag o vätska.
    Nu ser det lite bättre ut för mig när jag har börjat dricka mer, citron o lime saften är härligt frisk i smaken så det går lättare att dricka än bara vatten eller någon söt sörja

• Kelsson1

emtfb: Jag är inte där än att jag kan se slutet, känns så avlägset att behöva stå ut i 10 veckor till. Visst i sammanhanget är det sluttampen men att behöva må illa morgon till kväll känns det som en evighet.

• Kelsson1

Emtfb: Inte testat ingefära den här gången men testade med dottern men gjorde ingen skillnad så tror inte att det gör något den här gången heller.

ChiliFrö: Lite skönt är det allt. Den här veckan har bara gått till att vila. Idag har jag kört två maskiner tvätt o hängt upp, mer än så orkar jag inte på en dag
    Har du fått läkarintyg nu på att du måste ligga ner? Hoppas det o hoppas att du får behålla bebis i magen i några veckor till.

• Kelsson1

ChiliFrö: Du borde nog satt ner foten redan och krävt få ordentligt sjukintyg, inte bra om du behöver åka in till förlossningen igen med värkar.
    Jag har fått dille på rostat bröd med skagenröra på. Jag som inte ens gillar skaldjur vanligtvis

Jamtlandstaus: Värt att lyssna på BM de vet när det är dags att dra ner lite på tempot.

• Kelsson1

ChiliFrö: Det är inte alltid lätt att stå på sig, lättare att kommentera om det så här vid sidan av. Hoppas du får hjälp, låter verkligen inte rätt att behöva ringa runt o be någon ta jour ifall något händer.

Jamtlandstaus: Har inte haft förvärkar så vågar inte säga något men skadar ju aldrig att ringa förlossningen o höra vad de tycker.

• Kelsson1

Hur går det för er tjejer med sammandragningar o allt?

Jag har haft en jobbig dag, fick dödsbesked idag, en kollega somnade in efter längre tids kämpande mot cancer. Säger bara: FUCK CANCER! Gråter

• Kelsson1

Jamtlandstaus: även om du skulle sjukskrivas heltid kan du väjla arbeta en del, bara logga in på fk och anmäla ändrad grad

• Kelsson1

ChiliFrö: Jag har nu fått en ny BM (min tidigare har slutat) och när hon mätte SF så låg jag i tisdags på 31 när jag var i vecka 31+5 men har ju TUL att se framemot imorgon så får vi se. Kom att tänka på att med dottern såg magen helt annorlunda ut, jag var mycket bredare på sidorna, nu ser man inte på mig bakifrån att jag är gravid hela magen finns på framsidan. Kanske det som gör att SF måttet är större nu? Men samtidigt var jag lite besviken när jag väntade dottern när magen aldrig blev sådär riktigt stor så bara bebis mår bra o inte blir för stor är jag lite småglad över att ha en stor mage

• Kelsson1

Så glömde jag att berätta att hb var 122 på mig och har inte tagit en enda järntablett under hela graviditeten , med dottern fick jag knapra på järntabletter från vecka 20 och höll mig då ändå knappt över 111.

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015