• mr me

Borde miljöminister Åsa Romson avgå?

Åsa Romson polisanmäldes idag för miljöbrott av Fria Tiders chefredaktör, som tydligen är en båtentusiast, efter att hon använt förbjuden giftig båtfärg i Östersjöns känsliga ekosystem.

Tydligen har hon dessutom hällt förorenat disk- och annat "gråvatten" rätt ut i havet utan minsta tanke på miljön.

www.friatider.se/romson-polisanm-ld-f-r-milj-brott

Bör miljökatastrofen Åsa Romson avgå?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Borde miljöminister Åsa Romson avgå?
  • sverker11
    Anonym (Jack) skrev 2014-10-10 18:12:23 följande:
    Nej jag angav inte källa, jag sa att jag har hört att man kan använda olika färg i olika vatten och att det finns regler för sånt.
    Jag sitter inte på källan men det var någon person i detta forum som skrev om det sedan har min polare Andreas pratat om det, nöjd nu? 
    Se:
    www.transportstyrelsen.se/sv/Sjofart/Fritidsbatar/Batlivets-miljofragor/Ren-batbotten/

www.transportstyrelsen.se/sv/Sjofart/Miljo-och-halsa/Antifouling-pavaxthindrande-system-for-fartyg-/Besiktning-certifiering-och-forsakran/

www.kemi.se/sv/Sok/%C3%A4rg

www.biltema.se/sv/Bat/Kemikalier/Farg-och-Lack/Bottenfarg-kopparoxidbaserad-30600/
  • Gert

Åsnan har anställs en knarkdömd man. Men man ska väl inte bli alltför förvånad, Åsnan har ju själv brukar narkotika. Borde hon avgå? Ja, visst. Miljöförstöring, skattebrott och knarksmuggling är inte att leka med.

www.svt.se/nyheter/romsons-toppnamn-domd-for-knarksmuggling

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Linnea1994
    Gert skrev 2014-10-27 19:24:22 följande:

Åsnan har anställs en knarkdömd man. Men man ska väl inte bli alltför förvånad, Åsnan har ju själv brukar narkotika. Borde hon avgå? Ja, visst. Miljöförstöring, skattebrott och knarksmuggling är inte att leka med.

www.svt.se/nyheter/romsons-toppnamn-domd-for-knarksmuggling

Det är ju jävligt skumt att alliansen ministrar avgick en efter en efter att det uppdagades icke betalda tv-licenser mm. Men denna tant kan göra som hon vill utanför lagen.
  • sjuttiofemman

Så Sd försvarar Åkessons spelmissbruk och samtidigt törstar efter romsons huvud för något hon eventuellt gjort?

Visst, dubbelmoral har inte varit främmande för det partiet eller dess anhängare men är det inte dumt att kasta sten i glashus?

• Linnea1994
    sjuttiofemman skrev 2014-10-28 10:03:49 följande:

Så Sd försvarar Åkessons spelmissbruk och samtidigt törstar efter romsons huvud för något hon eventuellt gjort?

Visst, dubbelmoral har inte varit främmande för det partiet eller dess anhängare men är det inte dumt att kasta sten i glashus?

Spelmissbruk är väl knappast kriminellt..... De tär däremot ett flertal saker Romsson har gjort, samt att hon är minister till skillnad från Åkesson.
  • Dissident

Nja jag tycker inte hon bör avgå på grund av det men hon borde avgå för att hon är en svenskfientlig batikhäxa.

• Haskel

Det är bra om hon sitter kvar.

-Nu kan jag börja använda skattesubventionerad gröndiesel.
    -Jag slipper tänka på dyra septiktankar för mitt avlopp.
    -Jag kan använda de bästa målarfärgerna.

Helt utan dåligt samvete och risk för att åka fast för miljö-/skattebrott.

• sjuttiofemman
    Linnea1994 skrev 2014-10-28 10:34:04 följande:

Spelmissbruk är väl knappast kriminellt..... De tär däremot ett flertal saker Romsson har gjort, samt att hon är minister till skillnad från Åkesson.

Sant. Men spelmissbruk är ett oansvarigt beteende och är knappast en bra egenskap för en partiledare som vill bli minister.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-10-28 11:36:25 följande:
    Sant. Men spelmissbruk är ett oansvarigt beteende och är knappast en bra egenskap för en partiledare som vill bli minister.
    Spelmissbruk är ju bara någonting som ni har hittat på. Menar du att människor som spelar är oansvariga? Ja, då är en stor del av befolkningen oansvariga. Politiker kanske inte ska dricka alkohol heller, för det är oansvarigt.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (miljövänlig diesel)
    sjuttiofemman skrev 2014-10-28 10:03:49 följande:

Något hon eventuellt gjort? Hon har fastnat med fingrarna i syltburken inte bara en gång utan tre gånger som är rent lag- och miljövidriga. Knarkat flertalet droger har hon gjort och nu även passat på att anställa en likasinnad missbrukare som dessutom blivit dömd.

Hur du kan jämföra spelmissbruket med romson förstår jag inte? Hur tänker du där? Spelmissbruk är inte olagligt i Sverige. Det är däremot drogbruk av illegala droger.
Svar på tråden Borde miljöminister Åsa Romson avgå?