Inlägg från: Ellonbellon |Visa alla inlägg
  • Ellonbellon

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Fiiaaa skrev 2014-11-18 17:49:00 följande:
    Ja men faktiskt! Känns så knäppt bara att först gå och hålla det jättehemligt och nu vet helt plötsligt alla på jobbet. Men det är klart, de måste ju börja planera, tänka på rekrytering av en vikarie etc. Känns också rätt skönt nu när det är gjort faktiskt! Förr eller senare måste de ju få veta iaf liksom :)

Hoppas det gick bra för dig idag <3
    Jag tänkte inte direkt berätta på jobbet, självklart för min chef och de jag jobbar närmast med som är mer än bara kollegor. Men resten får bara tissla och tassla som dom vill. Men vi är över 100 anställda så det skulle kännas konstigt att berätta för alla ;)

De lär ju märka till slut i alla fall, om inte förr med tanke på hur uppblåst magen är.

Är det ingen som har lite bilder på magarna? Jag har några men inte på denna dator. Visserligen är det ju bara uppsvällt, men kul att se ändå kanske :)
  • Ellonbellon

Jag kan ha alla kläder men det klämmer årt obehagligt på magen. Vet inte vad jag ska göra! Är för kallt på jobbet för att ha klänning och känns ju sådär att behöva köpa preggokläder i vecka 7-8....

• Ellonbellon

Kul med bilder! Ska lägga in mina sen, har tagit varje "ny vecka" sedan grav. testet sa +. :)

• Ellonbellon

Ursäkta den dåliga klippningen av bilderna, men vill inte avslöja för mycket av min omgivning ifall någon känner igen den :P

• Ellonbellon
    Annastanna skrev 2014-11-22 10:53:32 följande:

Å vilken fin mage, kul å se och roligt och läsa hur det har gått för dig :)

Hehe det är mest svullen magen men tack ändå :) kul att du fick byta grupp, välkommen hit :)
  • Ellonbellon
    Annastanna skrev 2014-11-22 16:42:41 följande:
    Tack! Ska bli kul att följas åt fram till sommaren när det är dags för oss :) sen får vi skapa en ny spin-off tråd :)

Du får tänka på att det är skillnad på svullen och svullen iaf :) det här är ju en bra svullnad om du förstår vad jag menar ;)
    Jodå, den är väl "tarmsvullen" haha. Jag trivs med magen ändå, men den är ju svår att dölja, kan dra in men det är verkligen inte behagligt! Jag är ju lite rund sedan tidigare men räknar inte med att BM ska ta upp skit om det, jag vet ju vad jag vägde och att det är för mycket. Men banta får man ju inte göra under graviditeten så man får väl göra det bästa av situationen!

Märker dock att jag äter mycket bättre och dricker mer vatten som gravid. Kroppen säger verkligen vad den vill ha och behöver =)

Ja, sen får det väl bli en mamma-tråd :)
  • Ellonbellon

Igår var jag på inskrivningssamtal eller vad man kallar det. Första mötet med jordemor i alla fall. Tog lite blodprover och sånt, men annars inget särskilt. Pratade lite om allt möjligt men jag har ju läst om det mesta redan så hade väl inte direkt så många frågor.

Jaja, nästa möte är i januari, är ju i vecka 12 mitt under julen så tyvärr blir det mötet i vecka 14 ungefär... sen ul vecka 18, längtar!

Mår småilla men det jobbigaste är fortfarande tröttheten och att jag får så ont i svanken fort.

Suck!

Skönt för er att ha gått in i vecka 13 :) Går in i vecka 9 på fredag, kan inte förstå att det gått så fort ändå. Vecka 13 kändes väldigt långt bort för 5 veckor sen men nu känns det ändå "uppnåeligt" :)

• Ellonbellon

Kan vi inte göra en BF-lista Skrattande

Jag kan börja!

HjärtaBFHjärta
    Ellonbellon, 28 år, BF 9 juli(ÄL)/11 juli(BM)

• Ellonbellon

Äsch, kanske lite mer översiktligt också!

HjärtaBF JuliHjärta
    9 juli (ÄL)/11 juli (BM) Ellonbellon, 28 år

Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!