Inlägg från: Ellonbellon |Visa alla inlägg
  • Ellonbellon

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Fiiaaa skrev 2015-01-05 15:40:14 följande:

Å denna ständiga oro! Känner mycket rörelser, men igår tror jag också att jag kände av en sammandragning. Det gjorde inte ont alls, men jag kände hur det spände i magen och det var helt spänt ett litet tag innan det släppte. Blev såklart livrädd. Är ju bara i v 20, ska man verkligen känna av sammandragningar så tidigt? Är det nån annan som känt av det? Dessutom tycker jag att det molar och håller på en massa i princip hela tiden...

Två dagar bara kvar till RUL nu, å vad jag längtar fast jag är orolig!

Det är väl omkring vecka 18-20 som dessa braxtoh hicks contractions eller nått börjar... ursäkta stavningen, har noll koll på den. Men om du ser på Vänner så var det väl det Rachel hade :) (och är helt normalt och ofarligt)
  • Ellonbellon

Jag tycker om att vara gravid so far. Det enda jag inte gillar är den blixtrande huvudvärken som håller i sig i flera dagar, ibland. Men utöver det har jag inte direkt lidit. Varit extremt trött, men inget jag direkt lidit av.

Jag har väl haft en lätt graviditet. Jag är också "tjock" och fick mage väldigt tidigt, men jag ser ju skillnad på tjockmage och min mage, som är mer rund och fast. Jag lider inte av att kroppen förändras utan är väldigt inställd på att det blir som det blir.

Jag förstår att man inte vill vara gravid, speciellt om man har en jobbig graviditet. Kan ju hända att min skit kommer sen, men just nu är jag faktiskt glad att vara gravid och trivs superbra. Idag är också första dagen jag kan ha kläder igen som inte gömmer magen, och det känns jättekul. Hoppas ni andra får uppleva den känslan istället snart!! Hjärta

Diamant - Beklagar så mycket!! Jag känner att det är tråkigt att min pappa inte finns kvar och får veta allt som skett sedan han gick bort. Vigseln, och att få bli farfar för andra gången och morfar för första gången. Så förstår att det blir extra tråkigt när ni är gravida att han inte finns kvar längre. Ta hand om er! Och hoppas du mår mycket bättre snart :)

• Ellonbellon
    Stokke skrev 2015-01-07 12:14:39 följande:

Vilken vecka är du i?

Jag är ständigt trött och seg. 4 timmar på jobbet och jag håller på att somna. Suck !

Allt kliar och jag luktar konstigt. Usch och fy.

Men jag är glad gör din skull att du mår bra.

Jag går in i vecka 15 på fredag

Min trötthet har börjat gå över. Sliten blir jag, men inte så där sjukt trött som jag var till omkring vecka 11.
  • Ellonbellon
    Fiiaaa skrev 2015-01-07 14:23:57 följande:

Värsta beskedet på RUL. Bebisen saknar skallben och det är bara att avbryta och sätta igång aborten. I v 20!! Känner mig mest chockad nu, men jag fixar det här!!

Det här var verkligen inga roliga nyheter lider så med dig!!!! Gör mig arg också, att man inte kan få svar tidigare, inte efter halva graviditeten. Kramar till dig, ta hand om er och jag hoppas du snart är på banan igen. Kramar <3
  • Ellonbellon
    Diamant skrev 2015-01-09 19:43:44 följande:

RUL idag, det blir en frisk liten POJKE!

????

Grattis! :)
  • Ellonbellon

Vi ska också ta reda på kön. Jag hoppas på en flicka och han på en pojke, så det ska bli kul att se vad det blir. Vi vill ta reda på det av två orsaker, planering och inköp (klänningar etc, färgval och sånt) och också för att jag tror det gör att man knyter närmare kontakt med barnet redan i magen om man vet om det är en han eller hon.

• Ellonbellon
    Stiffin skrev 2015-01-23 10:55:09 följande:

Blev ambulans med blåljus till Karolinska tidigt imorse. Har börjat med sammandragningar och slemproppwen har gått. Är bara i 24+2 så håll tummarna att de kan stoppa värkarna. Vill helst att lilleman stannar där inne ett tag till ??

Håller tummarna! Hoppas han stannar i alla fall några veckor så han får växa till sig så mycket som möjligt.

Kramar till er! Detta ordnar sig!!!
  • Ellonbellon
    Stiffin skrev 2015-01-24 08:25:49 följande:

Han skulle bara ut, vår lilla älskling.

Så 03.26, 24/1-15 föddes vår otroligt starka son, Dante. Ett smörpaket på 567 gram, full av jävlar anamma och livskraft. Han mår toppen än, men vi har en lång väg framför oss.

Vecka 24+3, över 15 veckor för tidigt, men det blir bara fler dagar att älska honom på. Tack för fina ord!

Grattis till er lilla Dante! Jag håller alla tummar att det går bra framöver och att ni kommer hem med en stor och stark pojke när tiden är mogen. Och som du säger, fler dagar att älska honom på!
  • Ellonbellon

Imorgon har jag rul och jag är lite nervös. Hoppas så att allt ska vara bra med den lilla.

Vill bara få det gjort :)

• Ellonbellon
    Sserena86 skrev 2015-02-03 20:25:41 följande:

Idag var vi på KUBtest och allt såg jättebra ut!!! Sååå skönt!!

Åh, vad skönt att allt såg bra ut! :) Måste vara en skön känsla!!
    hellohello84 skrev 2015-02-03 20:29:24 följande:
    Lycka till :)
    Tack :)

Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!