Inlägg från: Cayenna |Visa alla inlägg
  • Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

karro 2014 skrev 2015-01-29 16:57:38 följande:

Tack för ditt stöd<3 var helt knäckt imorse då jag hade lite mer bruna flytningar och kände av värk ner till (antagligen molvärk då) .. Tänkte att nä såhär vill jag inte ha de i helgen med dagarna fylld av oro.. Åkte in till gynakuten fick dock sitta där i 6 timmar.. De va värt de, fick åter igen se ett pickande hjärta.. Jag var helt övertygad om att jag fått mf, symtomen är försvunna nämligen.. Men jag hade fel...

Fy vad tufft!! Bra att du åkte in, så att du vet att allt är som det ska. Bättre en extra koll.

Håller tummarna för dig!
  • Cayenna

Hannah8401 - fin mage

Om vagnar:

Kul att läsa vad ni skriver om vagnar. Jag är inte alls säker på vad jag ska ha. Och bra att ni skrev att 8veckor innan är det dax senas. Då har jag lite tid att fundera och kolla.

Ska kolla in solsidan vagnen så vet jag vilken suflett du valt Patricia

• Cayenna
    Patricia4 skrev 2015-01-31 06:08:33 följande:

Hej

Hittade en bild på vagnen som vi vill ha :)

Visst är den snygg? Vet inte im liggdelen ska vara vit eller marinblå....

Såååå fin!!! Passar perfekt till en Junibebis

Svårt med färg. Vad dras du mest till? Jag skulle ta den du känner mest för. Båda är ju så fint till den sufletten.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2015-02-03 07:17:02 följande:

Så har ytterligare en vecka gått, vecka 31 (30+0) idag. Känner av i fogarna på kvällarna och ju mer jag ansträngt mig, ju mer ont gör det. Har samtidigt svårt att inte bära och greja, är inte den som ber om hjälp utan fixar gärna själv.

Har börjat boa på riktigt, fixar och donar och har dragit igång massa projekt här hemma. Saker som vi tänkt på att göra länge känns plötsligt väldigt viktiga att få klara innan lillebror kommer. Vad gör dessa hormoner med ens hjärna egentligen?

Vad mysigt att du börjat boa ordentligt. Du är ju ändå inne på slutspurten får man väl säga när man passerat 30. Och din son kom aningens tidigt eller hur var det?

Jag har haft så mycket med jobb och även mkt privat så hinner knappt tänka på lillebror. Men han märks ändå så som han härjar. Njuter mer av magen nu ändå. Nu är jag lagom, det syns utan tvekan men jag är fortfarande smal och smidig. Får se hur länge. Varit hos bm (skrev jag det?. Ska dit om ca 3,5 vecka och sen blir det tätare tror jag. Järnet började bli lågt så nu knaprar jag det. Annars såg allt bra ut. Remiss om kejsarsnitt skickat till sjukhuset jag önskar föda på. Hoppas få kallelse snart för godkännandet. Bm sa dock att det kan ta en månad eller drygt en månad.
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2015-02-06 07:27:37 följande:

Hej

Jag undrar över kejsarsnittet. Varför ska du snittas?

Jag har helt plötsligt blivit riktigt rädd för smärtan vid vaginal FL . Sådär riktigt rädd att jag nästan grinar. Har ju aldrig hunnit få smärtstillande och förra FL hade jag en riktigt knäpp bm som struntade i mig så jag kände mig helt övergiven och kände att jag o sambon fick föda själv .

Tänkte inte ens på att be om en annan bm för jag var mitt i födandet. Efteråt mådde jag jättedåligt och pratade med hennes chef men vad hjälper det. Här sitter man med skräck och funderar på kejsarsnitt . Är det svårt att få? Nån som vet?

Jag tycker att du ska prata med någon om det här och försöka få till en lösning som DU känner dig trygg med. Jag anser det väldigt viktigt att förlossningen / avslutningen på graviditet blir så bra som möjligt då det även är början på en ännu viktigare tid. Den vill man inte börja med ev förlossningsdeppretion eller psykologsamtal mm.

Jag vill ha kejsarsnitt utifrån hur min förra förlossning var. Den slutade med akutsnitt. Min sons hjärtljud pendlade mellan jättehöga och jättelåGa

jättelåga. Min stora skräck är ett friskt barn som blir skadat i samband med förlossningen. Så största anledningen är just oro för barnet. Sekundära anledningar till önskan om snitt är hur jag mådde och upplevde förlossningen fram till snittet. En läkare som hoppade in extra i rummet upplevde jag körde över mig. "Hon SKA vara i upprätt läge för att skynda på det. Men hade hon bemödat sig med att kika i min journal så hade hon vetat varför jag var tvungen att ligga på sidan. Det här var min korta sammanfattning. Jag kan god on and on som du hör.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2015-02-06 17:28:57 följande:

Mysigt att ni kommit så långt . Här gick jag in i v 19 igår. Tors kände jag tre ordentliga puffar efter varandra på samma ställe. Blev helt salig. Vilken känsla. Helt glömt bort. Rul på tors. Efter det ska det njuuuutas. Känns lite knepigt fortfarande att prata om bebis i magen. Hade svärmor på besök förra helgen. Det enda hon ville prata om. Och chefen som sa igår "skönt för dig att slippa detta med att matcha semestern med kollegorna" för alla hade lagt i mitten av sommaren, vilket inte går på sjukhuset. Fy om ngt är fel och jag måste lägga in om semester snurrade i huvudet då. Men så ska Det inte bli!!

Grattis till vecka 19! Wohoo, snart halvtid!! Spännande med rul. Ska ni kolla om det är en lillebror eller lillasyster?

Härligt att den lilla börjar knuffa ordentligt på dig. Vilken känsla det är. <3 Lycka!
  • Cayenna
    Lisa 236 skrev 2015-02-06 10:23:34 följande:

ANNORLUNDA FRÅGA???

Testade med ägglossningsstickor runt mina dagar när ägglossningen skulle vara alltså på min dag CD 14 . 

Fick en höjning men tycker att den skulle varit lite starkare kanske men sen blev den svag. 

Har också testat med CB monitor och då bara fått hög inte max men tänkte att jag missade med just monitorn ägglossningen. så vi har kört på  . 

Men jag har efter det kunnat fortsätta testa med CB monitor efter som den bara visat hög och tänkt att det kan vara intressant å se vad som händer.... och idag på min cd 27 så visar monitor MAX? 

har BIM i morgon eller övermorgon? Gravtest visar kanske en ytterst ytterst tveksam skugga.... 

VAD SKA JAG TRO OM DETTA???

Kör på nu för säkerhetsskull! Har haft väldigt oregelbunden äl så kanske du har oxå?
  • Cayenna
    Lisa 236 skrev 2015-02-06 10:23:34 följande:

ANNORLUNDA FRÅGA???

Testade med ägglossningsstickor runt mina dagar när ägglossningen skulle vara alltså på min dag CD 14 . 

Fick en höjning men tycker att den skulle varit lite starkare kanske men sen blev den svag. 

Har också testat med CB monitor och då bara fått hög inte max men tänkte att jag missade med just monitorn ägglossningen. så vi har kört på  . 

Men jag har efter det kunnat fortsätta testa med CB monitor efter som den bara visat hög och tänkt att det kan vara intressant å se vad som händer.... och idag på min cd 27 så visar monitor MAX? 

har BIM i morgon eller övermorgon? Gravtest visar kanske en ytterst ytterst tveksam skugga.... 

VAD SKA JAG TRO OM DETTA???

Kör på nu för säkerhetsskull! Har haft väldigt oregelbunden äl så kanske du har oxå?
    Patricia4 skrev 2015-02-06 09:25:46 följande:

Först julbord och nu förlossningsavdelning. Förlossningsscen, ska det vara:) vi får börja gissa det rätta ordet istället;)

Älskart! Jag har ju oxå skrivit några sjuka saker tidigare. Och så har man bråttom och märker inte....
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2015-02-06 09:24:06 följande:

Tack för era råd. Ska prata med bm men har inte tid förrän den 26:e. Har bara träffat bm på inskrivning och sen är det jättelångt emellan till nästa. Det var en förlossningsavdelningen i en film jag kollade på som påminde mig om hur jäkla ont det gör. Kände med hela kroppen att jag vägrar. Har verkligen ingen tillit till barnmorskorna, och det känns tråkigt:(

Sen är jag också osäker på kejsarsnitt, verkar göra så ont efteråt?

Det finns ju flera alternativ som mom in the city var inne på. Igångsättning med förlossningskontrakt. Om inte kejsarsnitt känns rätt.

Svårt att säga hur det är efter. Är nog väldigt individuellt. Jag åt smärtstillande i tre dagar efter, sen inget mer. Svårt att röra mig i ca 1 dygn drygt.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2015-02-06 08:26:41 följande:

66 dagar till BF enligt appen, börjar se slutet. Ja, sonen föddes 13 dagar innan BF så hoppas lillebror följer i hans spår men jag försöker att inte räkna med det. Blir nog väldigt långa veckor på slutet om man ställt in sig på att han kommer tidigt men sen går över tiden.

Skönt att magen fortfarande känns smidig, allt är julbord enklare då. Jag märker nu hur min växer på sig ordentligt varje vecka och känner mig allt annat än smidig.

Så då blir det planerat snitt för dig. Brukar man inte göra det lite innan BF?

Allt är än så länge julbord enklare. Ser inte fram emot att magen ska kännas i vägen och stor...men snart är jag där oxå.

66 dagar är ju ingenting. Fort tiden går. :-O

Vi får se hur läkarbesöket går inte jag räknar snitt som bokat. Men annars är det nog en vecka innan bf eller så nära bf det går tror jag.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"