Inlägg från: Cayenna |Visa alla inlägg
  • Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

mom in the city skrev 2015-03-15 11:26:24 följande:

Jag tänker också 56/62 till sommarkläder. Storebror var ju mindre än genomsnittet och är det fortfarande så räknar med att lillebror också är liten. Varken jag eller min man är särskilt stora så tror inte vi får stora barn heller.

Lättast att räkna som med storebror så får vi bara hoppas att det stämmer. Vad har du köpt i sommarväg?
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2015-03-15 11:57:05 följande:

Fyra veckor till BF imorgon så nu börjar det bli dags att förbereda det rent praktiska inför förlossningen. Ska packa ner det som går att packa nu i BB-väskan och även förbereda lite av sonens packning som han ska ha med till barnvakten.

Är just nu mer fokuserad på det praktiska runt omkring förlossningen än själva födandet. BM har uppmanat oss att ha flera alternativa barnvakter och gärna några som kan komma snabbt. Vi ska vara förberedda på att det kan gå fort och att det kanske inte finns allt för mycket tid att vänta in barnvakt, jag som är kontrollfreak blir ju inte lite stressad.

Ja så klart fokus blir på såna förberedelser förstås. När bb väskan är packad känns det verkligen som att det är dax!! Hjälp Märklig känsla när man jobbar sista dagen oxå.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2015-03-15 23:19:01 följande:

Med tanke på hur mycket socker jag ätit under mina graviditeter borde jag få femkilosbebisar.

Har inte köpt några sommarkläder ännu, ska ta det när han är ute.

Haha

Men kanske är det hur kroppen hanterar stort sockerintag?!
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2015-03-16 16:58:45 följande:

Hejsan tjejer

Vad kul att går framåt och med rasande fart:) Angående förlossningsväskan ... Jag vet innehållet men var hittar jag en snygg lite större typ weekend bag som ändå är lite snygg och feminin ? ( inte skinn)

Har ni några förslag? Vad har ni med er?

Jag har en we bag från accent sen tidigare, ljusbrun Vezzano Den räcker för mig. Däremot får jag knappast plats med babynest som jag vill ha med.

Jag tar kläder till mig och bebis. För egen del hasar jag nog runt i sjukhusrocken först och sen bara myskläder. Några set till bebis, behövs det mer får mannen fixa. Han lär ju inte vara på sjukhuset hela tiden ändå utan hämta storebror mm.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2015-03-17 07:10:47 följande:

Jag kommer packa ner kläder till mig och bebis och necessär, sen annat praktiskt såklart som laddare till mobilen och så. Jag hoppas vi inte ska behöva stanna så länge så tar inte med mig allt för mycket. Det verkar vara olika det där med vad som finns på BB, när sonen föddes fanns det ju sjukhusrock till mig men inga kläder till bebisen (kanske hade funnits om vi frågat). Bindor och blöjor fanns och såna där snygga nättrosor, de var bra första dygnet tyckte jag men när vi åkte hem bytte jag till vanliga då mitt avslag minskade ganska snabbt.

Åh som jag längtar nu! I dag är det två veckor till 38+0 då sonen föddes och bara en vecka tills jag räknas som fullgången. Enligt min BM är det från och med idag de inte försöker skjuta på förlossningen om den kommer igång. Nu känns det nära på riktigt!

Men hjäääälp, ev två veckor kvar. Så spännande. <3 Är det sista jobbveckan nu?
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2015-03-17 19:39:15 följande:

V 25 imorgon.

Vill du ha min doppler? Med en lugn bebis kan det kanske skänka trygghet att kunna lyssna. Min bebis rör sig så mycket så jag använder den inte ändå. Skicka pm med din adress i såna fall. Ev måste jag fixa så du får pm:a.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2015-03-17 20:49:12 följande:

Gulligt av dig. Vilken v är du i nu? Ja blir hel nojig här hemma . Jag skickar pm till dig.

Lyckas du pm:a? Säg till annars.

Jag är i vecka 31.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2015-03-17 08:13:45 följande:

Ja nu är det sista veckan så från och med nästa vecka är det bara vänta som gäller. Kommer ihåg när man hade några veckor till RUL och tyckte det kändes nära och nu är det BF som är bara några veckor bort.

Sjukt att det gått så fort ändå. Jag tänker på förra sommaren när jag aldrig trodde det skulle bli något syskon. Och nu är han här om två månader.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2015-03-17 21:15:29 följande:

Försökte via mobilen men gick ej. Vet ej om jag måste logga in på datorn?

Nu har vi ju lyckats.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2015-03-17 22:20:43 följande:

Haha. Ja. Inte ofta jag skickat pm på familjeliv . Tack ännu en gång!!

Inte jag heller, tar ett par månader att se nytt meddelande om man inte skrivit i tråden att vi tar det via privat meddelande.

Varsågod, bättre att den kommer till användning än dammar igen hos mig.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"