Blåsippan84 skrev 2015-01-12 22:49:06 följande:
Usch. Nu måste jag bara skriva av mig. Kommit i svacka. Känns nu overkligt att jag är gravid. Tror nästan inte det ska gå vägen. Har berättar för några kollegor då de började undra i fre och tänkte att nu ska det inte vara hemligt. Kommer gå vägen och om det blir ett sent mf så kommer de ändå få reda på det då jag kommer må mkt dåligt. Men nu har flera andra hört av sig på fb (kollegor på andra plan i huset) och undrar så där är det nu offentligt. Fy. Mår skit för det. Maken tycker jag inte ska tänka som jag gör. Han menar att det spelar väl ingen roll om folk vet nu och sonen vet ju och berättar åt höger och vänster. Men känns ändå jobbigt och nu känner jag inte av ngt av graviditeten vilket gör det mer overkligt.
Förstår precis känslan. Jag tyckte det kändes obekvämt att prata om graviditeten och nästan som att det skulle gå åt fanders bara för att jag sa något. Min son berättade tidigt, dock efter kub, för några och då tyckte jag det var så jobbigt. Känslan släppte inte förrän jag kände rörelserna ofta, varje dag. Då kunde jag känna en glädje och stolthet över att få bära på ett syskon - på riktigt den här gången.