Inlägg från: Cayenna |Visa alla inlägg
  • Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Tack tjejer!! Känns fantastiskt härligt, är som på små fluffiga moln.

Att magkänslan stämde Det är ju dock 50% chans att det man tror stämmer.

Hon sa inget om datumet....så jag antar att det är samma som innan. Jag tyckte mom in the city skrev att dem inte ändrar efter kubets datum?? Eller, kanske får kolla med min bm sen.

Nu vågar jag äntligen köpa något till min babypojke. Filt och lite kläder. Och sen vagn om en månad eller så.

• Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-12-30 23:08:14 följande:

Jättemysigt att handla lite, vi ska också göra det efter rul . Sambon har lovat att jag får gå loss på polarn o pyret efteråt ;)

Vi fick inget datum på nupp mer bara att " storleken stämmer " så hoppas de bekräftar Bf på rul . Läs tidigarelägger, Bf :)

Jag ska kika på pop och kappahls newbie. Funderar på att köpa lite i olika storlekar så han får lite egna kläder. Sen blir det storebrors sparade oxå förstås.

På kub sa hon att jag har samma bf som enligt sista mensen och sa att jag skulle uppdatera min app. Och eftersom det var samma person som gjorde ul så gissar jag att skulle hon ändrat idag så skulle hon sagt ngt. Jag hann tjuvkika på nåt mått (dem tar väl huvudets mått, magens mått och lårbenets mått och slår ihop) som visade 18+5. Så jag får nog vara nöjd att inte bli flyttad för det hade blivit åt fel håll. Är ju i 19+3 (igår).
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-12-31 07:43:46 följande:

Pop och newbie är mina favoriter med :)

Ja då förstår jag att du inte ville bli flyttad. Vi gjorde nupp i en annan stad och inte förrän v 24 får jag börja hos "min" bm.

Vill önska er alla Gott nytt år:) tänk att 2015 har vi våra små hos oss!!

Aha, då lär du kanske bli flyttad på. Hoppas på rätt håll.

Det blir nog några kassar från vardera märke. Men det enda jag funderar på är om jag ska räkna sommarvärme på storlek 56 och 62. Det blir storlekarna från ca mitten på juni. Jag tänker 50 första månaden. Då får man kanske vänta med sommarköpen tills dem är lanserade. Typ kortärmade bodys och shorts. Eftersom mina pojkar blir födda olika tider på året kan ju inte allt ärvas - som tur är.

Du kör väl sommarplagg direkt?

Jag passar oxå på att önska alla Gott Nytt år! Vårt bebisår kom. <3
  • Cayenna

Junibebis är ju nästan lättare än majbebis. Det är mer troligt varmt och skönt. Maj är ju nästan lika lurig som april.

Fast året jag fick min son (2012) då hade jag fortfarande fleeceoverall in i juni. Galet kallt var det och en urusel sommar.

• Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-12-31 09:24:10 följande:

Jag vet, det kan vara kallt som attan både i maj och i början av juni. Att klä på dem varmt är lättare , har knappt sommarplagg i den stl. Men det är kul att handla babykläder !

Undrar när sommarplaggen börjar dyka upp i affärerna?

Ja, nu tycker jag vinterbebis hade varit lätt eftersom jag haft det. Men det är ju så skönt att bara lägga bebis i vagnen och vara klar att gå.
  • Cayenna
    E2012smamma skrev 2014-12-31 14:41:37 följande:

Hej!

Tittar in o säger grattis till er som Plussat.

Var med i tråden för ett år sedan å sen i första tråden som var plus :)

Gott nytt år!!!!

Klart vi minns dig. Ditt lillasyskon är väl född sept? Några månader nu då? Hur går det? Och vad blev det?

Gott Nytt År!
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-12-31 12:40:57 följande:

Grattis till ett lyckat rul!! Måste kännas underbart.

Efter fre ska jag lugna mig lite. Magen putar riktigt nu så nu vill jag bara ha positiva besked, annars går jag under ett tag. Drömde inatt att jag gjorde ul. Såg hjärtat men när bm skulle fortsätta då var det praktikanter där som satte på musikvideor på skärmen. Knas knas .

Gott slut och gott nytt till er alla!! Se vad 2015 har att erbjuda av livet .

Du mår illa och magen växer tycker jag låter bra.

2015 ska bli vårt år, gott nytt år!
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-12-31 13:53:58 följande:

Trot det är lite olika om de flyttar eller inte, kanske beroende på vem man träffar. Med storebror blev vi flyttade på RUL i förhållande till KUB men inte nu med lillebror.

Gott nytt på er! Jag är sur över att jag inte får någon skumpa ikväll men glad över att snart kunna säga att vi ska få barn i år istället för nästa.

Jag vill oxå ha skumpa Men hellre gravid och suktad haha...
  • Cayenna
    E2012smamma skrev 2014-12-31 20:42:01 följande:

3,5 månad :) en liten pojke. Isak :)

Hur långt gången är du?

Å vad fint namn! Mysigt med en 3månaders

Jag är i vecka 20, snart passerat halvtid. Är så glad att det blev ett syskon för min son. En liten lillebrorsa som tittar ut i maj. Lycka!
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-12-31 18:33:29 följande:

Allra helst hade jag haft en bebis och fått skåla men nästa år så!

Nästa år är det inte jag som chaufför om man säger så. Tänk vad mysigt med ett glas vin.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"