Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Kom på en sak är så jäkla trög i magen redan. Kommer ej ihåg att jag var det med sonen. Tips för att slippa? Kunde ej sova inatt för jag var så full.

• Blåsippan84
    mom in the city skrev 2014-11-19 06:21:04 följande:
    Har ingen direkt känsla för var det är men det är så mycket pojkar i släkten så jag har svårt att tro att det skulle bli något annat, skulle bli rejält chockad om det var en tjej. smile5.gif

Hade du någon känsla för vad det skulle bli med sonen?

Jag har faktiskt vågat mig på att köpa de första kläderna till bebis! Kändes jättekonstigt och lite "förbjudet" att handla men är så trött på att vara rädd för att något ska hända. Tänkte att om jag handlar något så blir det som att tvinga mig själv till att tro på att det ska gå bra.
    Åh vad kul!! Längtar att få komma så långt.

Själv tänker jag mig inte gravid. Haft mkt flytningar denna v och nästan apatiskt gått på toa och tänkt "jaha då kommer mf nu". Mår inte så illa längre. Ej sugen på kaffe dock. Trött är jag men orkar ändå vara igång hela dagen. Så jag tror inte det går vägen. Jätte ledsamt att jag tänker så men det är väl något inbyggt försvar för att ej bli lika förkrossad som förra gången om det blir mf, vilket jag säkert kommer bli ändå. Fick mf i v 8-9 och dessa v närmar sig.

Tror inte någon som inte gått mf och kämpat för graviditet kan förstå . Usch nu tyngande jag ner denna tråd igen. Om 1 mån om det går vägen kommer jag vara mer positiv. Lovar .
  • Blåsippan84

Skönt att det lugnat sig cayenna

Gulliga ni är tjejer. Läste en tråd där för de som skulle få sommarbebisar. Där stod det att de tyckte inte man skulle tänka att man väntar mf, bara onödig oro, utan tills motsatsen är bevisad. Kände att där skulle jag inte platsa . Jag tänkte nog mer som de för ett år sedan. Men efter mf och så många misslyckade barnförsök så kan man inte rå för att man oroar sig. En inbyggd försvarsmekanism som ni också skriver.

Idag är jag super trött, mår illa så det är positivt. Men som sagt. Tänker mig inte som gravid ännu. Två v till vul eller ul. Det står på läkarens hemsida att han försöker göra ul först och främst. Så det hoppas jag ska gå. Och att man ser ett hjärta slå.

• Blåsippan84
    Patricia4 skrev 2014-11-20 20:38:31 följande:
    Jag platsar inte heller där ... Jag är lika försiktig som du med förväntningar men nu i v 11 efter att ha kämpat med jätteillamående i flera veckor börjar jag bli trött på att försöka dölja hur dåligt jag mår och sen alla dessa hormoner .. Jesus... Folk måste tro jag har PMS hela tiden ;)

Skönt att du är illamående :)

Cayenna: bra att det inte gör ont längre, jag har oxå lite hugg då o då som gör en livrädd .

Nupp den 5 dec. Nästa hållplats ...!
    Ska vul/ul 5/12. Är bara i v 9 då men orkar ej oroa mig till 2/1. Även om det är en del kritiska v kvar. Hur dags ska du göra det?
  • Blåsippan84
    Patricia4 skrev 2014-11-20 22:01:09 följande:
    På förmiddagen , innan lunch. Usch mår dåligt bara jag tänker på det... Så nervös!

Vad bra att du fått tid också. Har du på fm. Eller em?
    Kl 9 5/12. Usch sovit så dåligt inatt. Ligger i sängen och känner mig yr och illamående. Bara denna dag går fort.
  • Blåsippan84
    737 dagar skrev 2014-11-21 10:12:10 följande:
    Jag kände mig knappt gravid nånsin när jag fick mitt MA. Så därför är jag sjukt tacksam över illamåendet som nu kommit.

Det är en sån mardröm att råka ut för det där igen.. Grät hela helgen känns vul och när vi kom dit var jag helt säker på att där inte fanns nåt. Hade redan flaggat på jobbet för att jag förmodligen inte skulle komma den dagen. Men ja, det gick ju bra. Tji fick jag som målade fan på väggen.
    Välkommen. När är du beräknad. Är i v 7. Går in i v 8 på mån. Mår psykiskt dåligt vissa dagar mer än andra av all denna oro. Betalar ett vul/ul om 2 v. Kub 2/1.

Mår illa större delen av dagen. Men kräks ej. Gått ner 0,5 kg sedan jag blev gravid. Men tänker att det ej gör något. Gått upp 3 kg detta år då jag mått dåligt för att det aldrig tog sig efter mf och ej tränat.
  • Blåsippan84
    737 dagar skrev 2014-11-21 13:33:37 följande:
    9 juli.. Jag går nog rätt stadigt upp för jag äter hela tiden. Borde verkligen inte äta så mycket för jag har redan en hel del övervikt, men annars hade jag inte orkat dagen alls..
    Spännande. Har ni barn sedan tidigare? Vi har en son på 5,5 år. Jag är beräknad (bara enl kalender) till 12/7. Just idag mår jag jätte dåligt. Yr och illamående. Vissa maträtter kan jag vill jag ej äta för då mår jag illa. Men sen går det bra när jag väl äter.

Bara längtar tills jag kommer hem och får lägga mig i soffan. Maken köper hem pizza ikväll. Helt slut efter denna v.
  • Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-11-22 16:04:36 följande:

Då kan jag uppdatera att dopplern från teknikmagasinet var bra. Jag hittade hjärtat på liten efter nån minut. Min man och min son fick oxå lyssna.

Nu lägger jag undan och lyssnar kanske en gång om några veckor om inte jag börjat känna rörelser, då behöver jag ju inte lyssna. Jag rycker den var värd pengarna. Min oro är stilla! smile1.gif

Med långt till rul och inga besök planerade så är den ett alternativ.

Åh vad spännande. Är de dyra?

Hur gammal är er son? Vår är 5,5 och jag funderar på när man ska berätta efter kub eller rul? Vi busar ofta en del och han sitter på min mage. Men jag har börjat att säga att jag har ont i magen så han ej ska sitta på den. Tror vi ska köpa en bok om syskon och ge som present som han ska öppna precis innan vi berättar. Tänk så långt är jag i tanken ibland, men ändå inte på andra plan. Vill så för sonen att det går vägen nu
  • Blåsippan84

Ska kolla upp. Jo har väl tänkt berätta för sonen efter kub. Är i v 13 då. Jag mår så fruktansvärt illa hela dygnet. Med sonen var jag spyfärdig på fika rasten på jobbet när jag kände kaffe. Men nu mår jag illa hela dygnet, vaknar på natten och mår lika illa. Känner mig yr. Precis som man sitter i en bil på en krokig väg. Även om jag vilar när jag är ledig hjälper det ej .

Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"