Inlägg från: mom in the city |Visa alla inlägg
  • mom in the city

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Tre veckor till BF idag! Nu får han komma när han vill och gärna förr än senare. Ska göra TUL på torsdag.

Jag tror inte könet påverkar alls utan att alla kroppar och graviditeter är olika, ibland stämmer myterna in och ibland inte men det är nog bara en slump hur det blir. Jag har haft typisk "pojkmage" båda gångerna men vet många som haft det och fått flickor, har nog mest med kroppsform och hur livmodern växer att göra. Hade en rand på magen med första sonen men inte med denna, mådde aldrig illa med första men gjorde det nu. Har för mig att lillebrors hjärtslag legat runt 140, minns inte vad storebrors låg på. Jag brukar inte lägga sånt på minnet, är mest bara nöjd över att BM säger att det låter bra.

• mom in the city
    Cayenna skrev 2015-03-23 20:23:11 följande:

Tre veckor till BF!!! Färdigbakad kan man säga. Är du helt klar med allt hemma? Packat väskan?

Undrar när han kommer?

I dag säger gravidappen det bästa den sagt på hela tiden, "graviditeten beräknas nu som fullgången" och "nu kan barnet komma när som helst". I stort sett allt är klart hemma, har packat det som går i BB-väskan. Ska förbereda storebrors väska också sen så är vi redo!

Har lite sammandragningar och igår började jag känna lite molande mensvärk nere runt ljumskarna och nästan ända in vid tappen. Är det det som är förvärkar tro? Hade inget sånt med storebror, då gick ju vattnet helt utan förvarning.
  • mom in the city
    Patricia4 skrev 2015-03-24 09:47:14 följande:

Underbart! Grattis:)

Ja det låter som förvärkar , och de kan göra riktigt ont på slutet .

Ska bli spännande att följa dina sista veckor(?) nu :)

Visst är det vanligare med förvärkar när man är omföderska? Tror jag läste någonstans också att man som omföderska kan öppna sig några cm utan att det märks och gå så ett bra tag innan det drar igång på riktigt.

Skönt ändå att få något tecken på att det närmar sig även om det kan dröja flera veckor till. Otålig som man är önskar man ju att det ska vara dags nu!
  • mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2015-03-24 21:25:46 följande:

Cayenna: tack för paketet . Ej hunnit testat än.

Här ska jag till läkare imorgon för att se om jag ev ska bli sjukskriven några procent. Enl min bm vill läkare att man varit hos sjukgymnast först. Skulle dit förra veckan men då vaba hon. Skulle dit igår men då var hon sjuk. Går iaf till dr imorgon. Vet ej hur dr ställer sig till att jag inte träffat sjukgymnast. Lite nervös för imorgon. Men hoppas på en förstående dr.

Tröttsamt om du ska behöva vänta på sjukskrivning bara för att sjukgymnasten ställer in. Håller tummarna för att det går bra ändå!
  • mom in the city
    Patricia4 skrev 2015-03-24 16:46:45 följande:

Japp vanligare för omföderskor och ju fler barn desto mer (!!) . Jag har inte så mkt än tack o lov men med tredje var det nästan hela tiden sista veckorna. Och jag var öppen två cm veckorna innan ...nåt positivt :)

Då vet du vad du har att vänta då nu när det är nummer fyra.

Kollade din BM om du var öppen innan BF? Här tror jag inte de kollar om det inte finns någon speciell anledning.
  • mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2015-03-25 14:31:19 följande:

Varit till dr. Blev sjukskriven 35% på mina 85%, så kommer jobba 50% framöver. Inatt sov jag bara till 02. Vaknar jag för att gå på toa somnar jag inte om pga värk. Annars brukar jag kunna hålla mig till 3-4 på nätterna så idag är jag trött. Blir att jobba halva dagar i stort sett. Känns bra att få det sociala som jobbet ändå ger.

Hon klämde och kände på mig. I ländryggen hoppade jag högt för det gjorde så ont. Lika i fogen framtill.

Samma dr träffade jag veckan efter mf då jag åkte in akut pga hög feber en sen kväll.

Åh så spännande med era bebisar som kommer snart. Går in i v 26 idag

Skönt att du kan få gå ner till 50%. Hoppas det innebär att du kan få må bättre snart!
  • mom in the city

Gjorde TUL idag. Såg såklart mest detaljer men eftersom det är en bebis i modell mindre såg man iaf lite mer än man hade gjort om det hade varit en jättebebis. Allt var normalt och uppskattad vikt var ca 2,7 kg just nu och ca 3 kg vid BF. Kunde se att han hade hår också! Kom ut nu lilla bebis!

• mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2015-03-26 22:49:35 följande:

Hannah8401: ska börja vattengympa om 2 v. Cykla rekommenderade dr, vilket jag kände förra graviditeten samt i helgen . Väntar på sjukgymnastik också

Idag hade jag fruktansvärd fm på jobbet. Gick konstant hela tiden. Hade så ont så jag höll på att gråta vid lunch. Men från mån blir det halvdagar och ledig imorgon.

Ni som varit gravida längre. Vad sa er bm om att få den vanliga influensan som gravid? Min pratade först om vaccination men sen sa hon att jag var så tidigt i graviditeten så gör nog inget om jag blir sjuk i den. Men nu verkar sonen fått det. Ligger utslagen med 40,5 i temp och hosta, ingen förkylning eller så. Så det är nog flunsan. Så imorgon intar både han och jag ryggläge framför en film eller två.

Vad jag förstått är det väl i slutet av graviditeten som det är kan vara farligt att få influensan, sen exakt vad som räknas som slutet vet jag inte. Jag valde att vaccinera mig då jag skulle vara höggravid när influensan härjade som värst och då jag fått den två år i rad, tanken på att bli så dålig och samtidigt vara höggravid gjorde beslutet ganska enkelt. Tyvärr visade det ju sig att vaccinet inte var helt effektivt pga av viruset förändrats efter att de tillverkat det men jag tror ändå det hade effekt på mig. Jag var sjuk nyligen och hade alla symtom på influensa förutom feber och tror att vaccinationen kanske gjorde att jag inte blev lika dålig.

Nu börjar väl influensan minska så ska man föda först till sommaren skulle nog jag avstå från vaccination.
  • mom in the city

[quote=75071206][quote-nick]Cayenna skrev 2015-03-26 20:50:12 följande:[/quote-nick]Någon som hämtat ut några bra gravidboxar? [/

Jag har hämtar några stycken. Kronans, apotek hjärtats och Liberos tycker jag varit riktigt bra.

• mom in the city
    Patricia4 skrev 2015-03-27 06:10:33 följande:

Jag har hämtat ut alla som finns :)

Apoteket hjärtan, kronans apotek , babyland, mm minns inte vad alla hette med googla så får du upp samtliga :)

En hel kasse full med gratisprodukter och det bästa tycker jag är de söta små salvorna som är perfekta att ha i skötväskan sen .

Liberos kvar men den verkar man få på bb :)

Till hösten ska jag gå på baby och barn mässan och då brukar man oxå få en hel del gratis :) sambon tycker jag är galen men nåt måste jag ju sysselsätta mig med , väntan är så lång !

Liberos box beställer du genom Libero-klubben på deras hemsida. Du får en kupong via sms och sen hämtar du boxen på en ICA-maxi.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"