Inlägg från: Cayenna |Visa alla inlägg
  • Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

737 dagar skrev 2014-12-06 20:53:11 följande:

Asså, är det normalt i vecka 10 att bli andfådd av att äta? :/

Tror allt kan vara normalt när man är gravid.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-12-06 19:44:50 följande:

Jag ser verkligen fram emot den där "tre-månader-kvar-gränsen", att ha mindre än så känns överkomligt på något sätt. Jag är en sån som absolut inte trivs eller känner mig bekväm i detta "välsignade tillstånd". Är ju såklart väldigt glad och tacksam över att vara gravid då det innebär att vi kommer få ett barn till men om man kunde snabbspola tiden fram tills förlossningen skulle jag mer än gärna göra det.

Ja, varför måste människan vara gravid så himla länge? Som en katt vore lagom, typ två månader.

Och mår djur lika illa när dem är på tjocken? Och får typ allehanda besvär?

Jag är oxå väldigt väldigt tacksam över denna lilla baby - måste jag oxå poängtera. Men nu mår jag illa av halsbrännan och mina konstanta rapar.
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-12-07 15:17:48 följande:

Hej

Jag har stora barn 18, 15 och 7 . Vi längtar verkligen efter en bebis :)

Men så fantastiskt att du lyckats sprida ut barnen så du verkligen fått njuta av vart och ett som bebis. Jag måste ärligt talat, nu när jag väntar andra, säga att jag gärna haft tre barn ändå. Kommer dock inte hända, dels för att jag inte vill vara gravid igen och genomgå trimester ett för sjätte gången men dels för att min man redan har två och är ett antal år äldre än mig. Han har "gått med på" ett syskon till vårt gemensamma men hade nog gärna hellre att vi sluppit alla missfall och haft ett 1,5 årigt lillasyskon nu. Men det är ju inte som att man kan planera som vi alla vet.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-12-06 18:13:44 följande:

29 år, andra barnet, BF 13 april.

Fyller på....

Mom in the city, 29 år, andra barnet, BF 13 april

Cayenna, 33 år, andra barnet, bf 22 maj

Patricia4, 39 år, fjärde barnet, bf 17 juni

737 dagar, 29 år, andra barnet, bf 9 juli

Blåsippan84, 30 år, andra barnet, bf 9 juli
  • Cayenna
    737 dagar skrev 2014-12-07 16:37:19 följande:

Ja det är väl så :P har redan hunnit med ett EKG för denna graviditeten så lite fler knasiga symptom är väl bara att vänta ^^

Nej men uh, EKG?! Hoppas det visar fullt frisk.

Jag känner mig lite gnällig. Min enda lyckade graviditet mådde jag toppen efter v12-13 förutom lite halsbränna i slutet. Nu är det längre illamående, halsbrännan har redan börjat och massa rapar så jag tror jag ska spy. Och jag är ju inte ens halvvägs!

Jag vill snabbspola precis som mom in the city
  • Cayenna
    737 dagar skrev 2014-12-07 17:02:01 följande:

Ja det var ingen fara :) hade haft hjärtklappning några dagar o mådde konstigt så jag ville kolla upp. Kunde tydligen bero på graviditeten.

Man får va lite gnällig som gravid :) hade gärna snabbspolat bort mig till v 20 eller nåt, hatar den första tiden. Allt är bara tråkigt :P

Lite läskigt ändå med hjärtat. Men bra att det bara var (ännu en) graviditetskrämpa.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-12-07 18:17:32 följande:

Ha ha, ja två månader vore lagom! Jag fascineras så över de som säger att de älskar att vara gravida och att de saknar magen när den är borta. Såna ord kommer aldrig komma från min mun kan jag säga!

Det värsta är att jag tror jag sagt exakt så....förstår inte alls hur jag kunnat säga så! Jag tror man bara tänker på dem bra och häftiga sakerna vid graviditeten och glömmer bort allt annat.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-12-07 18:37:55 följande:

Jag mår ju ändå bra så kan inte skylla på det. Jag "bara inte gillar" själva grejen att vara gravid mer än att man får ett barn utav det.

Här blir det inte fler än två, var tveksam till fler än ett innan sonen kom men sen tänkte jag att två nog kan vara härligt ändå men det räcker efter det här. Dels för att jag inte skulle känna att jag kunde räcka till för fler och dels för att jag absolut inte kan tänka mig en graviditet till.

Man får gnälla när man är gravid, även om det är efterlängtat så är det ju inte jättekul alla gånger.

Hur gamla är din mans barn?

Tur att man får gnälla lite. Jag tycker vi varit bra på att betona att vi även är tacksamma och inte tar något för givet. Just med dem missfall man har haft så kommer den känslan på köpet.

Min mans barn är stora, flyttat hemifrån. Så det är inget varannan veckas liv. Bara en härlig bonus med stor familj som min son verkligen uppskattar.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-12-08 09:34:44 följande:

Nu ska jag också gnälla lite. I natt var det verkligen besvärligt att sova, hur jag än låg så kändes det obekvämt och magen var i vägen. Sen vet man att det kommer vara så här...och bli ännu värre...i fyra månader till!

Härligt att vi är fler gnällspikar här.

Usch vad jobbigt att sova dåligt, det om nåt sliter ju på en. Snabbspola var det ja! Minns att jag fick väldigt ont i ryggen i nionde månaden med min son just när jag skulle sova och låg i sängen. Inte så konstigt när man gått upp i vikt och allt sitter i en stooor klump på magen.

Jag börjar undra hur jag ska lyckas dölja magen till rul. Tur att jag är ledig från 23de. Svårt att hålla in magen nu, plus att jag mår illa av att hålla in den.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-12-09 07:00:53 följande:

Jag hade ju samma problem. Körde på bylsiga tröjor och höll in magen så gått det gick när jag gick förbi kollegorna, satt jag vid skrivbordet gjorde jag inte det får då satt jag lite avskilt. Det var inte det lättaste eller mest bekväma att försöka dölja det men det funkade för ingen hade misstänkt något. Det ver lite roligt effer RUL när jag slutade dra in magen och hade en tajt tröja på mig och alla bara "men hur kunde vi missa den där!?".

Haha, exakt så gör jag. Drar in magen när jag är uppe och går, sen pustar ut den när jag sitter. Jag hoppas det funkar ett par veckor till.

Kul att du lyckades utan några misstankar.

Hur sov du nu inatt? Hoppas bättre!
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"