vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
Asså, är det normalt i vecka 10 att bli andfådd av att äta? :/
Tror allt kan vara normalt när man är gravid.
Asså, är det normalt i vecka 10 att bli andfådd av att äta? :/
Jag ser verkligen fram emot den där "tre-månader-kvar-gränsen", att ha mindre än så känns överkomligt på något sätt. Jag är en sån som absolut inte trivs eller känner mig bekväm i detta "välsignade tillstånd". Är ju såklart väldigt glad och tacksam över att vara gravid då det innebär att vi kommer få ett barn till men om man kunde snabbspola tiden fram tills förlossningen skulle jag mer än gärna göra det.
Hej
Jag har stora barn 18, 15 och 7 . Vi längtar verkligen efter en bebis :)
29 år, andra barnet, BF 13 april.
Ja det är väl så :P har redan hunnit med ett EKG för denna graviditeten så lite fler knasiga symptom är väl bara att vänta ^^
Ja det var ingen fara :) hade haft hjärtklappning några dagar o mådde konstigt så jag ville kolla upp. Kunde tydligen bero på graviditeten.
Man får va lite gnällig som gravid :) hade gärna snabbspolat bort mig till v 20 eller nåt, hatar den första tiden. Allt är bara tråkigt :P
Ha ha, ja två månader vore lagom! Jag fascineras så över de som säger att de älskar att vara gravida och att de saknar magen när den är borta. Såna ord kommer aldrig komma från min mun kan jag säga!
Jag mår ju ändå bra så kan inte skylla på det. Jag "bara inte gillar" själva grejen att vara gravid mer än att man får ett barn utav det.
Här blir det inte fler än två, var tveksam till fler än ett innan sonen kom men sen tänkte jag att två nog kan vara härligt ändå men det räcker efter det här. Dels för att jag inte skulle känna att jag kunde räcka till för fler och dels för att jag absolut inte kan tänka mig en graviditet till.
Man får gnälla när man är gravid, även om det är efterlängtat så är det ju inte jättekul alla gånger.
Hur gamla är din mans barn?
Nu ska jag också gnälla lite. I natt var det verkligen besvärligt att sova, hur jag än låg så kändes det obekvämt och magen var i vägen. Sen vet man att det kommer vara så här...och bli ännu värre...i fyra månader till!
Jag hade ju samma problem. Körde på bylsiga tröjor och höll in magen så gått det gick när jag gick förbi kollegorna, satt jag vid skrivbordet gjorde jag inte det får då satt jag lite avskilt. Det var inte det lättaste eller mest bekväma att försöka dölja det men det funkade för ingen hade misstänkt något. Det ver lite roligt effer RUL när jag slutade dra in magen och hade en tajt tröja på mig och alla bara "men hur kunde vi missa den där!?".