Inlägg från: mocha8676 |Visa alla inlägg
  • mocha8676

Nya BF Februari 2015!

Själv njuter jag nu av graviditeten. Sen ca vecka 28 har jag varit superpigg, haft en massa energi och inte haft nåt emot att jobba. Jobbar till och med övertid ibland! 9 veckor kvar till bf och vi har så mycket att göra!! Hon får gärna stanna tills bf :) minns inte att jag mådde såhär bra innan graviditeten. Men Gud så jag längtar tills hon tittar ut, lilla ellie <3

• mocha8676
    LucyS skrev 2014-12-09 13:05:23 följande:

Har ni pratat något med er partner om hur ni ska lägga upp föräldrarledigheten? Hur ska ni dela?

Någon som funderat över vem som tar nätter, dela? Den som är hemma? 

Detta blir mitt första barn så vore kul att höra från er som är mammor sedan innan hur ni gjort.  Jag har alltid tänkt att jag ska ta nätter när sambon jobbar, sedan läste jag denna artikel och insåg att de kanske inte var så "självklart" att det ska vara så. 

Vi delar lika på dagarna. Jag ska snåla och ta ut så lite jag bara kan. 1 år ska ja vara hemma (får en bra bonus i feb och sedan vet jag att vi får mycket tillbaka på skatten.) min man ska sedan ta fullt betalda dagar och vara hemma i 6 månader!!
  • mocha8676

Ta det lugnt ute i halkan tjejer!

Jag var tidigt imorse ute med hundarna i gympadojjor utan problem. Sen i grannstaden där jag jobbar var det väldigt halkigt.. Plusgraderna lurade mig. Gick superlångsamt och försiktigt. Trots det halkade ja och slog knäna riktigt hårt. Ena är helt bortdomnat och de gör ont att gå.. Lillan vakna till och har sen dess levt vilt efter att ha varit ovanligt lugn dom senaste dagarna..

• mocha8676

God jul alla! Nu är ostfrallorna på jäsning.. Siktkakor snart också som ska nedtill farmors julbord. Cheddarpajgjordes i förrgår. Gjorde köttbullar på 3,5 kg köttfärs.. Blandadeihop och rullade så ja fick sammandragningar!! Haha.

Skönt att ingen av oss fått den lilla än. Att fylla år denna dagen är inte kul vill jag lova.. Blir 28 år idag !

• mocha8676

Vi håller på att tvätta filtar, sängkläder och kläder vi köpt till lillan. Det blir många maskiner för att skilja på färger osv :) känns nära tills det är dax när man hänger upp dom söta plaggen på tork :) tänkte sen "packa" BB väskan om några dagar, eller ja, sortea allt till en byrålåda som ska med som det bara är att fylla en väska när det närmar sig! I övrigt mår jag prima. Känner mig inte stor eller trött.. Det är nästan så jag blir påmind av graviditeten när jag känner sparkar. Känns overkligt att jag bara ska jobba i ca 6 veckor till!

• mocha8676
    jemo2014 skrev 2014-12-29 09:49:40 följande:

Gud vad det är dyrt med barnprylar! Jag vet att lite smartare människor köper begagnat och tar emot av bekanta men vi har i princip köpt allt nytt och vi har nog dessutom köpt lite väl mycket. Men jag vill liksom vara helt förberedd! Jag vet inte hur mycket pengar vi lagt ner so far, men det handlar säkert om 30.000 kronor. Jaja, andrahandsvärdet på barnprylar är ju sjukt högt. Det är ju anledningen till att jag inte handlat något begagnat, det kostar ju nästan lika mycket som nytt! 

Spjälsängen Babybay till exempel kostar 1200-1500 kronor på Blocket, jag köpte min för 1599 kronor NY på Internet. Det finns såklart miljöaspekter också, men jag kommer ju att sälja det mesta vidare sen :)

Samma här.. Har säkert också lagt 30 tusen på nya grejer. Sökte begagnat först och hittade mycket nya grejer på extrapriser för bara nån hundring extra.. Så det var värt det med nytt enl mig och min man:)
  • mocha8676

Vi skulle vart på middag med vänner och bekanta. Men gubben är sjuk och jag hade verkligen ingen lust, så det blev Tacomys och film (fanns inget kött kvar av intresse på nyårsaftonen).

Tanken på att man ska föda barn NÄSTA månad känns så bra, så nära!!

• mocha8676

God morgon! Påväg till jobbet och känner att det ska bli skönt att jobba en dag mellan all ledighet! Hoppas verkligen jag mår bra så jag kan jobba så länge jag tänkt. Antar att jag skulle klättra på väggarna om jag vore hemma en månad innan den lillas ankomst!

• mocha8676
    elless skrev 2015-01-02 07:24:35 följande:

Samma här, men är väldigt tacksam att fått deltidssjukskrivning så det inte blir så fruktansvärt långa dagar! Foglossningen är mycket lindrigare sedan jag slapp jobba 9,5 h/dag och jag orkar göra annat samt hjälpa till hemma också. Vad jobbar ni med?

Känner också att fdagarna börjar kännas långa på jobbet.. Från 1/2-13/2 jobbar jag iaf "bara" 80%. Hoppas verkligen på att orka jobba fram tills dess. Jag har ett lugnt stillasittande jobb i kontors miljö. Är säljare för ett av Sveriges största bredband och telefonibolag :) du jobbar inom restaurangbranschen om jag inte blandat ihop dig med någon annan?
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!