Inlägg från: mocha8676 |Visa alla inlägg
  • mocha8676

Nya BF Februari 2015!

Mammaslillaflisa skrev 2015-01-26 13:38:35 följande:

Tänkte dela med mig av länkar till mina två förlossningsberättelser 2008 och 2012 om någon är intresserad. Gärna om ni andra här i tråden som fött barn har tidigare erfarenheter som ni vill dela med er och tankar och idéer nu när det snart är dax igen 

Självklart är det supertrevligt om ni som för första gången ska föda barn också vill dela mina erfarenheter, kanske ni får er ett gott skratt och känner er lite peppade.

Jag vet att flera haft tråkiga upplevelser kring sina förlossningar och det gör mig lite ledsen då jag verkligen unnar alla kvinnor en bra och rolig förlossning!

Klart det har sina baksidor och jag som första gången drabbades av svår förlossningsdepression efteråt kan säga att även om förlossningen varit bra kan det bli pannkaka efteråt. Dock vill jag ändå sprida lite humor och dela med mig av det magiska i att föda barn ;)

Min första förlossning:

mammatrollet.blogspot.se/2008/11/nu-ska-jag-frska-mig-p-en-liten-berttar.html

Min andra förlossning:

mammatrollet.blogspot.se/2012/09/de-sista-fem-centimetrarna.html

Kram på er! Snart är vi där flickor!

Vad kul att läsa dina historier! Kan knappt vänta på att se hur min egen blir :)
  • mocha8676

Jag kommer inte ihåg många av mina drömmar, men jag pratar och håller på i sömnen varje natt. Går på toa typ 5 gånger per natt. Så jag är aldrig utvilad..

• mocha8676
    JJF skrev 2015-01-29 16:30:05 följande:

Min lilla krabat är så livlig, jag satt och sydde på symaskin och kände hur hon borrdade huvudet så det kändes som att hon var ute och tittade omkring sig, fick en känsla av att jag måste känna efter och jösses vilken upplevelse. Hade inte förstått att man känner babyns huvud sådär bra, kände alltså med fingrarna på hennes huvud och hur huvudet rörde på sig! Det känns som en jätte utbuktning där nere var det annars är tomt. Jag satte inte ens fingrarna in djupt, så hon är verkligen lågt nere! inte undra på att det känns som det gör. Mycket fachinerande! 

Oj, vad coolt :) själv känns det inte på gång här.. Tror inte hon är långt ner.
  • mocha8676
    elless skrev 2015-02-01 08:14:22 följande:

Håller med! Engångs så lite som möjlig, med allt - och sortera sortera går och återvinn. Jag undrar samtidigt om bra tvättbara amningskupor? :) tänkte beställa avent tror jag det var i 6-pack med tvättpåse igår, men de var slut för tillfället tillfället.

Hur tänker ni med bröstpump? Beställde en manuell från Medela med Calmaflaska till igår. De elektriska är så mycket dyrare, men vissa fungerar det visst bättre för med det jämfört med handpump.. Kommer behöva pumpa ut (hoppas innerligt att aamningen kommer fungera) när jag är i stallet.

Jag har beställt aveny inlägg. Kändes trevliga. Fina med spetstyg var de på :) hehe
  • mocha8676

Jag får ont på en punkt högt upp på magen när jag böjer mig fram, hostar eller gör nån hastig rörelse.. Skulle kunna tänka mig att en fot kanske är där. Hemskt då att knyta skorna eller bara luta mig framåt mot skrivbordet när jag jobbar. Någon som känner igen sig? Är inte orolig, utan tycker bara det är obekvämt :)

• mocha8676
    Slumpan skrev 2015-02-01 18:55:41 följande:

Jag har haft det nästan hela grav, ont högt upp i magen alltså. Misstänker att det är trångt helt enkelt. Så känner helt klart igen mig! Blodtryck är ju lågt osv så inget som oroar mig heller även om det kan va lite irriterande :)

Tack för ditt svar. Skönt att inte vara ensam, även fast jag inte önskar någon detta :)
  • mocha8676

Färdknäpp.. Gulligt ord :) det där med sex (samlag) har jag avstått nästan hela grav tyvärr.. Varje gång vi testat så har jag fått blödningar varje gång. Och efter ivf behandlingar och flera tidigare missfall gör jag allt för att slippa blödningar. Har provat sex med månaders mellanrum, men blödningar oavsett när.. Men man kan göra annat kul än just själva samlaget (avskyr det ordet) :)

Men jag får ligga igen tiden om några månader. Haha!

• mocha8676

Jag hade också en alldeles för lugn bebis igår.. Kände inget efter typ 17 tiden. Anade nån liten enstaka buff när ja la mig och även drack kallt vatten. Men idag vid 09 tiden efter att ha halsat en iskall coca Cola vakna hon till liv och sparkar nu på :)

• mocha8676
    Saltvatten skrev 2015-02-06 09:35:38 följande:

Spännande att läsa om hur det går för er andra här inne

Själv går jag in i v 40 imorgon med BF om exakt en vecka men här händer inte så mycket än. Vaknade i morse med lite molvärk i magen som håller i sig lite i bakgrunden men ytterst svagt Maken är väldigt spänd på när det ska sätta igång.

Sover väldigt illa på nätterna. Är varm som en kamin ibland. Sover med så tunt nattlinne jag har, utan täcke och med vädringsfönstret öppet. Svårt att få till en bra sovställning, vaknar flera gånger/natt och måste försöka vända mig (vilket inte är lätt då jag dessutom blir väldigt spänd över magen när jag byter läge) eller gå upp på toaletten. Eftersom min hosta håller i sig så måste jag sova med huvudet högt vilket inte heller är en optimal ställning för rygg o mage.

Är så trött på dagarna att jag börjar undra om det är nåt fel på mig! Vill bara sova och vila, har ingen ork att ta tag i nåt alls för tillfället.

Nu har maken varit ledig i tre dagar men då han fortfarande varit lite krasslig med sin förkylning har vi inte fått gjort så mycket som vi tänkt oss. Prio har varit att försöka få bort så mycket flyttlådor som det går. Men inget är klart i barnrummet än Spjälsängen står fortfarande ouppackad i svärmors garage, vi behöver köpa lite färg och måla om ena väggen (som är tråkigt cementgrå och dessutom extremt dåligt målad av förra hyresgästen). Vi har inga gardiner eller lampor uppsatta där inne. Nu ska iofs bebisen sova i vårt sovrum den första tiden så det finns tid att fixa i barnrummet men hade ändå varit skönt om det varit klart före bebisens ankomst.

Har ni andra allt klart? Fixat barnrummet? Köpt allt?

Själv går jag idag in i vecka 39. Pigg, jobbar fortfarande. Känner avmensverkk dagligen sen två veckor tillbaka och de två senaste dagarna har ja känt lite tryck neråt. Bm kände igår att lillan är påväg neråt :)

Barnrum.. Det skulle ju vart klart nu.. Men vi är ännu inte klara med vardagsrummet. Jag hoppas lillan stannar en vecka över tiden så iaf vrummet blir klart.. Hon ska ju ändå sova i vårt rum dom första månaderna. Och då kan gubben fixa rummet utan stress :)

Får besök av min bästa vän som ska bo hos oss hela helgen. Ska bli kul. Bio, shopping och bakning/matlagning står på vårt schema!!
  • mocha8676

Och själv vaknar jag av att knappt kunna andas. Stopp i nästan (täppt, snorig)känslan av början av halsont och att jag kommer behöva hosta.. Svullna ögon som om jag skulle ha gråtit i flera timmar. Känslan av att jag inte kommer somna om.. Jag som ska jobba imorn, jobbafram tills på fredag..

Svar på tråden Nya BF Februari 2015!