Inlägg från: mocha8676 |Visa alla inlägg
  • mocha8676

Nya BF Februari 2015!

Saken86 skrev 2014-11-03 13:43:08 följande:

Går in i vecka 25 idag.

Är det nån fler än jag som upplever att det varierar jätte mkt i styrka och aktivitet i magen? Förra veckan var det aktivitet non stop i magen! Nu sedan ihelgen har det varit jätte lite. Känner nån rörelse då och då. Men känns mkt svagare och inte alls lika ofta. Har ju moderkakan i Framvägg och har upplevt detta hela graviditeten att rörelserna typ kan avta lite. Kan det vara så att hon förflyttat sig på ett sådant sätt att moderkakan ligger i vägen bara? Tror hon låg högre upp förra veckan och längre ner nu.

Behöver man bli orolig? Eller är det normalt att det går i vågor?

Är också i v25 och upplever mindre sparkar och rörelser än förut.
  • mocha8676

Grr.. Blir galen på ledningen på mitt jobb! De bryr sig verkligen inte! Nu är mitt problem en småsak mot hur vissa av er andra har det men mina hormoner sprutar genom öronen så jag vill gråta !!

Jag frågade den schema ansvariga om semester på ons eller fredag då min ansökan om 10/11 blev nekad trots att jag ansökte en månad i förväg.. Sa att jag verkligen behöver svar idag då det typ bara finns något rum kvar i Ullared under dessa dagar och att jagbehöver kolla om hunddagis kan ts våra hundar över natten.. Kollade mailen varje kvar, kollade boende en gång i timmen för att hålls koll. Sedan såg jag att hon gick hem vid tre utan att ge mig svar!! Så arg.. Blir nog ingen Ullared för oss.... Aldrig att jag kommer ställa upp mer än vad jag behöver.

• mocha8676

Hej! Ni som inte är sjukskrivna eller ska ha gravispenning.. När ska ni ansöka om ledighet? Har bf 19/2 och tänkte jobba två veckor in i feb och sedan ta en veckas sem. Om inte den lilla vill ut tidigare vill säga :) ska man bara skriva i blanket för ledighet på jobbet? Ska tala med min chef snart. Tänkte ta tag i ansökan efter bm kontroll 12/11.. Rörigt detta när man försöker sig förstå föräldrapenning, dagar osv..

• mocha8676
    Saltvatten skrev 2014-11-05 15:06:47 följande:

Jag står själv mitt i denna röra!

Har precis ansökt om att gå ner och jobba 80% (vara tjänstledig 20%). Ansökte samtidigt om några dagars semester och från den 27/1 har jag sökt om FL. Kommer då vara obetalt föräldraledig fram tills bebis tittar fram (BF iaf beräknat till 13/2) och så ska jag ansöka om betald FL från BF-datumet.

Min man sa iaf till mig att om jag tar ut föräldraledighet innan barnet är fött så måste jag ta fullbelagda dagar?! Hoppas han fått det om bakfoten.. Vill verkligen inte ta ut av dagarna innan barnet kommit. Så han sa att jag inte kan ta obetald föräldraledighet utan att SGI påverkas?!
  • mocha8676

Eftersom min ullaredsresa inte blir av ska vi åka till närmaste "storstaden" Karlstad och kolla Ikea. Ska tröst shoppa lite gulliga kläder i stl 50 på polarn och pyret som kör på 20% rabatt idag. Tänkte skippa stl 50 helt, men min kompis bebis som var 54 cm lång och vägde 4 kg var stl 56 alldeles för stort.

Ni som har barn sen tidigare.. Vad anser ni om storlekar? Har läst att många skippar stl 50 då vissa bebisar kanske bara har den storleken i ett par veckor eller så.

Sen ska jag kolla på skötväska också! Förslag på annat å titta på?

• mocha8676

Köpte idag en minispjälsäng, skötväska, blöjhink, regnskydd till vagn, två st pyjamas! Känns kul :)

• mocha8676
    jemo2014 skrev 2014-11-07 09:34:37 följande:

Vecka 27 idag! Blir så lycklig varje gång vi byter vecka.

Javisst blir man lycklig när man går in i en ny vecka? Själv går jag in i vecka 26 idag <3
  • mocha8676

Tips! På jollyroom har dom fram till 14.00 15% rabatt på barnlek. Beställde babygym, babysitter babybjörn, babysitter bumbo och bitring. Dessa jag köpte var det redan rabatt på, så 15% på mina redan reade varor gav 400kr extra i rabatt :) ska handla "smart" nu när Ullared är inställt.

• mocha8676

Har idag varit hos bm. Underbart att höra hjärtslagen för första gången! Alla värden såg jättebra ut! Ska dock göra nåt glukostest om ca 3 veckor då jag är överviktig och löper större risk till graviditetsdiabetes.

• mocha8676

Jag och min man ska gå föräldrautbildning! Ska bli spännande. Dock kommer jag behöva gå från jobbet utan lön vid dom dagarna. Kommer nog förlora 9 timmar.. Men det är det värt :) vill inte ta ut föräldrapenning! Jag ska timm MVC var tredje vecka från och med nu. Trodde inte det skulle bli så tätt på en gång.. Ni också?

Svar på tråden Nya BF Februari 2015!