Inlägg från: mocha8676 |Visa alla inlägg
  • mocha8676

Nya BF Februari 2015!

När jag blir frusen får jag extrem smärta i bröstvårtorna, första gången det hände för ca 3 mån sedan grät jag. Men nu trots att jag bytt till vinterjacka händer detta. Det hålleri sig länge.. Någon mer?

• mocha8676
    azurea skrev 2014-11-23 08:53:55 följande:

Nu är jag faktiskt riktigt orolig för kiriaki. Har tänkt mycket på henne och hoppas innerligen att hon och bäbis mår bra.

Jag med :( funderar på om den Lilljansberget redan är ute då hon verkade haft en hel del problem med blödning och sammandragningar om jag inte minns fel..
  • mocha8676
    mocha8676 skrev 2014-11-23 10:56:04 följande:

Jag med :( funderar på om den Lilljansberget redan är ute då hon verkade haft en hel del problem med blödning och sammandragningar om jag inte minns fel..

Haha "Lilljansberget" Ska vara "den lilla" dumma nya telefon.
  • mocha8676

Ska till MVc på mån. Får se vilket mått jag har. För tre veckor sedan var den perfekt på kurvan:)

• mocha8676
    Saltvatten skrev 2014-11-29 07:12:05 följande:

Går idag in i vecka 30!!

Det känns underbart och nästan overkligt.

För nästan precis ett år sedan så fick jag mitt första efterlängtade positiva graviditetstest efter några års försök. Tyvärr blev den lyckan kortvarig då vi på nyårsaftonen (åkte in till akuten då för magsmärtor som berodde på annat). Då jag var gravid ville de göra kontroll med VUL och vi fick då reda på att vi fått MA. Både jag och min man blev förkrossade. Sen följde månader av väntan och med hjälp av Clearblues fertilitetsmonitor höll jag noga koll på ÄL.

I början av juni fick vi åter ett på stickan. Lycka men med lite, lite reservation blev det då. Vi höll andan de första s k kritiska veckorna när risken för MF är som störst.

Men nu är vi så glada och förväntansfulla Magen växer från vecka till vecka och det lilla livet sparkar och bökar runt för fullt.Och nu är det bara 10 veckor kvar till BF, ojoj vad det känns nära men ändå så långt bort

Underbart!!

Samma gick in oveckat 29 igår.

Vi har också försökt i flera år. Genom ivf blev jag gravid tre gånger detta året som två gånger blev MF. Men inte denna gång <3 som jag längtar till bf!! 11 veckor till beräknad födsel.. Shit!!
  • mocha8676
    Saltvatten skrev 2014-11-29 08:06:41 följande:

Åh vad härligt!

Känns så mysigt att vi snart kommer få träffa våra små krabater i magarna Som man längtar just nu!

Är sååå ivrig att börja packa BB-väskan men har lovat min man att vänta tills nyår iaf

Haha, tänkte på BB väskan idag också. Någon som tips på något ut över det som står när man läser vad som bör packas? Tänkte vänta tills 3-4 veckor innan bf. Tänkte också på att jag snart ska tvätta de små kläderna och filtar inför bf!
  • mocha8676
    Saltvatten skrev 2014-11-30 08:59:18 följande:

God morgon på er - alla vänner här i tråden

Vill bara säga att det känns väldigt skönt att vi har den här tråden där vi kan stötta varandra, fråga när man känner sig osäker, ge tips och råd om allt möjligt. I många trådar så kan man se hur saker och ting ibland går överstyr och tonen emellan vissa personer kan bli både hård och elak, är glad att vi har en så bra stämning här inne

Vad ska ni alla gravida, vackra damer göra denna härliga 1:a advent?

Själv så hade jag planerat lite julshopping, men är lite osäker på om jag har lust att åka ut själv och göra detta. Gör just nu ett försök att ragga med mig nån som har lust att hänga på.

Annars så har jag massa saker som jag ska börja tvätta till bebisen Och så ev. om jag inte får för ont så packa nån låda inför kommande flytten som kan stuvas in i svärmors garage sen när maken kommer hem från jobbet.

Håller med :)

Idag ska jag plocka fram lite julpynt. Hjälpa mannen med en extra hand när han behöver då han håller på att regla upp ett golv!

Mår förresten underbart!! Känner mig så pigg och glad. Får för mig att jag sedan dom senaste veckorna mått bättre än innan graviditeten!!

Jag gick upp till 100% från oktober och har nu i nov även jobbat lite övertid då jag känner att alla extrapengar ja kan få just nu!!
  • mocha8676

Allt såg bra ut på MVC idag. Fina värden, följer kurvan fint. Däremot ska Bm kolla upp om det finns några gamla journaler från 2001 när jag aktivt mätte och kollade min skolios (sned ryggrad) troligtvis är det snett just där dom bedövar.. Tanken på en förlossning utan möjlighet till ryggmärgsbedövning skrämmer mig, framför allt om akutsnitt kommer behövas. Då måste jag sövas om inte kan ge bedövningen.. Men det återstår att se :)

• mocha8676

Min bästa vän och granne fick barn i mitten av oktober, så vi kommer umgås mycket! Sedan är min brors fru beräknad 7 veckor efter mig ???? sen har jag en vän som har två månader kvar av sin föräldraledighet när jag går hem. Så jag har många runt mig!

Svar på tråden Nya BF Februari 2015!