Inlägg från: mocha8676 |Visa alla inlägg
  • mocha8676

Nya BF Februari 2015!

Mycket om förlossning nu! Jag längtar. Jag har hört alla möjliga historier båda positiva och negativa. Jag vet att jag inte kan ana eller gissa mig fram hur det kommer bli. Men jag ser fram mot den med glädje. Inte det minsta nervös än. Kan bero på att vi har försökt få till detta i över tre år, så jag känner mig redo. Däremot så har jag sned ryggrad som Bm sa kan bli problem med att få ryggmärgsbedövning.. Hmm.

• mocha8676
    Loncelot skrev 2014-11-13 15:00:22 följande:

För oss tog barn nr 1 nästan 2år jag var heller inte det minsta orolig under den graviditeten, tycker inte man ska oroa sig i onödan och i efterhand brukar allt bli bra ändå så bara att se allt positivt så får man ta itur med allt som kommer när det kommer

När man väl får sitt barn i famnen kan inget i världen mätas med det!

Har både gjort vaginal och kejsarsnitt och kan inte påstå att någon av dom är enklare än den andra så bara att ta det som det kommer

Kan tänka mig det :) tack för ditt svar ! Som jag längtar. Men först måste renoveringen bli klar!
  • mocha8676
    örnen skrev 2014-11-13 18:50:52 följande:

Hur är du sne i ryggen? Jag är sne, eller ja.. Har ett ben som är kortare så är ju sne ända från nacken sas.. Jag fick sådan bedövning utan problem, ingen som sa nåt om det.. Den hjälpte verkligen mig dessutom, somnade på den.. :)

Skolios, sned ryggrad. Enl läkare när jag ung sa dom att den var väldigt sne. Men jag tror dom klarar st ge bedövning. Det var Bm som nämnde det åt mig.
  • mocha8676
    Sannaf skrev 2014-11-14 22:25:23 följande:

Någon som hämtat ut babybox hos llyods apotek? Var där idag och hämtade en, det fanns en napp, en tidning och något fläckborttagningsmedel. Var den inte roligare än så?

Ska hämta ut! Så det var allt?!
  • mocha8676
    jemo2014 skrev 2014-11-17 12:37:06 följande:

Jag undrar när ni alla planerar att sluta jobba? 

Jag hade först tänkt 10 dagar innan BF men efter att ha pratat med en kompis har jag nog omvärderat och försöker gå hem drygt 3 veckor innan BF.

Jag är dock orolig för att jag ska känna mig ensam och uttråkad om det blir för lång väntan, men man vet ju aldrig när det sätter igång!

Hur tänker ni?

Jag har precis skickat in ledighetsansökan till jobbet. Jag har bf 19/2 och tänkte jobba fram till 13/2. Om jag orkar :) precis som du rädd för att bli uttråkad. Sen vill jag inte ta av barnets dagar innan det fötts. Så veckan innan tänkte jag ta ut sem.
  • mocha8676
    Loncelot skrev 2014-11-17 22:46:26 följande:

Tips på bra mat att frysa in? Köttfärssås är taget andra tips tas gärna emot

Jag tänkte göra lite olika matpajer att frysa in som bara är att slänga in ugnen. Överbakat en del då det är mitt stora intresse. Så man kan bjuda på gott när man får besök!
  • mocha8676
    Blond87a skrev 2014-11-19 05:45:21 följande:

Jag brukar sova hur bra som helst men inte nu. Vaknar tidigt och kan inte somna om.

Har svårt att äta. På grund av depression. Äter nästan ingenting :( livet känns jävligt sugigt just nu och jag vet inte vad jag ska göra åt det :(

Alla talar om för mig vad jag ska göra men har lixom ingen motivation till att leva.

"Glad tjej". Ja ja ja hoppas verkligen de blir bättre snart.

Stackare. Vad är det som får dig att må så här?

Jag har tyvärr inte heller mått bra, men just nu mår jag underbart!!

För mig har det handlat om jobbrelaterat, stress med renovering och mannen som har alldeles för stressigt på sitt jobb och att han drar det stora lasset renovering.

Mensom sagt jag mår bra nu :)
  • mocha8676
    jemo2014 skrev 2014-11-20 09:50:24 följande:

Idag har jag varit hos barnmorskan och pratat om min vikt. Jag har ju redan gått upp ca 14 kilo i vecka 29 (går in i 29 imorgon) och hon sa att det är okej men att jag "bör hålla koll". 

Usch, känns så jobbigt. Jag VILL INTE gå upp så mycket i vikt, har kämpat med vikten hela livet. Jag känner dock att jag inte kan hantera det här, jag tycker verkligen inte att jag äter så onyttigt...  Hur mycket ska jag gå upp???? Hjälp!

Det där med vikten är jobbigt. Tänk på vad du äter, gå inte längre. Man kan inte göra mer. Det är ca 11 veckor kvar. Stressa inte och försök att inte må dåligt över det. Ta det efter att barnet är fött :)

Jag är överviktig sen tidigare och har inte gått upp många kilon än *peppar peppar* men dom har börjat smyga på nu dom sista veckorna.
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!