Inlägg från: mocha8676 |Visa alla inlägg
  • mocha8676

Nya BF Februari 2015!

Mammaslillaflisa skrev 2015-01-18 09:41:15 följande:

Jag har fått stanna 3 hela dygn båda gångerna då första barnet fick gulsot.. i november. Mulet väder. kul. Andra barnet fick jag en kraftig inre blödning då hon typ "rev upp" mig påväg ut, gick lite snabbt på slutet, 11 minuter från första krystvärk. Personalen hann inte klä sig eller ta in grejer ;) sen svullnade hela benet upp och de misstänkte en propp och så har jag en lång förlossningsdepression bakom mig med första barnet så jag fick prata och gå igenom förlossningen ordentligt och verkligen ta det lugnt efter på BB. Därav kanske jag packar mer än de flesta, vi har 45 min hem också. 

Jag tycker att spaden var ovärderlig när bebisen sov. Mina tofflor kunde jag inte vara utan. Mitt eget schampoo och tvål och sköna krämer osv då jag iallafall typ svettas som en gris efter och typ duschade 4 gånger per dag. Sen kan jag säga att min rakhyvel är jag glad att jag tog med men det är kanske bara jag som känner mig hysteriskt ofräsch med håriga ben om hår under armarna. Skönt när man stannar i 3 dygn att kunna verkligen vara på topp när man ska hem. Dock är det en smaksak.

Vår förlossning håller med alla andra bekvämligheter såsom bindor, blöjor, våtservetter osv osv, sen får man ju in de där gooodiebagsen så man får amningskupor och krämer och grejs också. Därav tar jag inte med mig sånt ;)

Ganska många ombyten till bebis, blivande snutten och napp (jag har helammat men mina barn älskar napp ändå från BB, riktiga snuttisar båda två) 

Morgonrock att svepa på sig när man bara ska ut en snabbis och hämta mackor eller kaffe ;)

Tack för tipsen! Blev lite klokare. Ska besöka BB på tisdag så ska fråga om blöjor och sånt :)

Spaden? :)
  • mocha8676

Själv tycker jag veckorna nu på slutet går väldigt fort.. Där emot tiden fram till rul kändes som ett år!

• mocha8676

Enl ul är det ju en tjej. Vi har bestämt oss för Ellie , med andranamn Viktoria som är ett släktnamn från min mans sida. Elli (utan E på slutet) hette min mammas mormor. Vi funderade även ett tag på Olivia. Skulle det trots allt bli en kille så är Erik ett självklart namn för både mig och min man, Erik heter typ alla killar på min sida i andranamn.

• mocha8676
    ebe91 skrev 2015-01-19 22:47:24 följande:

Någon mer som typ tappat känseln i huden närmast naveln? Kan nypa rätt hårt utan att känna ngt alls...

På tal om namn! Om det blir en pojke har vi funderat på Bosse eller Frank, och blir det en flicka så har vi funderat på Elsa, Signe eller Astrid :) både signe o astrid är släktnamn från min sida så skulle kunna ha dom som andranamn också :)

Åh Frank, så stiligt namn. Hade själv det som förslag, men min man gillar det inte, samma sak med Elsa.
  • mocha8676
    örnen skrev 2015-01-20 22:16:21 följande:

Hittade faktiskt en ok deal med de kanaler jag vill ha för 149kr/mån de första 6 mån och sedan lite mer de resterande 6. Bredbandsbolaget tror jag det var. Så bort med viaplay (som tydligen va rätt dyr) och in med den så har vi kvar Netflix, känns bra :)

T2 flex eller? :) är säljare för bredbandsbolaget ????
  • mocha8676
    mocha8676 skrev 2015-01-20 22:31:26 följande:

T2 flex eller? :) är säljare för bredbandsbolaget ????

Frågetecknen skulle vara en smilegubbe :)
  • mocha8676
    örnen skrev 2015-01-21 12:26:53 följande:

T1 blir det, den va lite billigare. Ville ha 2 men eftersom jag inte vet hur mycket jag kollar börjar vi med den.

Vinterkampanjen innebär annars att du kan "börja" med tex t2 eller t3 för 149kr och sedan under dom 6 första månaderna nedgradera. Innan ord pris får in. Men om man skulle glömma nedgradera så är man ju fast med ett högt ordpris sen i 6 månader. Men det skulle nog inte funka bra för en glömsk person som mig att man ska komma ihåg att nedgradera :)
  • mocha8676
    örnen skrev 2015-01-21 18:34:48 följande:

Åh! Ska kolla på det, kom ändå inte fram idag, 50 min väntetid.

Ett tips, ring direkt kl 08.00 eller efter 21.30 på kvällen.. Öppet till 22. Det har varit dessa köer i ca 2 veckors tid pga att bredbandsbolaget tar över tele2's fibernät.. Ringer dubbelt så mycket än vad som var beräknat..
  • mocha8676

Någon mer än jag som är stressad inför förlossningen? Jag har 25 dagar kvar till bf och vi hatet vardagsrum som fortfarande är ett skelett.. Mannen var ju långledig över jul och skulle komma en bra bit på vägen. Men han vart sjuk i 2 veckor och har fortfarande inte återhämtat sig helt än. Men nu under helgerna håller han ju på trots att han knappt har ork. Är lite småsur på honom då vi haft möjlighet att börja nån månad eller två tidigare, men han såg ju framför sig att han skulle göra allt under ledigheten..

Men OM hon kan tänka sig stanna en vecka längre än bf tror jag att vi blir klara. Samtidigt som jag toklängtar och vill att hon ska komma imorn :) men blir vi bara "nästan" färdiga så slipper vi att ha bebisen i byggdamm! Skulle vara skönt att ha v-rummet färigt så man slipper vara i vårt tillfälliga vrum på övervåningen (som sedan ska bli vårt sovrum)..

Svar på tråden Nya BF Februari 2015!