Nya BF Februari 2015!
Jag har fått stanna 3 hela dygn båda gångerna då första barnet fick gulsot.. i november. Mulet väder. kul. Andra barnet fick jag en kraftig inre blödning då hon typ "rev upp" mig påväg ut, gick lite snabbt på slutet, 11 minuter från första krystvärk. Personalen hann inte klä sig eller ta in grejer ;) sen svullnade hela benet upp och de misstänkte en propp och så har jag en lång förlossningsdepression bakom mig med första barnet så jag fick prata och gå igenom förlossningen ordentligt och verkligen ta det lugnt efter på BB. Därav kanske jag packar mer än de flesta, vi har 45 min hem också.
Jag tycker att spaden var ovärderlig när bebisen sov. Mina tofflor kunde jag inte vara utan. Mitt eget schampoo och tvål och sköna krämer osv då jag iallafall typ svettas som en gris efter och typ duschade 4 gånger per dag. Sen kan jag säga att min rakhyvel är jag glad att jag tog med men det är kanske bara jag som känner mig hysteriskt ofräsch med håriga ben om hår under armarna. Skönt när man stannar i 3 dygn att kunna verkligen vara på topp när man ska hem. Dock är det en smaksak.
Vår förlossning håller med alla andra bekvämligheter såsom bindor, blöjor, våtservetter osv osv, sen får man ju in de där gooodiebagsen så man får amningskupor och krämer och grejs också. Därav tar jag inte med mig sånt ;)
Ganska många ombyten till bebis, blivande snutten och napp (jag har helammat men mina barn älskar napp ändå från BB, riktiga snuttisar båda två)
Morgonrock att svepa på sig när man bara ska ut en snabbis och hämta mackor eller kaffe ;)
Spaden? :)