Inlägg från: saragranberg |Visa alla inlägg
  • saragranberg

Nya BF Februari 2015!

Saltvatten skrev 2014-10-17 09:34:21 följande:

Efter att ha sett ditt fina kort på magen SaraGranberg så måste jag bara ge en kommentar till - mysbyxorna hemma är just nu en av mina bästa vänner! Finns banne mig just nu inget skönare när man kommer hem efter flera timmar på jobbet och i bilen/på tåget och bara kan slänga på sig mysbyxorna och ett skönt linne och få slänga av sig bh:n Drömmer

Jag går bara i mjukisbyxor och leggings! Finns inget skönare :P
  • saragranberg

Jag hittade sötaste tossorna från Newbie idag, självklart fick dom följa med hem! Sambon börjar bli galen här hemma för att jag köper så mycket :P

• saragranberg
    Loncelot skrev 2014-10-17 14:23:01 följande:

Ja försöker hålla fingrarna i styr och känns nästan som man har nå slags beroende av att handla handla handla... Oavsett vad det är mat eller skit eller kläder till barnen stövlar overaller o dylikt dom behöver... Pengarna sticker iväg o ändå tycker inte ja att ja eller mannen köper speciellt mycket, ja mat är ju ett missbruk antar ja...... Nån som känner igen sig? Usch..

Jag försöker att inte handla så mycket, men det är svårt när det finns så mycket sött ;)

Det jag måste köpa är en filt och overall! Sen är det barnvagn & babyskydd :P
  • saragranberg
    chatrine1986 skrev 2014-10-21 13:54:20 följande:

Heej Tjejer.

Jag lider också utav flytningar, men i en högre grad än normalt då jag har en kronisk inflammation. De är inte lätt. Fick mediciner före graviditeten pga lukt och att de va såå mycket och bakterier. Nu låter dom de vara så länge jag inte har mera bakterier i flytningar.

Jag förstår er andra de är jätte frustrerande att inte kunna göra något. Jag får leva med mitt resten av livet om jag inte opererar bort allt.

Här ni börjat fundera på namn till bäbisen??

Vi har två namn än så länge, Emmy & Cecilia! Mellannamnen och efternamnen är klara! Hon kommer heta Emmy/Cecilia Birgit Liselotte Granberg Vadell!
  • saragranberg
    chatrine1986 skrev 2014-10-21 17:38:45 följande:
    Håller med dig om operationen, funderar också på det senare.

Vi vet ju inte heller vad de ska bli.

Jag har några namn jag tycker om.

Tjejnamn: Izabella , Cornelia (tycker inte sambon) Nathalie. Tycker om Anastacia men känns som jag kommer få mycke kritik för de..

Killnamn. Casper, Alvin. William, Alexander.

Kommer få Kurt eller Zandra i andranamn.
    William är fint, det heter våran son :D
  • saragranberg

Inatt var den värsta natten på länge. Vi hade sjukt stressigt på jobbet (jobbar som bartender), när jag kommer hem så blir jag sjukt illamående så går och lägger mig på en gång. Vaknar vid halv sex och spyr som en räv och direkt efter det så fick jag hemska sammandragningar. Lyckades somna om och nu känner jag mig helt risig i kroppen, matt och öm typ! :/ Ska jobba ikväll/inatt igen, hoppas det blir lite lugnare iaf!

• saragranberg

Idag ska vi åka och beställa syskonvagnen, wiiiiieeeeeee :D

Har jobbat varje helg i flera veckor för att ha råd med drömvagnen och nu är jag i mål :D

• saragranberg

Hur mycket har ni gått upp hittills?

Jag gick in i v26 igår och har gått upp 13,4kg :/ börjar få lite ångest.

• saragranberg

Nervöst!! Imorgon har jag möte med förlossningsläkaren. Egentligen så är det om planerad igångsättning men jag vägrar föda vaginalt den här gången så ska försöka få snitt!

Jag hoppas innerligt att läkaren tar mig och min rädsla på allvar. Är sjukt orolig för att hon kommer vägra lyssna.

• saragranberg
    mocha8676 skrev 2014-10-30 08:10:17 följande:
    Hoppas verkligen det går bra. Förlossningsrädsla hoppas jag verkligen tas på allvar. Du har haft en jobbig förlossning sen tidigare eller är det första barnet?

Själv är jag helt tvärt om. Jag väntar mitt första barn, längtat i ca 10 år och längtar till förlossningen. Känner mig så redo. Fast som sagt, jag har aldrig varit med om en förlossning förut :)
    Jag har varit med om en traumatisk förlossning tidigare. Eller jag upplevde den som traumatisk men enligt statistiken så var det en "normal" förlossning.

Mötet gick sådär. Fick med mig papper hem om kejsarsnitt och ska tillbaka på ett till möte med förlossningsläkaren.
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!