Inlägg från: saragranberg |Visa alla inlägg
  • saragranberg

Igår handlade jag dom första riktiga tjejkläderna, (förutom strumpor och mössor)! :D

Nu har jag fått köpstopp av sambon :P

• saragranberg

Det här med namn är klurigt! Våra barn kommer ha två efternamn, ett släktnamn + ett mellannamn och sen förnamn.

Sonen heter William Lars Sune Granberg Vadell, Sune är släktnamn! Lars heter min sambo i mellannamn efter sin pappa.

Nu funderar jag på Birgit som mellannamn efter sambons mormor, Liselotte är släktnamn från min sida som vi ska ha med + två efternamn. Har inte bestämt oss för förnamn ännu. Vi har dock fyra stycken som vi väljer mellan och det är Emmy, Hailey, Cecilia och Leona :)

• saragranberg
    Embr skrev 2014-09-29 12:01:02 följande:

Är det någon mer som mår illa och kräks? Eller alla mår så bra som man förväntar sig göra som gravid och svävar på rosa små moln? Är i v 23 nu och börjar bli psykiskt påfrestande att må så här varenda dag och försöka sköta sitt jobb. Vissa dagar vill jag bara ge upp. Får så dåligt samvete också för att jag inte orkar vara glad hela tiden.

Jag mår inte illa och kräks, men jag har foglossning som gör mig i stort sett handikappad och sen en brännande smärta i ryggen dygnet runt. Vissa dagar kan jag knappt gå :'(
  • saragranberg
    mocha8676 skrev 2014-09-29 22:40:41 följande:

Vilken fin bild Sara! Själv är jag lite för överviktig för att ha en synlig bebismage.. :( men kan känna tydligt att magen växer.. Dröjer nog inte länge innan det syns.

Min mage har sagt poff under helgen, känner mig stor och fet :P

Snart kommer det också synas att du är gravid, det är så mysigt :D
  • saragranberg
    elless skrev 2014-09-30 06:11:27 följande:

phpy7OE6P02127.jpg

Min mage igår då jag gick in i vecka 22. Känner mig väldigt stor (men är ju liten i vanliga fall) och huden har verkligen stramat till och från och ibland kliat. På morgnarna är jag ofta så kissnödig att magen gör ont, men jag brukar behöva gå upp en gång per natt ändå. Sover ganska bra, men myrkryp och kramper i benen som kan bli lite obehagligt. Och så har jag nackvärk from hell ännu.. Hade tens på hela dagen på jobbet igår för att stå ut.

MF v. 5+2 (20140506) I BF 20150208
    Superfin mage ju :)
  • saragranberg
    JJF skrev 2014-09-30 09:20:25 följande:

Vi har funderat upp och ner på flicknamn innan vi visste könet. Inget namn har varit passande. I Finland är det så vanligt att finska talande uttalar svenska namn så fel att det låter riktigt fult, så det finns bara ett fåtal namn som låter lika på båda inhemska språken. 19.9 då vi hade ultra och fick veta att det är en flicka hade min morfar namnsdag; Alvar (enl. finsk almanacka) och då kom min sambo på att namnet Alva är ett bra namnalternativ och jag tyckte lika! Igår hälsade jag på min kära morfar på sjukhuset. Det enda ordet han fick ur sig som gick att tyda var "hejdå" när jag kysste honom farväl. På morgonnatten vaknade jag och kännde på mig, nu var han borta. Idag klarade jag inte av att gå på jobb och utöver sorgen harmar jag mig över att han inte hann hålla sitt barnbarnsbarn i famnen eller få veta att vi kommer att döpa henne efter honom.
    Ta vara på era nära och kära som ni har, skänk dem en extra tanke och ett besök medan ni ännu har tid. Krama om dem och kyss dem på kinden,jag är tacksam för att jag hann göra det.

Kram <3
  • saragranberg
    kiriaki skrev 2014-10-02 05:35:35 följande:
    Nar har du BF? Har lagt till dig men maste ha missat ditt BF datum :)
    Sara217 skrev 2014-10-01 21:37:58 följande:

27 år. Första barnet. BF 7/2, pojke. Sambo och bor i Södertälje

Lagt till dig! Grattis och valkommen :) Kul med en till pojkmamma, det ar inte manga av oss.. om nu inte alla overraskningsbebisar visar sig vara pojkar da forstas haha :D
    9/2 :) glömde skriva med bf :P
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!