Inlägg från: Loncelot |Visa alla inlägg
  • Loncelot

Nya BF Februari 2015!

novin10 skrev 2015-01-27 06:38:22 följande:

Oj, samma här har inte kunnat sova om än, de här e så hemskt????

Haha mjo inte kul alls

Har precis skickat iväg maken till jobbet o barnen med han till förskolan så får se om man kan vila lite nu, haft lite känningar o sammandragningar inatt, maken var inte på bästa humör då han fåttt ta barnen inatt medans ja fått ligga kvar i sängen...
  • Loncelot
    Snartentrea skrev 2015-01-27 08:26:43 följande:

På tal om det här med storasyskon och ny bebis, mina stora är sk. pseudotvillingar (skiljer 13 månader emellan), så när lillasyster kom i november -13 så var det för dem som att få ett syskon för första gången. De har ju aldrig vetat om nåt annat än att de varit två liksom. Men hur som helst, när lillasyster kom var de 5 och 6 år, och jisses vilket kaos det blev här hemma. I ungefär 1-2 månader var det som att genomleva värsta 3-årstrotsen med de båda stora, inget funkade, de lyssnade varken på mig eller min man, bara trotsade och testade oss. Och det såklart, det blev ju en stor förändring för dem fastän jag trodde innan att det inte skulle bli det eftersom de alltid varit tvungen att dela på mig. Dock hoppas och tror jag att reaktionen inte blir lika stor denna gång. Småsyskonen blir också pseudotvillingar, 15 månader emellan.

Men för er som väntar barn nummer två så vill jag bara förvarna om att det kan bli riktigt high chaparall första tiden, men det går över :)

Ja har 11månader mellan mina o känner så väl igen mig, undra hur det blir nu, dom kommer vara 3 och 4 exakt, dottern född 7feb, kejsarsnitt med denna 16feb o min son född 1mars...
  • Loncelot
    Snartentrea skrev 2015-01-27 10:01:47 följande:

Vi har också lyckats klämma ihop massa födelsedagar ganska nära;

Jag 17 november

Lilla dottern och maken 27 november

Stora dottern 11 december

Sonen 21 januari

Bebis BF 19 februari

Och så jul och nyår däremellan, haha. Har alltid längtat efter sommarbarn för att kunna ha utekalas, men livet ville inte så ;)

Haha roligt faktiskt hur det kan bli
  • Loncelot

Nån mer än ja som helt tappat intresset för att laga mat.... Trött på det man jämt lagar men har ingen större ork eller lust för att hitta på nått nytt just nu

• Loncelot
    örnen skrev 2015-01-27 14:14:43 följande:

Ni som är hemma på dagarna, vad gör ni?

Idag är min första dag hemma och jag har 1. Sovit till 9.30 då min underbara aurora-bm ringde och hörde hur allt var och försäkrade mig om att jag inte skulle behöva gå över lika mycket som jag gjorde förra gången, inte med tanke på min graviditet.

2. Gick upp och pt frukost och har sedan suttit i soffan och sett på serier (ätit både lunch + en påse kakor där). Spelat candy crusch. Nu känner jag mig trött och tänkte lägga mig och läsa..

Tänker att jag i morgon ska ta tag i mer saker men.. Har min son på fsk, han ska få vara hemma med mig vissa dagar men samtidigt har han så svårt att leka själv och jag orkar inte aktivera honom hela tiden. Hade ju tänk gå långpromenader men huggen/ilningarna stoppar mig. Bunkra upp med mat/fika i frysen, fika ska jag men vi har linas matkasse vv och dessutom ska min man va ledig en dag i veckan hela våren så känns inte som någon extrem kris. BB-väskan är packad flera ggr om och städa, ja, tills fogarna säger stopp. Gud va jag gnäller. 16 dagar kvar. Min man säger att jag inte ska ha dåligt samvete men känns konstigt att liksom ligga och dega typ hela dagen.. Vad säger ni?

Mina barn går också på förskolan på dagarna vissa dagar hemma men dom behöver det, hemma blir det mestadels gnäll då ja inte kan röra mig på rätt sätt av för dom att få leka med kompisar o vara ute i snön tycker ja e lyx, sen får man se vad man klarar av längre fram, vill heller inte behöva dra med två små till förlossningen om det drar igång snabbt.. Så nej inte ska du ha dåligt samvete.
  • Loncelot
    Zoofe skrev 2015-01-27 19:51:41 följande:

Hej alla!

Har inte varit inne på ett tag, men ser att tråden är igång. Det ska bli så spännande nu när bebisarna snart börjar ploppa ut! Nån mer än jag som är lite otålig nu? Hoppas man slipper gå över tiden!!

Angående vad man kan hitta på om dagarna, så kör jag också med 1-2 grejer att göra om dagen. Sen lite kreativa projekt till lillan, samt en massa tvättning av babykläder och annat nyinköpt.

Jag vill gärna bli tillagd på listan över BF datum om det går bra. Eller är det något man gör själv kanske?

Bf listan ligger i bildtråden länk finns högst upp
  • Loncelot
    örnen skrev 2015-01-27 19:51:12 följande:

Jag har börjat må illa igen, är alltså i v38. Kommer ofta på morgonen och kvällen, som nu. Tog precis yoghurt och flingor och mår nu så illa att jag tror det kommer upp igen. Nån mer?

v.36 här o har fått tillbaka illamåendet på dagarna... Suck...
  • Loncelot

Ännu en morgon från helvetet... Sonen vill inte gå till förskolan o gråter, nu har dom precis åkt o ja känner mig ledsen o totalt värdelös usch, känns som ja vill gråta floder, igår som gick så bra...................

• Loncelot
    Saltvatten skrev 2015-01-27 23:32:02 följande:

Var idag på kontroll hos bm (är nu i v 37+3).

Hjärtljuden såg fina ut. Mitt Hb-värde är lite lågt (103) så inte så konstigt att jag är trött, hoppas dock att järninjektionen jag fick igår ska sätta in snart. Tillväxtkurvan hade planat ut en aning så jag låg på gränsen för det nedre referensvärdet så jag fick en extra tid nästa vecka för att hålla lite koll på detta.

BM kände även efter om nåt var på gång eftersom jag inte känt av så mycket symptom på detta ännu förutom ilningarna och smärtan ner över ljumskar, skinka och höfter som kommer sporadiskt. Livmodertappen var mjuk och nästan ett finger kunde få plats men att det har inte öppnat sig nåt direkt ännu. Men det gick åt rätt håll iaf sa hon Fast för mig känns det just nu som en evighet kvar

Sen var min man så himla söt förut idag. Jag har en bok om graviditet o förlossning som tidsfördriv inne i badrummet. Helt plötsligt kommer min man ut från badrummet och säger lite generat "- men nu gråter jag ju!". Visade sig att han läst lite i boken om just förlossningen och en pappas historia och sen när han började vända blad så stod det lite om plötslig spädbarnsdöd och så blev han jätteledsen och klarade inte läsa detta. Jag tror dock mycket av det hänger ihop med missfallet vi hade förra året som tog rätt hårt på honom då.

Men det var så himla fint ändå att han vågade säga till mig att han blev ledsen, kände mig så glad över det förtroendet för min man är en person som naturligtvis kan bli ledsen som alla andra men som väldigt sällan gråter eller visar det öppet

Härligt när männen visar ömhet, min man körde en variant av man blir ju orolig när du går hemma hela dagarna man vet ju inte vad du hittar på... Vad menar du med det fråga jag som fet flodhäst som knappt kan röra mig mer än 20meter utan att få ont... Han svarade iform av att han älskar mig så mycket o blir rädd för att bli lämnad o att ja skulle hitta nån annan, haha snacka om att hormonerna laddas hos dom med, han är inte speciellt svartsjuk, försig har han inget o vara det över heller så ingen anledning för han o va det men iallafall kul att veta man betyder mycket
  • Loncelot
    Snartentrea skrev 2015-01-28 06:42:22 följande:

Jobbigt :( Försök skaka av dig känslan, du behöver få vila på dagtid, och han behöver säkert den stimulans som förskolan kan ge (som inte en trött, klumpig mamma kan ge just nu ;) )

Känns bara så otroligt jobbigt, samtidigt så känner ja om ja låter honom vara hemma varje gång han gråter så kanske han börjar göra så hela tiden..ja vet inte usch...
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!