Snartentrea skrev 2015-01-27 08:26:43 följande:
På tal om det här med storasyskon och ny bebis, mina stora är sk. pseudotvillingar (skiljer 13 månader emellan), så när lillasyster kom i november -13 så var det för dem som att få ett syskon för första gången. De har ju aldrig vetat om nåt annat än att de varit två liksom. Men hur som helst, när lillasyster kom var de 5 och 6 år, och jisses vilket kaos det blev här hemma. I ungefär 1-2 månader var det som att genomleva värsta 3-årstrotsen med de båda stora, inget funkade, de lyssnade varken på mig eller min man, bara trotsade och testade oss. Och det såklart, det blev ju en stor förändring för dem fastän jag trodde innan att det inte skulle bli det eftersom de alltid varit tvungen att dela på mig. Dock hoppas och tror jag att reaktionen inte blir lika stor denna gång. Småsyskonen blir också pseudotvillingar, 15 månader emellan.
Men för er som väntar barn nummer två så vill jag bara förvarna om att det kan bli riktigt high chaparall första tiden, men det går över :)
Ja har 11månader mellan mina o känner så väl igen mig, undra hur det blir nu, dom kommer vara 3 och 4 exakt, dottern född 7feb, kejsarsnitt med denna 16feb o min son född 1mars...