Inlägg från: Loncelot |Visa alla inlägg
  • Loncelot

Nya BF Februari 2015!

MammaÄrJag skrev 2015-01-26 08:00:19 följande:

Åh, jag känner igen känslan. Min son var inne i en period i höstas och fram till december (då han slutade förskolan) pga flytt. Han ville inte heller bli lämnad och grät hysteriskt när vi var framme. Hemma gjorde han allt för att det skulle dra ut på tiden osv. Men där på förskolan så brakade det loss och klamrade sig fast vid mig och skrek och var totalt panikslagen. Någon gång när jag hade möjlighet ( egentligen inte då jag skulle plugga på distans) fick han följa med hem så fick det gå ändå med studierna. Jag hade så dåligt samvete. Tråkigt nog kände jag att jag inte fick det stöd från förskolan som jag önskat. Jag vet vad som orsakade hans oro och det var en del förändringar dom hade gjort efter sommaren som inte alls funkade för han tyvärr. Vissa fröknar var lugna och försökte till viss del hjälpa till, men sen var det tyvärr en eller två som hade helt andra åsikter som inte ville hitta en lösning utan mer eller mindre dumförklarar mig för att jag var orolig för hans starka reaktioner. Just nu är han hemma hos mig om dagarna då han ska vara hemma nu första tiden med mig och bebis. Sen har jag sökt plats från och med mars-april på ny förskola eftersom vi flyttade i årsskiftet. Hoppas att det släpper och blir bättre för er och eran son. Man känner ju sig maktlös på sätt och vis när man inte vet vad som alltid orsakar barnens "besvär" och oro.

Sjukt jobbigt , vågar inte ha han hemma nu heller när man är själv ifall det skulle sättas igång tidigare ifall man måste iväg snabbt, när bebisen har kommit är det en helt annan sak, dom dagar han varit som mest ledsen har han varit hemma med mig, idag gick det ändå halvbra så håller tummarna det blir bättre snart.
  • Loncelot
    jesli86 skrev 2015-01-26 10:59:05 följande:

Men usch! Fick du alltså ligga inlagd och vänta tills den förplanerade snittdagen kom? Med fördröjande sprutor? Oj. Låter fruktansvärt! Kunde de som sagt inte bara snittat ett par dagar tidigare? Tycker man..

Tråkigt att höra om första förlossningen också. Hoppas att du slipper allt dåligt nu och att det är tredje gången gillt!! :)

Fy för dina vardagsmornar också! Jag jobbar också med barn och precis som du säger så kan ju lämningarna vara rent helvetiska för vissa, men släpper snabbt när föräldern väl gått. Du får försöka lita på personalen när de säger att han trivs, trots sin känslighet.

Jag vet dock att det är lättare sagt än gjort, av egen erfarenhet... Det är något helt annat med sina egna barn och givetvis så känner ju ju även barnet att också vi som föräldrar tycker att det är en sjukt jobbig situation. Troligtvis så känner din son att saker och ting ändras nu med din växande mage, hormoner och allting samt en go liten lillasyster som vill ha sin del av uppmärksamheten. Du ska se att det släpper snart när bebis är ute och ni så småningom börja hitta lite rutiner.

Personalen på förskolan är dock alldeles säkert professionella. Kanske inte allihop, men de flesta och han har säkert någon eller några att ty sig lite extra till innan han hittar in i leken.

Det är en jobbig känsla att inte räcka till, men du är världens bästa mamma åt dina barn och du ska se att det snart vänder. Försök fokusera på Dig och lillbebis i magen nu och vila lite under dagen!

Jo hemskt var det och hela tiden påstod dom att andra mådde dåligare än jag och att iallafall min bebis mådde bra i magen men ja hade ett helvete, 2 timmar innan rullades ja in för att få höra från läkaren "hur har du mått" ett rent helvete sa ja, vilket han svarade " varför har dom inte ringt oss tidigare vi har ju inte haft nått för oss samt ledig operationssalen har ju funnits"

Var samma med första förlossningen vaginalt, undersköterska höll inte koll på hjärtljuden och ja nojja mig flera ggr då det sjönk men enligt han var det normalt, efter ett tag kommer bm in och e helt kallsvettig in flyger läkare o massa folk "krysta annars dör han säger bm" jag som var så otroligt trött o inte hade nån luft kvar sa ja kan inte kan knappt andas, bm skär upp mig nertill och det sprutar blod överallt, sonen kommer ut blå med navelsträngen runt halsen, maken ser lika död ut han men följer med läkarna ut med sonen o fixar han som tur gick det bra... Men var ingen rolig upplevelse direkt...

Vart i Stockholm bor ni? Vi bor i hägersten, men har våra planer att flytta till handen i haninge dör ja är som gott sagt uppväxt, bra kommun för barnen att väga upp i, så mest det ja tänker på annars hade ja velat på i stan
  • Loncelot
    Snartentrea skrev 2015-01-26 08:41:09 följande:

Idag känns allt bläääää :/ Har svårt att sova pga kryp i benen, så jag somnade inte förrän 01:30. Blev väckt 04 av en son med tandvärk (han har tappat en lagning, och fått en tid 16/2 för att fixa det). Somnade om, klev upp med stora dottern 06:30, skickade henne till skolan med maken. Lilla dottern vaknade 07:30, kommer in till hennes rum och det stinker magsjuka :( Kräks fulla sängen, och ingen rolig blöja att byta. Så nu håller jag på och sanerar som bäst, och har fått akuttid hos tandläkaren nu på förmiddagen med sonen. Som tur är så har jag min svåger här som kan ta lilla dottern när vi åker till tandläkaren, annars hade det varit katastrof. Håller tummar och tår för att övriga familjen klarar sig från magsjuka...

Har du provat att ta alvedon när krypen i bena kommer, hjälper för mig ibland annars att nån kliar en på ryggen brukar även det hjälpa mer eller mindre, jobbigt med magsjuka usch o fy!
  • Loncelot
    Mammaslillaflisa skrev 2015-01-26 13:17:24 följande:

Åh, jag jobbar i Haninge. vendelsömalmsskolan, nåja i fyra dagar till men ändå ;)

Bor i nynäshamn, har barnen i omsorg i ösmo ;) jag kommer hänga mycket i tungelsta under min föräldraledighet då min storasyster har sin tatueringsstudio där ;)

FY vilken tråkig upplevelse med den första förlossningen!

Hoppas att den kommande blir bättre! 

Nice, inga planer på att flytta till haninge då?

Härligt med en syrra med tatueringsstudio är hon duktig?
  • Loncelot
    Snartentrea skrev 2015-01-26 15:17:24 följande:

Och så kom stora dottern hem från skolan med feber, jag tror jag smäller av :/

Sonen har infektion i tanden och måste äta penicillin, nån som har nåt bra tablettsväljartips? Har nyss fått kasta 3 tabletter som inte gick att svälja :( Han är 6 år, och ska få i sig 6 tabletter om dagen :O Flytande är inte att tala om, det går inte alls eftersom det smakar så fruktansvärt illa :(

Mosa dom o blanda med något tex äppelmos sylt nått han tycker om
  • Loncelot
    jesli86 skrev 2015-01-26 22:09:45 följande:

Usch. Låter som att du har haft två riktiga skräckförlossningar. Tråkigt att höra! :(

Min första (och än så länge enda) blev inte alls som jag hade tänkt mig, 17 dagar tidig och akut mitt i natten pga så snabbt förlossningsarbete och dottern (som sagt) i säte, men jag upplevde det ändå som något positivt. Det var suveräna människor runt omkring och alla var måna om att ha oss i fokus.

Det tog så när som på exakt två timmar från att jag vaknade mitt i natten av att vattnet gick som med en smäll, till att hon låg på mitt bröst.

Jag håller tummarna stenhårt för att du får en positiv upplevelse den här gången också!

Och vi bor i söderort. :)

Ja man vågar ju skaffa fler så förlossningar glömmer man ju mer eller mindre

Skönt det gått bra för er ja har haft otur bara tredje gången gillt

Man överlever det mesta
  • Loncelot
    novin10 skrev 2015-01-27 05:07:08 följande:

Utah säger ja, vaknade hade en mardröm nu vågar ja knapp resa upp från min säng och gå på toa. Är det mer som har mardrömmar? Är i v38.

Zombies, spöken, hemsökt, galna gubbar som försöker ta sig genom dörren osv mjo minst 1-2ggr per vecka..vaknar o typ hyperventilerar... Obehagligt värre...
  • Loncelot
    Johannniii skrev 2015-01-26 23:43:49 följande:

Min etta kom bf +1 och tvåan bf+15... Så har svårt att tro att denna kommer tidigare :( vill föda nu. Färdknäpper lite var och varannan dag i hopp om att något ska hända xD

Känner mig som världens tråkigaste och suraste mamma! Vill vara rörlig och pigg igen ! ????

Tips på bästa sätt att inte få såriga bröst vid amning?

Godnatt ! :)

Finns en liten salva på apoteket, samt smörja med bröstmjölken om man nu fått igång den när bebisen tittat ut,annars e salvan bra, kommer inte ihåg vad den heter dock.
  • Loncelot
    SkogsstjärnN skrev 2015-01-26 23:20:56 följande:

Jag har haft synrubbningar i typ... 8 veckor? Jätteobehagligt, och onödigt då jag är den enda med körkort hemma. Hormonellt i mitt fall. har normalt något som läkarna kallat "tyst migrän" som liknar dethär, fast med påverkan på balanssinnet också. Aja, tur att jag inte gått och vinglat iaf:D.

Det är ju jättesvårt veta vad som är vad med hf och allt. Jag har ju högt blodtryck men de säger att det är inte anledningen, men hur tusan ska man veta om det hips vips blir något annat?

Var hos läkaren idag och har äntligen blivit inlagd, är suuuupertaggad (ingen har varit så glad som jag över att få vara på sjukhus) och hoppas på bebis närmsta dagarna. Tappen var kort och mjuk men stängd, hon petade ordentligt och nu jävlar i mig vad jag har sammandragningar sedan klockan 18. Hoppas bara det håller i sig så jag slipper igånsättning då det ofta höjer blodtrycket ytterligare (och är allmänt läskigt).

Du får uppdatera oss, tur man har telefon, håller tummarna för er nu
  • Loncelot
    Amber82 skrev 2015-01-27 03:52:48 följande:

Någon som har tips på bra musik under förlossningen? Vill ha en bra blandning av sånt man kan slappna av till och mer "aggressiv" musik som man blir peppad av men jag har ingen inspiration alls. Lyssnar på typ allt, schlager och dansband går däremot bort helt i det sammanhanget känner jag

Ja älskar Linkin park, körde dem när ja tatuera ryggen haha mycket bra!!!
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!