Nya BF Februari 2015!
Åh, jag känner igen känslan. Min son var inne i en period i höstas och fram till december (då han slutade förskolan) pga flytt. Han ville inte heller bli lämnad och grät hysteriskt när vi var framme. Hemma gjorde han allt för att det skulle dra ut på tiden osv. Men där på förskolan så brakade det loss och klamrade sig fast vid mig och skrek och var totalt panikslagen. Någon gång när jag hade möjlighet ( egentligen inte då jag skulle plugga på distans) fick han följa med hem så fick det gå ändå med studierna. Jag hade så dåligt samvete. Tråkigt nog kände jag att jag inte fick det stöd från förskolan som jag önskat. Jag vet vad som orsakade hans oro och det var en del förändringar dom hade gjort efter sommaren som inte alls funkade för han tyvärr. Vissa fröknar var lugna och försökte till viss del hjälpa till, men sen var det tyvärr en eller två som hade helt andra åsikter som inte ville hitta en lösning utan mer eller mindre dumförklarar mig för att jag var orolig för hans starka reaktioner. Just nu är han hemma hos mig om dagarna då han ska vara hemma nu första tiden med mig och bebis. Sen har jag sökt plats från och med mars-april på ny förskola eftersom vi flyttade i årsskiftet. Hoppas att det släpper och blir bättre för er och eran son. Man känner ju sig maktlös på sätt och vis när man inte vet vad som alltid orsakar barnens "besvär" och oro.