Nya BF Februari 2015!
Bf idag och inget på gång. :( Magen sjönk igår natt och det känns helt tomt och konstigt längst upp nu. Väldigt lite rörelser sedan igår eftermiddag... Börjar bli orolig. Ska få hinnsvepning imorgon om det går.
Bf idag och inget på gång. :( Magen sjönk igår natt och det känns helt tomt och konstigt längst upp nu. Väldigt lite rörelser sedan igår eftermiddag... Börjar bli orolig. Ska få hinnsvepning imorgon om det går.
Har du pratat med förlossningen om de minskade rörelserna?
Blir så avundsjuk på er alla som fått rejäla känningar att förlossningen snart är på gång. Själv känner jag nästan ingenting förutom mina envisa, jävliga ilningar i ljumskarna som kommer o går (värst på kvällarna) och lite molvärk ibland i ryggen som sen går över lika snabbt.
Är på dag 39+1 idag och hoppas verkligen att nåt händer snaaaart
Sen blir det ju inte bättre av när folk frågar hur det går och man säger "inget än" och man då får svaret "nähä, fast du är ju förstagångsföderska så du får nog räkna med att gå över en vecka eller två"...hmmm ehh tack..precis vad man vill höra liksom
Makens standardfras när han går till jobbet på morgonen har blivit "ring om det händer nåt!!"
Känns som dagarna just nu bara segar sig framåt.
Längtar tills jag ska på ny kontroll hos BM på tisdag. Ska be henne kolla om det händer någonting alls.
Är det någon mer än jag som mår mer och mer illa så här i slutet? Känns som att så fort jag äter nåt så kommer illamåendet igång direkt. Spelar liksom ingen större roll vad jag äter även om vissa saker är värre än andra Kan inte heller dricka mer än små klunkar i taget för annars åker det hiss i halsen.
Värksvag, jävla skit. De skickar hem mig i väntan på värkar.. :(
Hej tjejer. Hinner inte läsa alla nya kommentarer så vet inte om nån har fött men min lilla flicka kom 5.2!
På onsdag kväll sa det poff och vattnet gick och förlossningen varade från kl.20 tills hon efter många om och men kom ut på torsdag kl.11.04. Går inte in på detaljer för att inte skrämma upp nån, huvudaken var resultatet, en underbar 50 cm, 3165gram frisk flicka. Hör av mig här med mer tid för att kolla hur det går för er. Kramar
Jaha det här var ju spännande!! Åkte in för att göra en ctg pga minskade rörelser sedan igår.kväll. Fick ligga i 40 min med ctg och jag hade såna starka sd så bm kom in extra och frågade om jag inte hade ont. Gjordes ul och bebisen rörde sig som han skulle plus låg och andningstränade (min moderkaka ligger i framvägg och är tydligen rätt så tjock) och läkaren gjorde en hinnsvepning eftersom mitt blodtryck spökat lite o jag ändå är fullgången (bf idag). Åkte hem, åt kvällsmat och hör ett "plopp" och vips så hade vattnet gått, ca 1,5 h efter hinnsvepning (skulle fått en till imorgon hos ordinarie bm). Rinner för fullt, ont i ryggen, men inga direkta värkar som känns i magen..
Herregud vad vatten det finns där inne! Klockade vad jag åtminstone antar var värkar till 60-80 sekunder med 3,5 minuter mellan typ så är på väg in för andra gången idag.. Har ca 50 min resa
Öppen 1,5 cm och fått sovcocktail nu.. Att det kunde sätta igång så fort.
Öppen 1,5 cm och fått sovcocktail nu.. Att det kunde sätta igång så fort.