Nya BF Februari 2015!
Varför gör man glukosbehandling? Har itne riktigt fattat det än, får alla göra det?
Varför gör man glukosbehandling? Har itne riktigt fattat det än, får alla göra det?
Jag undrar om det är någon som blivit nekad sjukpenning från försäkringskassan? Jag hade tänkt att jobba så länge som möjligt från början, bf 12/2 men jag känner mer och mer att det inte kommer att gå. Min barnmorska har vid ett flertal tillfällen frågat om jag inte vill bli sjukskriven pga min foglossning, mitt låga blodtryck och mina sömnsvårigheter men jag har sagt nej. Nu börjar det dock bli så pass jobbigt att jag inte riktigt klarar av att utföra mitt jobb trots att jag "bara" jobbar på kontor. Jag är inte med i huvudet, jag är väldigt nedstämd och har ont. Så jag funderar på att be om sjukskrivning från och med mitten av januari och framåt...
Men vi är i en ekonomisk situation där ett nekande av sjukpenning skulle vara FÖRÖDANDE! Och då lider jag hellre på jobbet än hamnar i ekonomisk kris.
Så, är det vanligt att man bli nekad sjukpenning av försäkringskassan så här sent i graviditeten? Kommer ju vara i typ v.36 då.
Är också orolig för det OM jag blir sjukskriven, som omgivningen tjatat om länge, men nu ska jag imorgon till läkare iaf. Är för envis för mitt eget bästa så får väldig ångest av att inte göra vad jag förväntar mig att jag ska (andra förstår ju att jag är begränsad och jag med, men ändå vill jag köra på i 110 som vanligt)! Jag har gjort fel på jobbet, ganska allvarligt en gång vilket skulle kunna ge påföljder, svårt att fokusera och koncentrera mig med smärtan..
Igår började jag få ont runt naveln? Någon som känner igen?
Någon mer som fått svårt att andas i liggande läge? Jag måste ligga på massa kuddar, nästan i sittande ställning, annars har jag svårt att andas. Bebis trycker ihop mina lungor antar jag.
Fattar inte varför man inte bara kan få sova ordentligt? Kisspauser, ångestdrömmar, sparkar, obekväma ställningar och nu andningssvårigheter. Är knappt människa längre!!!
Ja det är trångt nu! Och vilka jäkla drömmar. Vaknade inatt och började böla efter att både sambon och min mamma dött i en helt orealistisk dröm.. Vaknar ibland av att höfterna värker så jag knappt kan röra benen och med alla kuddar blir nacken mos. Börjar bli gnälligt nu!
Var hos läkare idag och fick 25% sjukskrivning för foglossning i 4 veckor till att börja med.. hade hoppats på 50%, men bättre än inget. Varit hemma hela veckan på egen sjukskrivning.
Har de senaste veckorna f.ö. knappt känt en enda sammandragning?! Hade massor innan, smärtfria, men vet inte om de uteblivit helt nu eller om jag bara inte lägger märke till dem. Någon mer?
*****************Lite intimvarning i detta inlägg*****************
Har ett udda problem som kommit smygandes under ett par veckors tid men som nu blivit rätt jobbigt.
Har fått en brännande, svidande känsla över främst höger del av underlivet. Inte i underlivet utan utanpå. Svider ungefär som om man rakat sig så huden blivit irriterad och att man sen kliver i riktigt salt vatten (bästa beskrivningen jag kan ge tror jag) och samtidigt känns det som någon nästan sliter och drar i håren från insidan
Oerhört obehagligt och gör stundtals ont. Magen är ju i vägen så jag kan ju inte riktigt se men när jag kollade i spegeln igår så ser det lite rött och irriterat ut. Vet inte varför dock. Använder samma duschtvål men kanske ska testa att byta till en mer neutral då min är parfymerad lite svagt
Någon mer som känt av nåt sånt här?
Ang. Pevaryl: Det finns inga adekvata och välkontrollerade studier av biverkningar efter användning av Pevaryl puder och krämhos gravida kvinnor och inga andra relevanta epidemiologiska data finns tillgängliga. På grund av systemisk absorption ska Pevaryl puder och kräm endast användas under första trimestern av graviditeten efter läkares inrådan. Pevaryl puder kan användas under andra och tredje trimestern om den potentiella nyttan för modern uppväger de möjliga riskerna för fostret.
Ang. Canesten: Det finns begränsad mängd data från behandling av klotrimazol hos gravida kvinnor. Lång klinisk erfarenhet har dock inte påvisat några skadliga effekter hos modern eller fostret/det nyfödda barnet. Djurstudier tyder inte på direkta eller indirekta skadliga effekter vad gäller reproduktionstoxicitet.
VECKA 33 idag!!!
Untz untz... Känns så jävla gött att 80% av graviditeten passerat. Det ÄR ju verkligen inte lång tid kvar nu. Och det känns! Igår strålade det och drog i underlivet hela kvällen, misstänker att det är bebben som borrar ner sitt huvud där. "Mysigt" haha.
Och julafton nästa vecka. Ibland känns livet lite härligare än vanligt.
Nån mer än jag som har klåda? Håller på å krypa ur skinnet på kvällarna. Har mest klåda på och under fötterna! Får panik :S