• elless

Nya BF Februari 2015!

Slumpan skrev 2014-11-04 20:54:37 följande:

Niferex är starkare än både blutsaft och brus. Men har en förmåga att bråka med magen på vissa.. Medan vissa har tur och slipper det :)

Jag får tack o lov diarré och inte förstoppning iaf :)
    MF v. 5+2 (20140506) I BF 20150208
  • elless

Har fått tid för föräldraträffar nu och det är givetvis mitt under luncherna. Chefen är väldigt oförstående angående det mesta, så jag undrar vad som gäller när man måste gå ifrån på arbetstid (där min lunch är inkluderad). bm sa någon gång att man har rätt att gå ifrån jobbet för detta, men måste ha lite mer på fötterna innan jag informerar chefen, som säkert kommer bli vansinnig..

• elless
    saragranberg skrev 2014-11-05 20:14:09 följande:
    Du får ta ut föräldraledigt när du ska på dom träffarna. Vi hade iallafall rätt att göra det när jag väntade sonen och har för mig att det står massa bra info om det på FKs hemsida :)
    Jag sparar nog hellre de timmarna på föräldraledigheten och tar lite lägre lön för de dagarna, men jag har alltså rättighet att få gå på arbetstid? Min chef är så knölig med allt som har med schema att göra och vi får inte jobba en kvart mer eller mindre än vad vi ska under en schemaperiod typ..
  • elless
    JJF skrev 2014-11-06 18:05:22 följande:

Har ni andra sammandragningar ofta? Jag vet inte vad som ska anses som normalt. Enligt gyn läkaren borde jag "få dem att minska" fast hon själv sa att det ät lättare sagt än gjort eftersom jag får dem i viloläge. Har haft fler idag än tidigare i veckan, ca 30 st sedan jag steg upp kl 7 och de har ökat i intensitet, är kraftiga men utan smärta. Hur ofta har ni sammandragningar? får ni dem också i viloläge (ligger i soffan)?

Jag har lite varierande. Idag kanske 15 främst vid rörelse pga stress. Men får också i vila på kvällarna. Livmodertappen sluten och som den skulle när jag kollade för ca tre veckor sedan, och har inte haft förändringar i sammandragningar bortsett från då jag inte hinner vila emellanåt.
  • elless

Vaknade inatt och benen hade typ domnat av och det värkte som tusan. Alltså inte kramp i vaderna, utan hela benen. Fick ligga och röra på benen en bra stund innan jag gick upp och gick lite. Har fortfarande känningar i vaderna.. Äter redan magnesium och har stödstrumpor hela dagarna.

• elless

Här boas det också och det är så kul! Idag har jag satt upp väggdekorer och satt in blommor på rummet samt börjat måla om min gamla stol som gammelmorfar gjort till mig. :) Dessutom råkade jag givetvis beställa hem flera grejer till rummet. :P 

• elless

Köpte de här små till fars dag imorgon. :) Om så bäbisen ännu är i magen så är det ju ändå ett faderskap.
  • elless
    Saltvatten skrev 2014-11-08 23:39:57 följande:

Hmm, får nog konstatera att jag får låta bli att ta de där starka magnesiumtabletterna som läkaren skrev ut. Har sprungit på toa ikväll med rejäla vattentunna diarrèer Sitter här och försöker få i mig några klunkar blåbärssoppa och hoppas det kan stilla magen lite.

Kan såna här darrèer vara farliga för bebisen?

Jag har diarré med. Trodde det mest var pga järnet men kanske är magnesiumtabletterna också. Har ändå receptfria, tror de är 120 mg. Drick ordentligt så nu inte blir uttorkade!
  • elless
    elless skrev 2014-11-09 08:43:04 följande:

Jag har diarré med. Trodde det mest var pga järnet men kanske är magnesiumtabletterna också. Har ändå receptfria, tror de är 120 mg. Drick ordentligt så nu inte blir uttorkade!

300 mg var de visst
  • elless
    Saltvatten skrev 2014-11-09 14:02:25 följande:

Blir stundtals så frustrerad över mina buksmärtor. Vi har en tjej som ska komma och titta på vår lägenhet så idag är det projekt städning som gäller...och jag kan knappt göra nåt alls Har suttit och sorterat papper, suttit och sorterat lite tvätt. Kan plocka saker i jämnhöjd med att böja sig går bara inte för då hugger/bränner det för jävligt i magen.

Stackars maken får springa runt och göra allt! Han har tvättat, diskat, dammsugit, städat av hela badrummet, burit saker ner till källarförrådet samtidigt som han själv har ont av sin astma idag. Och själv känner man sig fullkomligt värdelös som inte kan hjälpa till så mycket som jag vill. Ser så mycket jag vill ta tag i men det går inte

Får inget gjort i eftermiddag jag heller... Massa sammandragningar och låga buksmärtor. :( jag som börjat må så bra och fått tillbaka lite energi precis. Kanske gjorde för mycket igår...
Svar på tråden Nya BF Februari 2015!