Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Smutsiga sanningar om SD!

Svt skrev 2014-11-26 16:53:00 följande:
    Alltså, jag förstår inte fixeringen vid detta. Tycker du att det är så hemskt att ge någon ett smeknamn, eller är det mest i kombination med hans judiska rötter?

För den goda sidan har ju aldrig gett någon ett smeknamn. Var var fördömandet då?
    Aschelberg - är det ett smeknamn. Jag tycker snarare att det verkar vara ett öknamn. Googlar man öknamnet får man också bara träffar från nazistiska/rasistiska kloaker.

Herregud så mycket skit som lockas fram av SD-sekten.

Nå, på vilka grunder kallar du Robert Aschberg för juden Aschelberg och varför lallar du om judemedia?

Judendom ärvs på mödernet så frågan är välmotiverad.

Jag tror inte att Robert Aschberg anser sig vara jude, men det gör du - varför?
    Svt skrev 2014-11-15 15:54:02 följande:
    Nu ska vi dock vara ganska klara med att det inte enbart per se är våra judiskägda dagstidningsdrakar som har sysslat med "granskningen". Det råkar vara juden Aschelberg och våldsvänster-Expo/RG som stått för förarbetet, som sedan judemedia villigt publicerat.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Svt skrev 2014-11-26 17:14:44 följande:
    Vad du tycker i frågan är ganska ointressant. Kalla det vad du vill. Men den goda sidan är inget bättre. Ni kastar okvädesord kring er som snöslungor. Försök inte låtsas som något annat.
    Det får du naturligtvis tycka.

Själv tycker jag inte alls att det är ointressant att ta reda på varför en sverigedemokrat lallar om judemedia och kallar Robert Aschberg för juden Aschelberg.

Tvärtom, skulle jag vilja påstå, eftersom det är ett exempel på att kloakledningen till partiets förflutna är vidöppen.

Aschberg anser sig knappast vara jude och googlar man på juden Aschelberg får man i princip bara rena kloakträffar.

Det är faktiskt intressant med frågan varför kloakdjuren kallar honom juden Aschelberg, särskilt mot bakgrund av att judendomen ärvs på mödernet, en uppfattning som inte delas i kloakerna. Fast där motiveras ju inte varför man kallar honom juden Aschelberg på annat sätt en att hans farfar var jude.

Så jag upprepar min fråga: På vilka grunder kallar du Robert Ascberg för juden Aschelberg?

Min personliga gissning var att du glömde bort att det var på ett familjeforum du lät ditt tarv.
    Svt skrev 2014-11-15 15:54:02 följande:
    Nu ska vi dock vara ganska klara med att det inte enbart per se är våra judiskägda dagstidningsdrakar som har sysslat med "granskningen". Det råkar vara juden Aschelberg och våldsvänster-Expo/RG som stått för förarbetet, som sedan judemedia villigt publicerat.
  • FDFMGA
    Biffus skrev 2014-11-26 21:36:09 följande:
    Det där kallar jag verkligen att "städa upp" och vara ljusår från de nazistiska rötterna... Kräks
    Mm, det finns ju en komisk poäng med att att avkräva ett avståndstagande från en taskig kvinnosyn hos en muslimsk församling i Uppsala från personer som förmodligen inte är muslimer - och även om så vore knappast kan ta på sig skuld för andras kvinnosyn - samtidigt som en av Familjelivs mest flitiga sverigedemokrater i samma tråd har skrivit ett inlägg som hör hemma på en nazistsajt utan att någon sverigedemokrat tar kräket i örat och förklarar att judehat inte platsar i SD.

Annars tycks det ju som alltid vara lite klent med förståelsen att skillnaden mellan SD och övriga partier är att sverigedemokrater har fokus på människor som representanter för något - medan de mer västerländskt orienterade partierna sätter fokus på individen.

Det är väl därför somliga har så svårt att förstå att man kan ogilla islam som religion men ändå anse att Åkesson agerade som den rasist han är när han förklarade att det främst är den muslimska invandringen som ska stoppas.

För somliga är det representanter för något som kommer till Sverige medan det för andra är enskilda individer. Gränsdragningen mellan synsätten är tydlig och densamma som den mellan rasism och icke-rasism.
  • FDFMGA
    vår2012 skrev 2014-11-27 09:20:42 följande:
    Men att vilja minska muslimsk invandring behöver ju inte alls handla om rasism.

Även om man kan hitta texter i främst GT som är kvinnoförtryckande så är det väldigt få kristna som lever efter dessa. Iallafall i Sverige.

Även om det absolut finns sekulariserade muslimer så känns det som en ganska stor del är "bokstavstroende".

Räcker att titta in i en moské där kvinnorna inte får vistas ihop med männen utan hänvisas att be bakom skärmar. Detta gäller såvitt jag vet alla moskéer i Sverige. Det är kvinnoförtryck och det ska vi inte acceptera i Sverige. Men det gör vi.... Och folk blir oroade av detta.

Att höra om en hel skolklass som är könsstympade,kvinnoförtryck mm gör naturligtvis att många blir upprörda och rädda!

Vi har i västvärlden kämpat för att kvinnor och män skall ha samma rättigheter och det är klart att många blir oroade när det kommer hit människor med en helt annan kvinnosyn.

Det är en kulturkrock som många lider av. Inte bara kvinnorna som förtrycks utan även sekulariserade muslimer och andra människor då de kan utsättas (både verbalt och fysiskt) av män som ser ner på dem då de inte har slöja.

Det är ett problem som breder ut sig i samhället och det går inte att blunda för.

Man måste kunna prata om detta utan att klassas som rasist och islamofob.

Jag anser att vi skall värna om religionsfriheten men den får inte gå före alla människors lika värde. Därför borde man inte få bygga moskéer där kvinnor sorteras bort utan anpassa religionen till det samhälle man lever i. Sådana krav ställs inte idag och det är olyckligt och gör att fler och fler blir rädda för att muslimer ökar i Sverige.
    Nja, kalla det vad du vill - men ditt synsätt, liksom nästan alla sverigedemokraters, går på tvärs mot västerländsk människosyn och rättsuppfattning.

Att människor bedöms som individer är fundamentalt för alla riksdagspartier utom SD - som anser att individer ska ses som representanter för tänkta gruppegenskaper.

Plockar vi ner detta på individnivå så blir det två diametralt motsatta synsätt som kolliderar, Sjuklöverns där en person bedöms utifrån asylskäl och SD:s där en religiös tillhörighet blir ett negativt asylskäl eller ett avvisningsskäl.
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-11-27 14:24:43 följande:
    Är inte det din paradgren? Sverigedemokrater hit och dit

Hur står det till med självinsikten?
    Svårt att svara på, men det är ju klart att det är lite anmärkningsvärt att anmärka på att inlägg i en tråd som ska handla om SD handlar om SD.

Men jag vill inte uttala mig om din självinsikt, eftersom det dels är så OT och att du för mig är så slätstruken som debattör.

Men om du kommer med något annat än rasbiologiska institut eller att Palme och Erlander skulle ha varit sverigedemokrater idag så kanske jag kan du kan få någon ytterligare kommentar, av mig eller någon annan som inte tillhör SD-sekten.
  • FDFMGA
    Elake skrev 2014-11-27 18:15:26 följande:
    Japp, det kan du ju tycka. Men kom ihåg att det är DU som bildar förutfattade meningar om SDväljare genom att dra oss alla över en kam, bara för att du möter iditoter som debatterar med dig.
    Man kan inte stämpla alla SDväljare för att ha dåliga källor när det bara är några enstaka som lägger fram sådana.
    En förvånansvärd stor del av debatten här på FL får en slags slagsida där debatten kommer att handla om debatten här på FL.

Nej, jag tror inte att SD-aktivisterna här på FL är helt representativa för sverigedemokrater ute i samhället. Min uppfattning är att det inte är möjligt att nästan 13 procent av oss svenskar kan vara så självupptaget urblåsta.

Jag skulle gissa att en del av rösterna på SD kommer från folk som aldrig skulle drömma om att kalla DN för judemedia, röster som en protest från exempelvis byggjobbare som sett arbetsvillkoren inom branschen försämras på grund av EU-regler - eller transportarbetare som nästan kan se en hel bransch försvinna i halvillegal låglönekonkurrens.

Frågan är bara vad alternativet till avregleringar och inre marknader skulle vara och innebära.
  • FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-27 19:50:01 följande:
    Snubblade du på retoriken, igen?
    Nej, inte alls - men inlägget var inte avsett för dig.

Debatten om debatten kallas ibland metadebatt och är vanlig här på FL, såväl ditt inlägg som mitt är en del av metadebatten.

Liksom frågan som jag upprepat rätt många gånger nu - hur går det med källhänvisning till den där undersökningen du hade tagit del av som visar att brottskulturen bland SD-riksdagsledamöter inte avviker särskilt från den för ledamöter från de andra riksdagspartierna.

Du håller mig ju i spänd förväntan, måste vara typ värsta cliffhangern nånsin.

Låt det inte bli ett västgötaklimax av det hela såtillvida att du  berättar att undersökningen bara var något du snöt ur näsan.

Sätt Biffus på plats nu och visa att även sverigedemokrater kanSolig
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-11-29 22:58:36 följande:
    Jo, det är förenligt med demokrati eftersom det räcker med att 50% röstar för folkmord, på en tex en minoritet. Tänker du inte alls innan du skriver?
    50 procent röstar på folkmord!

Folkomröstningar om folkmord i en tråd som handlar om SD.

Det blir nog inga sådana, vare sig i Sverige eller i något land med tydligare inslag av direktdemokrati.

Läs gärna på lite om demokratibegreppet, det är knappast så enkelt att det kan reduceras till folkomröstningar om folkmordTomte
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-11-30 10:14:39 följande:
    Så nu när biffus visat på sin okunnighet är det din tur
    Menar du att Biffus inte kände till dina folkomröstningar om folkmord.

Det finns alltså  fler som svävar i okunnighet om dina aktiviteter.

Ja, herregud. Folkomröstning om folkmord.

Ja, jag får väl erkänna att det är ett område som jag inte vet mycket om. Är det vanligt i dina kretsar med sådana omröstningar och tror ni att det är demokrati när alla små "o-ringar" har fått rösta  om folkmord.

Ja, jag säger då det. Varje gång du hittar ut från FL:s lekavdelningar i sandlådan så kommer tråden att handla om dina aktiviteter i stället för  trådens ämne.

Tyvärr måste jag städa lite nu, apropå aktiviteter och OT - men berätta gärna om dina folkomröstningar om folkmord, så jag har något att se fram emot under städningen.

Är det inte oerhört slappt egentligen att vi dröjt till in i det sista med att adventsstäda.

Nu ska vi ha en folkomröstning om dammråttemord innan vi sätter i gångSolig
  • FDFMGA

Och här kommer snart nästa dom mot en SD-riksdagsledamot.

Så hänsynslöst att utsätta andra människor för livsfara!

tinyurl.com/n82yayp

Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!