Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Smutsiga sanningar om SD!

Gert skrev 2014-12-08 18:18:07 följande:
    Nu brukar SR-länkar aldrig fungera på familjeliv, men jag provar. 11 minuter in frågas Maria Ferm ut.
    sverigesradio.se/sida/avsnitt/472555

Om inte länken fungerar kan du gå in på SR.se tryckt dig fram - P1 - Program - Nordegren & Epstein i P1.
    Nej, du har inte förstått vad hon sa. 

t.sr.se/1Btyr6q
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-12-08 18:58:39 följande:
    Jag förstod visst vad hon sa. Hon sa att det är främlingsfientligt att diskutera volymer och om hur mycket invandring Sverige klarar. Istället ska man diskutera varför det finns flyktingar. Exakt så sa hon.
    Nej, inte som jag minns. Vill du att jag ska transkribera stycket?
  • FDFMGA
    Tekla Svensson skrev 2014-12-08 23:15:12 följande:
    Jo jag såg det och ville bara veta om du var av uppfattningen att ha en nyanserad debatt om smutsigt byk eller om den skulle vara enögd och därmed inte föra någonting framåt i diskussioner om smutsiga politiker. Tack för svaret då vet jag vilken nivå du vill ha på  "debatten" och jag skall inte störa dej i denna tråd mer!  :)
    Din lista har redan varit införd ett par gånger i tråden. En person har kommit fram till att det finns en riksdagsledamot på listan medan däremot SD har sex eller sju brottsdömda riksdagsledamöter.

Har du någon uppfattning hur det kan finnas en sådan enorm överrepresentation av brottsdömda bland sverigedemokraternas elit.

Tror du att det finns en särskilt kultur inom SD som innebär att sverigedemokraten blir mer benägen att begå brott?
  • FDFMGA
    Tekla Svensson skrev 2014-12-08 23:33:13 följande:

Vet inte vilken lista du pratar om den jag hänvisar till är övervägande delen 7 klöverpolitiker  om där ens finns en SD person med?

Skall vi lägga ihop dessa 7 klöver politiker som blivit dömda ihop med EXPO och AFA extremisterna som också  finns i en brottslista så ligger nog SD i lä! 

Nu var jag inte ute efter om huruvida s eller SD eller M eller.... har flest  dömda ( där förlorar inte SD) utan huruvida du ville ha en nyanserad diskussion om vilka som är brottslingarna och varför de öht har kvar sina politiska uppdrag! DÅ och inte förr för du en  debatt där du angriper huvudproblemet,det du gör nu är att du demoniserar ett parti för att du saknar förmåga att se till kärnfrågan -Är det förblindat hat mot just SD som gör att du inte hanterar en nyanserad debatt som  för debatten framåt istället för att enögt anse att om en SD politiker begår ett brott så skulle det vara värre än om en annan dåre från ett annat parti begår samma brott? Dina frågeställningar faller platt när du inte är nyanserad!!!

Varsågod. Ta fram de sjuklöverpolitiker från riksdagen som blivit brottsdömda.

Om du läser den tråd du hoppat in i kan du finna vilka SD-riksdagspolitiker som blivit brottsdömda och det är inga småbrott precis.

Hittills tror jag att vi har en obetald tv-licens bland sjuklöverpolitikerna i riksdagen, ev också en fortkörning. Har du några exempel på andra brottsdomarSkrattande
  • FDFMGA
    Tekla Svensson skrev 2014-12-08 23:33:13 följande:

Vet inte vilken lista du pratar om den jag hänvisar till är övervägande delen 7 klöverpolitiker  om där ens finns en SD person med?

Skall vi lägga ihop dessa 7 klöver politiker som blivit dömda ihop med EXPO och AFA extremisterna som också  finns i en brottslista så ligger nog SD i lä! 

Nu var jag inte ute efter om huruvida s eller SD eller M eller.... har flest  dömda ( där förlorar inte SD) utan huruvida du ville ha en nyanserad diskussion om vilka som är brottslingarna och varför de öht har kvar sina politiska uppdrag! DÅ och inte förr för du en  debatt där du angriper huvudproblemet,det du gör nu är att du demoniserar ett parti för att du saknar förmåga att se till kärnfrågan -Är det förblindat hat mot just SD som gör att du inte hanterar en nyanserad debatt som  för debatten framåt istället för att enögt anse att om en SD politiker begår ett brott så skulle det vara värre än om en annan dåre från ett annat parti begår samma brott? Dina frågeställningar faller platt när du inte är nyanserad!!!

Jag tar mig friheten att kopiera Biffus föredömliga genomgång av brottsdomar avseende riksdagsledamöter, som du kan se så är det en gigantisk överrepresentation av brottsdomar inom SD-gruppen.

Jag upprepar min fråga kan du peta in någon sjuklöverpolitiker som sitter i riksdagen från din listaSkrattande

-----------------------------------------------------

Okej, jag kollar på den här listan över brottsdömda politiker i andra partier än SD, och kollar hur många av dem som sitter i riksdagen.

C - 0 st
    Fp - 0 st
    S - 0 (en har nästan samma namn som en, men nära skjuter ingen hare)
    M - 1 (Tobias Billström, licenssmitning)
    Mp - 0
    V - 0
    KD - 0

Och SD...
    Roger Hedlund -  två fall av misshandel, tillsammans med en nazist.  Han var klädd i bombarjacka och sprutade tårgas i folks ögon. Han är även dömd för häleri, stöld och olovlig körning.
    Runar Filiper -  är dömd för bl.a. stöld, narkotikabrott och misshandel. Har 13 domar och har avtjänat flera fängelsestraff. Har funnits med i nazistiska Riksfrontens kontaktlista och har prenumererat på nazisttidningen Info 14.
    Linus Bylund - våld mot tjänsteman
    Markus Weichel - förtal
    Carina Herrstedt - dömd tre gånger för förtal

Det parti som representerar ca 12,9 % av riksdagen utgör 5/6 (ca 83 %). Fast man kan blunda, uppenbarligen... 

Kan du inte komma med något som är svårt att svara på istället? Åtminstone inte enklare än att lägga ett tvåbitarspussel? Obestämd
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2014-12-09 06:15:25 följande:
    Nu tror jag att riksdagspolitiker var det som efterfrågades. De andra partierna har haft den goda smaken att hålla dem borta från riksdagen.
    Jag, tror inte att det går fram. 
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-09 08:00:44 följande:
    Fast du kan knappast vänta dig att SD-fansen ska ha en vettig syn på vilka brott som är tunga eller inte, när de gärna viftar med metallrör, men anser att tårtor är hemska terrorvapen. Lite skev verklighetsuppfattning.
    Nej, men jag tror att en del skulle vara vunnet om våra sverigedemokrater kunde lära sig skillnaden mellan olika politiska nivåer.

Det blir ju inte sällan så pinsamt när deras invalda representanter motionerar i t ex kommunfullmäktige i en fråga som ligger på landstings- eller statlig nivå.

Mot bakgrund av den våldsamma överrepresentationen av brottsdomar bland SD-eliten kan man ju gissa att gräsnötterna också är delar av den speciella SD-kulturen.
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-09 08:26:01 följande:
    Mmm, SD har ju inte ens kontroll över sina egna politiker. Någon som tog en plats i någon kommun visade sig vara SvP-are.
    Mm, men dömd för så grova brott att han uteslutits från SVP.

I mailkorrespndensen mellan den fd SVParen och det ledande SD-hönset i kommunen ställer SD-hönset frågan om han är kan tänka sig att jobba för SD i fullmäktigeSkrattande
  • FDFMGA

Jag skulle gärna vilja kommentera följande från den nya SD-bäbisen.

"Vår nuvarande Civilminister är dock inte uppdaterad där, än, ja du vet, han som uppehölls sej i Sverige illegalt tills han fick PUT, gick med i Sossarnas parti och förskingrade kassan hos SSU och åkte ut för att sedan ((( trumvirvel ))) bli Sveriges civilminister - Mr Ardalan!"

Nej, han finns av naturliga skäl inte med på någon lista över brottsdömda. Han var väl inte särskilt gammal när hans mamma bestämde att de skulle gömma sig för att undvika utvisning, åtta år kanske.

Så dels var han bara ett barn och dels är det inte straffbart att gömma sig för att undkomma utvisning- men jag är medveten om att SD i mångt och mycket avviker från västerländsk rättsuppfattning - liksom Boko Haram och andra galna sekter som anser att barn är särskilt straffbara.

Apropå västerländsk rättsuppfattning så blev han inte lagförd för den påstådda förskingringen - så jag konstaterar att det inte blev något tillägg till listan över brottsdömda sjuklöverpolitiker i riksdagen.

Mest anmärkningsvärt tycker jag att det är att så många lallare antyder att barn ska göras ansvariga för deras föräldrars beslut, toksekten är verkligen obehaglig stundtals.

• FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-09 08:50:05 följande:
    Fantastiskt... någon som är för jobbig till och med för SvP välkomnas av SD. Om inte det talar sitt tydliga språk...
    Ja, nu vet jag inte så mycket om skillnaderna mellan SD och SVP - men min upplevelse från några års läsning på nätet är att många SVP:are är mer stringenta, inte bara  rasismen utan också i resonemang.

Jag vet inte om du håller med - men jag tror att den genomsnittlige SVP:aren är såväl kunnigare som intelligentare än SD-motsvarigheten.

Jag skulle tro att det finns en tendens inom SVP att betrakta SD som nyttiga idioter.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!