Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Smutsiga sanningar om SD!

Gert skrev 2014-12-07 12:59:45 följande:
    Då är Pia Sundhage rasist eftersom hon vill stoppa invandringen till damallsvenskan pga av etnicitet.
    Det där har du nog läst om men inte förståttSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-12-07 13:14:58 följande:
    www.svt.se/sport/fotboll/sundhage-vill-se-farre-utlandska-spelare-i-sverige

Står klart och tydligt att hon inte vill ha in utländska spelare till damallsvenskan. Jag kan inte tolka det på något annat sett att hon vill diskriminera utländska spelare pga etnicitet.
    Ja, och var ser du att Sundhage anser att begränsningen ska avse särskilda etniciteter. 

Du förstod uppenbarligen inte vad Nihka menade med sitt inlägg.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-12-07 16:11:41 följande:
    Fast nu hittar du bara på - igen. 

• FDFMGA
    Gert skrev 2014-12-07 17:34:42 följande:

Åkesson säger inte att han vill stoppa all muslimsk invandring.
    Det kan diskuteras - men vad ha odiskutabelt påstår är att han kraftigt vill begränsa invandringen och då i synnerhet den muslimska - alltså själva essensen i SD:s rasism.

Eller om vi ska ta det på din nivå - Pia Sundhage har inga synpunkter på att det är fotbollsspelare från särskilda länder eller av en speciell religion hon anser att det borde finnas en maxgräns för i allsvenskan, skulle hon ha hävdat detta skulle hon ha varit rasist precis som Åkesson.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-12-07 18:12:14 följande:
    Alltså är inte SVP heller rasister.
    Jodå, har en tydligt uttalad rasism - till skillnad från SD där det oftast handlar om halvkvädna visor.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-12-07 18:21:15 följande:
    Vad är det för skillnad på Pia Sundhages "rasism" och SVP:s rasism?
    Skillnaden är att Sundhages åsikter om att hon skulle få ett bättre landslag om svenska talanger i allsvenskan fick mer speltid inte har med rasism att göra medan SVP inte är lika selektiva i sin rasism som SD.

Jag tror att dna tankevurpor bottnar i det som så många sverigedemokrater inte kan eller inte vill begripa - du vet det där ständiga gnället om att SD kallas rasister bara för att de vill begränsa invandringen ytterligare.

Jag har faktiskt aldrig sett eller hört någon som påstått att det måste vara rasistiskt eller främlingsfientligt att anse att invandringen till Sverige är för kraftig och att den borde begränsas - att SD är rasister brukar motiveras utifrån att de bedömer enskilda människor utifrån tänkta gruppegenskaper, ungefär som Åkesson när han sa att det framförallt är muslimer som inte ska få komma hit
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-12-07 18:58:24 följande:
    Det finns trådar här på FL där folk har röstat att det är rasistiskt att minska invandringen.  
    Finns hur många trådar som helst där en sverigedemokrat försöker göra en satir över en "PK-åsikt" och en annan sverigedemokrat går till angrepp mot satiren och sen ryker de båda sverigedemokraterna ihop. Jag hade faktiskt rätt roligt när du blev purken på sverigedemokraten Fagerlunds ironier och hur hen till slut bara suckade trött över trådtillvaronSkrattande

Ge mig alltså exempel på en permanent signatur här på FL som påstått att det är rasistiskt att vilja begränsa invandringen ytterligare.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-12-07 22:08:48 följande:
    Nu blandar du ihop med någon annan - och det är inte första gången du gör det.

Tyvärr kommer mitt inlägg bara bli anmält och bortaget om jag hänger ut en signatur.
    Det kanske jag gör, men jag tror inte det.

Kan du ge exempel på en permanent signatur som skrivit att det är rasistiskt att anse att invandringen måste begränsas ytterligare.

Var inte så konspiratorisk, inte blir ditt inlägg borttaget för att du citerar vad någon har skrivit, min gissning är att du knappast hittar någon sådan signatur och att det är därför du hänvisar till modereringenSkrattande

Det förstår du väl om du tänker efter att det inte är någon som anser att det är rasistiskt att tycka att invandringen bör begränsas mer än vad den är idag.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-12-07 22:47:41 följande:
    Jo, du blandar ihop mig med någon annan - igen.

Puss skriver följande: JA DET ÄR CDET eftersom det ALLTID är på ogenomtänktkta grunder.

www.familjeliv.se/forum/thread/73458338-ar-det-rasism-att-vilja-dra-ner-pa-invandringen-ett-tag/9
    Kanske det går att skriva nu i FL-röran.

Ja, det finns ett förbehåll där - att det alltid sker på ogenomtänkta grunder.

Om vi begränsar oss till FL så håller jag inte med henne. Vi har t ex signaturen JTA, jag håller inte med honom i hans syn på varför invandringen måste begränsas, men jag skulle aldrig påstå att han är rasist.

Problemet med SD är att det är ett impregnerat av rasism och främlingsfientlighet - det finns självklart en större opinion än 12,9 procent som anser att invandringen bör begränsas utan att de för den skull är rasister.

Det är klart att somliga av dessa kan snegla på SD eftersom övriga partier är överens om nuvarande politik - hur många av dessa som kan tänka sig att bortse från den tydliga rasismen hos SD och rösta på dem är omöjligt att veta. Inte särskilt många tror jag. 

För mig som anser att det är viktigare att hålla rasismen på avstånd än vilket av blocken som sitter i regeringsställning så kan jag bara glädja mig åt att Åkesson blev sparkad eller sjukskriven och att en ny betydligt mer fundamentalistisk ledning har tagit över.

Det var rätt många års tålmodigt arbete för att ge SD en samarbetsprofil och en roll som ett parti med en bred politik som omintetgjordes i en riksdagsomröstning.

Det är faktiskt det bästa de någonsin har gjort, enligt mitt sätt att se - en slags garanti för att de aldrig kommer att få något inflytande.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-12-08 16:36:09 följande:
    Miljöpartiet tycker att det är främlingsfientligt att diskutera volymer och hur mycket invandring Sverige klarar av. Det sa Maria Ferm i en radioutfrågning idag i P1. Eftersom minskning av invandringen har med volymer att göra, tycker således MP att det är rasistiskt att vilja minska invandringen. Och eftersom MP sitter i regeringen tycker således regeringen det. För att inte glömma alla journalister som röstar på Miljöpartiet.
    Ah, en liten länk kanskeSolig
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!