Kanske det går att skriva nu i FL-röran.
Ja, det finns ett förbehåll där - att det alltid sker på ogenomtänkta grunder.
Om vi begränsar oss till FL så håller jag inte med henne. Vi har t ex signaturen JTA, jag håller inte med honom i hans syn på varför invandringen måste begränsas, men jag skulle aldrig påstå att han är rasist.
Problemet med SD är att det är ett impregnerat av rasism och främlingsfientlighet - det finns självklart en större opinion än 12,9 procent som anser att invandringen bör begränsas utan att de för den skull är rasister.
Det är klart att somliga av dessa kan snegla på SD eftersom övriga partier är överens om nuvarande politik - hur många av dessa som kan tänka sig att bortse från den tydliga rasismen hos SD och rösta på dem är omöjligt att veta. Inte särskilt många tror jag.
För mig som anser att det är viktigare att hålla rasismen på avstånd än vilket av blocken som sitter i regeringsställning så kan jag bara glädja mig åt att Åkesson blev sparkad eller sjukskriven och att en ny betydligt mer fundamentalistisk ledning har tagit över.
Det var rätt många års tålmodigt arbete för att ge SD en samarbetsprofil och en roll som ett parti med en bred politik som omintetgjordes i en riksdagsomröstning.
Det är faktiskt det bästa de någonsin har gjort, enligt mitt sätt att se - en slags garanti för att de aldrig kommer att få något inflytande.