Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Smutsiga sanningar om SD!

FDFMGA skrev 2016-01-04 11:49:47 följande:

Språkavdelningen först

Jag får väl följa ditt råd och starta en tråd om saken - den kommer dock inte att placeras i något språkforum, tänka sig.

Du har säkerligen fått omkring 10 förfrågningar vid det här laget, om att reda ut och diskutera den här saken, här i tråden. Med andra ord så är det ingen idé att klaga på resultaten som kan tänkas dyka upp, i och med tråden som komma skall, och som du prompt förelslår att jag tar iniativ till.

Det är allmänt tråkigt när folk gör sig mindre än nödvändigt, speciellt i ett diskussionsforum. I slutändan så får man bara mindre att säga till om själv - men det är säkert bekvämt att frånsäga sig ansvaret för orden man tar i mun, det finns väl en slags trygghet i det. Jaja, vi är inte mer än vad vi gör oss till och det finns såklart byxor i alla storlekar.

Aja, nog om det här nu - du har helt enkelt ingenting med saken att göra längre, vilket är uttalat och önskat på flera håll. Du har gjort ditt och nu gör jag mitt. Så får vi hoppas på att diskussionen i blivande tråd, bär frukten istället.
  • Digestive
    Världsmedborgare skrev 2016-01-04 12:22:09 följande:

Varför det, jag har bara påtalat att Youtube inte är nån vidare "källa" att använda sig av, Youtube är aldrig nån källa, och det finns alldeles för mycket av manipulerat material som gör det svårt att veta vad som är sant.

Källan i det här fallet är de som finns på filmen från riksdagen...

Ja det är svårt med källor, därför tycker jag man åtminstone ska undvika dom som är välkända för att användas i propaganda syfte, som Youtube, om det inte går att få dom verifierade som trovärdiga.

Och även ett filmat inslag från riksdagen skulle lätt kunna manipuleras för att sen läggas upp på Youtube, som du vet finns massor med manipulerade nyhetsinslag på Yuotube.

Jag har själv sett många av dom, t.ex många de som lades upp när flyktingvågen var som störst, då kuinde man jmf med orginalet och de som låg på Youtube.

Nej, det är väldigt enkelt att verifera saken i det här fallet - riksdagens hemsida är öppen för allmänheten. Och faktiskt flerfaldigt enklare att verifiera än diverse mediaalster, då exakt allt ursprungsmaterial finns väldigt lättillgängligt, både i video- och textformat.

Med andra ord så räcker det med att söka på lite utav första meningen i anförandet - så som "fru talman sverige kunde ha varit paradiset på jorden" exempelvis - och man hänvisas rätt på en gång och närmare bestämt till den Allmänpolitiska debatten året 2013. Så svårt var det. Vilket inte går inte att jämföra med mediers lösrykta citat ifrån presskonferenser och som allmänheten bara har tur om de får ta del utav, när det väl behövs gedigna källreferenser, veckor, månader eller år senare.

Youtube är för övrigt ingen källa i sig.
  • Digestive
    SmalaSara skrev 2016-03-03 23:34:32 följande:

Jaså? Det handlar om både och? Då tycker jag du ska förklara det för killbill; det var nämligen han som svarade på mitt inlägg med invändningen att ditt inlägg enbart syftade till vad som står i kommentarsfälten, inte vad SD-politikerna själva skrivit. Jag svarade därefter. Varpå du gick på med något fullständigt obegripligt och taget ur sitt sammanhang om att jag inte ska bestämma ämne. Något jag verkligen inte gjort.

Du underskattar vikten av att posera som ofelbar.
  • Digestive
    todo nada skrev 2016-03-03 20:51:22 följande:

Ja, det är så man saknar ord. På riktigt, så sjukt är det. En människa som biter sitt eget barn måste ha en kortslutning någonstans i hjärnan.

Det är ändå lite fascinerande på ett sätt så det går kalla kårar längs ryggen, att denne ändå lyckats påbörja en karriär inom SD. Fast det är ju iofs bara att se till toppkandidaterna inom partiet som springer fulla på stan och slåss med järnrör, det markerar ju egentligen tydligt vart ribban ligger.Nja.. Fast nej.. Sniglarna kan ju inte bita tillbaka. Det blir orättvist.

Det var ingen som slogs med metalrör. Så illa eskalerade det aldrig.
  • Digestive
    SmalaSara skrev 2016-03-04 14:19:05 följande:

Jaså? Hmmm. Ja den går knappast att överskatta i alla fall... Men knepen är oerhört simpla. Och lättgenomskådade.

Jo.
  • Digestive
    nihka skrev 2016-03-09 18:42:23 följande:

Jo, det är det. När man säger fula saker om invandrare så kräks man på invandrare. Det kallas också för främlingsfientlighet och rasism när man ger sig på individer utifrån någon slags "sanning" om att "alla" är likadana.

Nej, jag har ingen lust att ägna mig åt att försöka reda ut dina trassliga tankar och diskussioner med andra.

Skämten handlade om att döpa den nyfödda prinsen till Ali och dylika namn. Hur man kan packa in "fula saker om invandrare" och att någon "ger sig på individer utifrån någon slags "sanning" om att "alla" är likadana" i det tål sin förklaring.
  • Digestive
    Rataxes skrev 2016-03-19 17:55:20 följande:

Jag tror att vi ska vara tacksamma för alla SD stolpskott. Partiet får trots alla klantskallar 15-25% Li opinionsundersökningar. Man kan undra hur det sett ut med enbart proffesionella människor i partiet.

Jo tack.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2016-07-06 09:54:50 följande:
    Tänk om det hade rört sig om en invandrare.

Kan man tänka sig att den hot och hatmiljö som SD utgör  har inneburit att pedofiler funnit ett parti där de kan uppleva gemenskap med likasinnande.

Jag tror att den här politikern bara utgör toppen på ett isberg - att det inte är en tillfällighet att undersökningar visar att varje kvinnlig journalist som skriver om feminism eller skriver negativt om SD utsätts för hot av sexuell karaktär.

Här hade en SD-politiker fått ett barn i sina klor.

Som vanlig svensk blir man illamående över hur de uppför sig.

Den här typen av resonemang finns i var och varannan tråd men handlar då om invandrare och har en sämre underbyggd argumentation än mitt. De som handlar om invandrare blir nästan alltid kvar på forumet.
    Är du helt från vettet?

"[...] inneburit att pedofiler funnit ett parti där de kan uppleva gemenskap med likasinnade."

"Här hade en SD-politiker fått ett barn i sina klor."

Kräks
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2016-07-06 18:45:58 följande:
    Hm, det var nog inte tänkt att du skulle läsa mitt inlägg.

Jag skrev "Den här typen av resonemang finns i var och varannan tråd men handlar då om invandrare och har en sämre underbyggd argumentation än mitt. De som handlar om invandrare blir nästan alltid kvar på forumet" med detta hade jag alltså en uttalad avsikt.

Kan du inte gissa så föreslår jag att du kopierar mitt inlägg och startar en tråd så kan någon säkert få dig att förstå vad mitt inlägg egentligen handlar om.

Lycka till!
    Ibland kan det kännas bra att missförstå.

Solig
  • Digestive
    athanatos skrev 2017-02-16 18:12:43 följande:

Nu är nog många smutsiga sanningar borta för alltid. Nu finns det nog ingen kvar som vill och vågar prata. Vila i frid Jimmy.

...?
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!