Smutsiga sanningar om SD!
Javisst. Alla som inte gillar SD och uttrycker det är vänsterextremister. Så klart.
Hade du några fler låtsasfrågor?
Javisst. Alla som inte gillar SD och uttrycker det är vänsterextremister. Så klart.
Hade du några fler låtsasfrågor?
Nja, som en del i DÖ fick regeringen igenom sin vårbudget och därför har vissa skatter (bla arbetsgivaravgifter för ungdomar) höjts under sommaren. Detta har resulterat i bättre statsfinanser redan i år.
Javisst. Jag hoppade på dig med ett hänvisande till trådstarten efter din aggressiva låtsasfråga och det det gör mig hånfull. Naturligtvis.
Vad är det som är så känsligt med kritik mot SD som gör att folk kan komma ingalopperandes med dragna vapen och känna sig personligen attackerade innan någon ens har sagt något?
Tänk om någon anklagade FL:s klanmedlemmar för att använda sig av våld och brott för att nå sina politiska mål, gråtskriken från SD-klanen skulle få en ljudbang att framstå som en viskning vid en jämförelse.
Vilka i tråden är det som förespråkar våld och brott?
Jag såg att SD-kommunpolitiken skrev om folkgrupper som får brottsligheten med sig i modermjölken. Sånt tror jag inte på, men jag tror att en viss typ av människor lockas till SD.
Skrämmande siffror, och naturligtvis bara toppen av ett isberg, man kan ju på goda grunder anta att ledarklicken inom SD-klanen är mindre brottsbenägen än fotsoldaterna.
Eller också är det tvärtom, att narkotikabrott och misshandel är meriterande för en karriär inom SD-klanen - brukar ju kunna vara så i kriminella kretsar.
Jag såg förresten när jag var inne på SD:s sida att de kräver en redogörelse för eventuell brottslighet för personer som vill bli medlemmar, förmodligen är man bara alltför medveten om partiets och sympatisörernas kopplingar till extrem våldskultur.
Nej, jag anser att klananhängaren som påstår att tråden är en tummelplats för personer som ser våld och brott som en metod att föra fram sin politik inte är rumsren.
Det må så vara att den anarkistiska falangen inom KD inte anser att det är anmärkningsvärt att anklaga de personer som skriver i denna tråd för att vara brottslingar och våldsutövare.
Men bara oss emellan - jag anser att anarkistisk kristdemokrati är en löjeväckande ideologi.
* det såklart, gränsen.
Kristen SD-politiker lämnade kyrkan. Kände sig kränkt av antirasistiskt budskap:
Den fd kristdemokraten anser vidare att kyrkan och politik inte hör ihop.
Ja, jävlar!
Det måste vara årets i särklass mest märkliga och obegripliga påstående.
Jag tror du får svårt att övertyga nån, att statsfinaser inte är ekonomi.
Tomma ord men som vanligt inga konkreta exempel, och faktum kvarstår, det går bra för Sverige nu, och hade med all sannolikhet inte gått bättre med en annan regering.
Du raljerar över din egen oförmåga att uttrycka dig koncist. Det var exakt det här du skrev:Statsfinanserna är en del av ekonomin. Men bra att du insåg att du gjorde bort dig och senare förtydligade att du menar "övrig ekonomi" där du skriver "ekonomin".