Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Smutsiga sanningar om SD!

KillBill skrev 2015-11-07 21:02:01 följande:

Vilka djävla as dom är dessa Sverigedemokrater: www.expressen.se/nyheter/falska-budskap-sprids-till-flyktingar/

Läste precis det här och om det faktiskt stämmer att Sverigedemokraterna ligger bakom - de verkar inte kunna fastslå det än - så är det under all kritik. Förstår verkligen inte poängen med att skriva sådana lögner, det hade räckt med ett klart och tydligt men framförallt ärligt utskick.
  • Digestive
    KillBill skrev 2015-11-07 01:19:49 följande:

Jag rekommenderar dig starkt att titta på Richard Walls inlägg i kommunfullmäktige.

Där kan du höra när Richard berättar att en del av "tiggarflickorna"ser väldigt bra ut och om en kvinna vill skaffa sig ett badrum så gör hon det. Richards uppfattning är att "tiggarflickorna" ska profitera på sitt sköna yttre.

Haha.. Är det inte samma exentriska (snällt uttryckt) karl som gick loss med overhead-bilder när Stockholm stad diskuterade lokaltrafiken?
  • Digestive
    todo nada skrev 2015-11-09 18:14:13 följande:
    Det är nog Jimpans ord som är lag i den frågan med..
    Det där var rätt intressant faktiskt. Ser dock dock mest som tur att Jimmie Åkesson skulle ha ett sådant inflytande, om än olyckligt i första instans.

Undrar dock om vi någonsin kommer att få en konkret koppling till Sverigedemokraterna. Det hade ju varit önskvärt utifall de faktiskt ligger bakom attentaten på ett eller annat vis.
  • Digestive
    todo nada skrev 2015-11-09 19:46:17 följande:
    Det kommer kanske sippra ut information om sverigedemokrater som varit delaktiga, vi får vänta och se. Däremot är jag 100% på att det kommer sippra ut information om sverigedemokrarer som hetsat och uppmanat till den typen av handling.
    Bara rättvisa skippas så spelar grupptillhörigheten mindre roll, även om det såklart hade slagit hårt på Sverigedemokraterna om de hade något direkt eller indirekt* med attentaten att göra.

* Indirekt som att då, som du säger, aktivt hetsat fram dessa attentat. Inte indirekt som att någon tolkade deras utspel på ett sådant vis.
  • Digestive
    Smecker skrev 2015-11-09 19:51:43 följande:
    Eftersom sverigedemokrater knappt behärskar svenska språket så kanske man inte skall förvånas över att de inte vet skillnaden på att på engelska uttrycka en förhoppning och använda "will be".

Sammantaget: Det är en lögn. Finns ingen indikation på att niqab-förbud på allmän plats eller förbud mot halal-slakt kommer att ske inom din livstid. Det finns helt enkelt ingen "will be", och definitivt ingen "will be" som du kan bevisa.
    Ingenting blir dock bättre av att begå egna lögner. De som du väljer att häckla på sådana och helt orimliga grunder, är människor som vi ska leva tillsammans med här i Sverige - vare sig du, någon annan eller samtliga här, vill det eller inte.

Byt ut livsluften mot någonting sundare. Det är bara så 2013 att trappa upp motsättningar. Det spelet är över, det spelet har spelat ut sin roll - och alla förlorar på vart och varenda fortsatt tärningskast av det slaget.

För nu behöver vi inte vattna kvarnar utan nu behöver vi tala som folk, i egenskap av folk. Vi behöver fokusera på att våra politiker gör rätt och satsa på vårt eget, vad vi faktiskt värnar om och det vi vill se.

Kriga med hjärtat!! - eller har ni helt och hållet glömt hur man gör?

Ni kan inte vinna någonting för Sveriges väl idag, med en retorik som vi finner på kliniska hatsajter och när den mest befängde lyckas uttrycka sig. För vad brukar inte rasister på sådana sajter säga, om exempelvis diverse afrikaners läsförmåga? - och ni är väl ett enda myrsteg ifrån att blanda in IQ ni också.

Gör något konstruktivt. För den här destruktiva luften går inte att andas längre.

Finns det verkligen ingen här som är sugen på att bygga lite? *kastar allsköns färgglada klossar framför er, i sådana mängder att ni ironiskt nog får bygga er ut* Just nu så borde det värka i vart och varenda finger i Sverige och ja, vi skiter i bygglov och bara kör!

(Och nej, det här handlar inte om att låta bli att kritisera det som man anser är fel - utan det här handlar om att göra exakt sådant, bland mycket annat, fast om att göra det bra och med en kvalité som duger till någonting överhuvudtaget i dagens Sverige.)
  • Digestive
    Världsmedborgare skrev 2015-11-09 20:56:24 följande:
    Med tiden lär vi få reda på vilka som satt eld på byggnaderna.
    Den där typen av wannabe-terrorister brukar glappa rätt friskt efter ett tag, skryta med sina tilltag på fester, under rusets påverkan.
    Om inte det händer, ja då skulle jag bli väldigt förvånad, senast det begav sig, på 90-talet, så ställdes över 100 personer inför rätta för mordbrand.
    Förhoppningsvis kan rättvisa skippas.
  • Digestive
    Smecker skrev 2015-11-10 05:32:18 följande:
    Digestives variant på Friggebos We shall overcome. Skall jag ringa todo nada och be henne ge dig ett pajrecept också?
    Du gör väl vad som känns bäst, antar jag.
  • Digestive
    Världsmedborgare skrev 2015-11-10 10:31:53 följande:
    Eftersom både Säpo och Säk är de som nu håller i utredningarna, så kommer vi inte att få veta nåt om vad som händer.
    Det kan dröja ända tills folk blir åtalade innan allmänheten/vi blir informerad, och inte ens då kommer vi att få veta speciellt mycket.
    Bara de får fatt i mörkermännen så kan större rubriker kvitta - även om viss uppmärksamhet om en sådan sak hade varit ett gott och förebyggande drag.

I övrigt; har Sverigedemokraterna röstat emot sin egen politik?
  • Digestive
    Världsmedborgare skrev 2015-11-10 11:14:18 följande:

O ja, ett flertal ggr, det finns t.o.m listat i vilka frågor det är, googla så hittar du det säkert.

Hittar bara ärenden som gäller budgetmotionen. Tänkte mer om de röstade emot sina egna förslag i riksdagen och/eller kommunfullmäktige (vilket är vanligare än man tror i allmänhet). Håller nämligen på att förbereda mig mentalt på att hålla koll på just sådant - det är väldigt intressant, det där med ord och praktik.

Var det inte budgetmotionen du menade så specifiera gärna med sökord eller dela en länk om du har.
  • Digestive
    Världsmedborgare skrev 2015-11-10 12:17:15 följande:

Nej jag menar i sakfrågor som dom röstat mot vad dom själva sagt sig vilja med sin politik.

Jag råkade ramla över det här: cornucopia.cornubot.se/2015/05/sverigedemokraterna-stoder-oftast.html säger väl en del om hur SD agerar, men ger ingen klar bild.

Obs, koppla inte ihop mig med den där sidan eller vad som sägs där, jag änvänder bara länken för att visa att det är fler som reagerar över hur SD röstar i Sveriges Riksdag.

Ok. Tack! Kommer att gå till botten med det där och även kolla upp viktiga datum som har varit. Har dock en känsla av att Fallout 4 kommer att försena planerna något.. jävla dygn att ha så få timmar.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!