Inlägg från: Rataxes |Visa alla inlägg
  • Rataxes

Smutsiga sanningar om SD!

sjuttiofemman skrev 2015-03-06 21:48:33 följande:

Ja det är mobbing. Alla är så elaka mot arnstad! Skit samma vad han har upplevt, säger han det så är det sanning. Allt annat är mobbing.

Och alla som inte dricker heta hotshots ur Arnstads stjärt är nazister
    Jag svarar endast i undantagsfall anonymiserade användare.
  • Rataxes
    Sensitiveguy skrev 2015-05-15 22:41:38 följande:
    Uppenbarligen inte eftersom det också existerar demokratier där Islam är den övergripande tron.
    Det var väl hela 4 stycken eller nåt sånt?
    Svarar sällan anonyma, definitivt inte anonymt vänsterslödder.
  • Rataxes
    Sensitiveguy skrev 2015-05-16 13:04:24 följande:
    Ja, bara det är ett belägg för att det går att kombinera Islam med demokrati. Men det är troligen ingen tebjudning för det...
    Det är bara Bosnien som har en muslimsk majoritetsbefolkning och en fungerande demokrati. Övriga är hel eller halvdiktaturer. Turkiet, Libanon är väl det närmaste man kan komma någorlunda demokratier. Regeringens senaste gullegrisar Palestina är definitivt ingen demokrati.
  • Rataxes
    Gert skrev 2015-05-23 15:49:38 följande:

Han uppger att han är sverigedemokrat, vilket inte alls behöver betyda att han är det. Antagligen är han en vänsterpartist som är kåt på Dinamarca.

Ingen med förståndet i behåll kan vara kåt på dinamarca.
  • Rataxes
    Gert skrev 2015-07-21 23:41:59 följande:
    Folk har jag tavlor på Stalin och Mao hemma på väggen. Varför ska man inte kunna ha en tavla på Hitler?

Det finns många som samlar på nazistprylar som inte är nazister, till exempel Ozzy Osbourne och Lemmy Kilmister.
    Ozzy och Lemmy har inga Hitleraltare och är så långt från nazister man kn komma.
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Rataxes
    När man inte kan slå emot argumenten så attackerar man stavfel istället.
    Nu håller jag inte med SD i många frågor, men detta är väldigt barnsligt.

Två debattörer som tror att det är SD själva och inte någon reklambyrå som är skyldiga till fadäsen...
  • Rataxes

Hittat på en blogg, men så sant så.

"Inte för att budskapet är nytt, alla känner ju till vad SD tycker och tänker om de tiggande EU-migranterna i vår svenska miljö utan för att man lyckats få alla mediekanaler, sociala medier, vänner och fiender att generöst ställa upp och sprida budskapet. Det spelar liksom ingen roll ifall SL plockar ner SD:s reklam om några minuter. SD har fått maximal utdelning med minimal ansträngning och till minimala kostnader. Det är briljant och den allmänna mobiliseringen av nyttiga idioter bland motståndare och journalister funkade perfekt.

Någon nyttig idiot har hittat ett stavfel i SD-reklamen att raljera över, någon annan tycker att man skall ringa till SL:s trygghetslinje och berätta att man känner sig otrygg i SD-reklamens skugga under Östermalm. Andra nyttiga idioter lägger upp bilder och skriver arga kommentarer om att det SD påstår inte stämmer med verkligheten, att tiggeriet inte är organiserat och absolut inte olagligt.

Flera stycken nyttiga idioter påpekar skarpsynt att det där budskapet, skrivet på engelska och med turister som måltavla är en korkad kampanj eftersom turisten inte har rösträtt i Sverige. Men var det SD:s mening att få några turister att stanna kvar, skaffa sig medborgarskap och rösta på det parti som vill kasta ut tiggarna? Eller var målet något annat? Som att med minimala medel och minimal ansträngning få maximal effekt? Det spelar ingen roll vad som är verklighet eller inte när SD-folket lyckats med det som man vill ? att få motståndaren att hjälpa till att sprida budskapet."

• Rataxes
    KillBill skrev 2015-08-03 20:18:26 följande:
    Jag skäms som svensk över att turister ska behöva ta del av (och därigenom vara en del av) SDs främlingsfientlig propaganda. Sedan blir det ju inte bättre av att stolpskotten till reklambyrå inte kan stava.
    Jag skäms ju lite mer över att våra myndigheter låter tiggare förorena gator och torg så att våra turister tvingas kryssa mellan avföringshögarna...

Jag har besökt länder där detta är vanligt förekommande.

En gång.
  • Rataxes
    KillBill skrev 2015-08-03 20:33:23 följande:
    Men sedan något år tillbaka hittar du tiggarna i princip alla av Europas större städer och detta är väl mer av ett europeiskt problem än ett svenskt problem?
    Sist jag var i London såg jag kanske 5 tiggare på 3 dagar, det ser jag på en femminuters promenad i min stad med 20 000 invånare...
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!